Powered By Blogger

tisdag 31 augusti 2010

Jävulspinuppan is in the house…

Ber om ursäkt för min extremt sena ankomst här… jag skulle ju såklart ha presenterat innehållet i påsen redan igår, det var min plan. Men livet ville annorlunda… Så jag får väl ta till den gamla klyschan; bättre sent än aldrig…

Såklart var det pinuppbiketten! Fattade ju att ni skulle ta den gåtan direkt eftersom den var illa dold, för visst håller mr make i jackan på bilden. Så här ser den ut på mig:


Och där fick ni samtidigt gårdagens outfit, med älsklingssidentunikan – som jag inte vet namnet på, Chrysalis minigown, powder, jeans från Gina Tricot och de hårt beprövade mockastövlarna från Ellos.
Fantasi som en höna har jag när det gäller klädsel just nu… samma, samma och så lite samma…

Det finns dock en baktanke med att mr make köpte biketten. Den här:
 
 
Han vill låna den lite ibland. Säger han. Och eftersom pinuppan går hand i hand med en tatuerare så är det klart att han kommer att få göra det… ibland… om han hittar den… ;o)
 
Kan säga att det blev kärlek från första sekund när jag såg biketten irl. Den är en smula tjockare än vårens och mindre stretchig. Lite mörkare och sådär lagom ”sliten” i utseendet. Allt precis som jag vill ha det. Men. Min ryggpinuppa är en jävulspinuppa.

Ansiktet är kapat av en söm som gör att man undrar var hennes horn i pannan har blivit av. Nu är det inget som stör mig ett dugg, jag gillar min jävulspinuppa, men kan ändå inte låta bli att undra om ni andra som har jackan också har en likadan pinuppa som mig eller om er ser ut som den gör på produktbilden?







Jag ser i min blogglista att jag missade massor igårkväll. Så det ska jag ta igen nu. En kopp kaffe och besök hos er andra, det bådar gott för en kanonbra morgon…

Hoppas ni får en bra dag därute. Vi ses senare. Ja just det ja, jag har ju nyheter i fallet med den jagade Amerinden också… Kram!

21 kommentarer:

  1. Hej Josanne och Mr Make!

    Så fantastiskt fina ni är båda två i pinuppbiketten!

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...han kommer aldrig ha chansen att använda den för jag tror den kommer på dig Josanne!!! :) Supersnygg på er båda!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. WOW! vad häftigt alltså!! Måste säga att Mr J klär precis lika bra i den som du=)!!Coolt!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Perfekt att kunna dela kläder med maken :-)
    Ni är båda lika fina i den!

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Ni är döläckra båda två i pinuppan:) Undrar hur S skulle se ut i min;) Kram gumman!

    SvaraRadera
  6. Hej! Min pinuppa har också sömmen mitt i ansiktet och så var det även på de andra jackorna i butiken där jag var. Lite synd på en så dyr jeansjacka, men , men.. Fin är den i alla fall!

    SvaraRadera
  7. WOW! Den passade ni båda super fint i. Tror maken får köpa sig en egen istället så ni slipper dela.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Hahaha, ja detta var nog veckans bästa gomorronuppvaknande för mej ! Förstår absolut hans baktanke, för han passar faktiskt i den ;-)
    Åh... är väldig spänd på HUR dendär affären har (ur)artat sej....
    Ja... TÄNK OM den har kommit till dej... DÅ är det ju en jäkla tur att du inte HÄNGDE ut hennes namn & allt som jag hetsade dej till...
    Så det är faktiskt skönt att du är mer behärskad än mej & tänker två gånger mer ;-)
    Det KAN ju faktiskt ha förrödande effekter att hänga ut någon .Du måste lära mej lite självbehärskning ;-)
    Tusen kramar !

    SvaraRadera
  9. hmmm...ser nu att det mest väsentliga ordet missade jag skriv ai min iver. :D Jo, det skulle stå att den kommer BO på dig Josanne! :D

    Jag trodde att denna hösten skulle bli lugn och inte så mycket som jag 'behövde' men alltså precis som du säger, måste man äta?? Är det inte dax för nästa lön snart??? ;)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Se där så fina både han och hon är:)
    Min pinuppa är också kluven i ansiket./K

    SvaraRadera
  11. Tackar och bugar för alla kommentarer. Visst är det kul att man kan ha samma plagg, i alla fall så länge den mest får bo på mig och precis som Jeanette skriver så tror jag nog att det blir så. Eller så kan man ju alltid gömma den så han inte hittar den… ;o)
    Samtidigt lite ruggigt att vi kan ha samma storlek, hur fet känner man sig inte då liksom… :o) KRAM på er allihop!

    SvaraRadera
  12. Men du han är ju smal så jag hade tänkt.....fasiken jag är ju lika smal för vi kan ha samma jeansjacka!!!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Alltså du och din gubbe är ju helt klockrena i den! Fan inte många karlar som kan bära upp en sådan, men din gör det med besked! Respect!

    SvaraRadera
  14. Hihi, underbart!!!!
    Ni är då för härliga:-))
    Sitter skitsnyggt på er bägge två och du, du är absolut inte tjock för att di bägge kan ha den, du har ju en smal man ju!
    Hade jag kunnat haft min mans kläder så hade jag fått banta många kg då han är 187 och väger 105 (muskler säger han:-)

    Min man är så snäll och tycker att det är roligt när jag handlar mollysar till mig och kör mig dit jag vill men han skulle nog aldrig komma på tanken att överraska mig med något, sånt är han inte bra på alls...
    Han får gå i skola hos din man;-)

    (bara för det så ringde älsklingen nyss och störde mig, han kände nog på sig att jag skrev om honom:-)

    Visst är plath dress snygg?!
    Men men, vi måste väl ha lite att se framemot på träffen??!!
    Längtar sååååå och är så glad för min bästaste rök kompis;-)

    Kraam

    SvaraRadera
  15. Jag vet inte vem av er som är snyggast i den, ni ser fantastiska ut båda två!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  16. Det där var ju hur snyggt som helst, på er båda! Förstår att du vill gömma den så att Mr make inte kan finna den.
    Kram
    Katja

    SvaraRadera
  17. På min har pinuppan sömmen i pannan. Stör inte mig nåt nämnvärt men visst är det skumt att den inte är så placerad på produktbilden. Visst har du färgat håret stumpan?! Snygg färg:) Kram

    SvaraRadera
  18. Cool make du har. Tydligen gillar jag män i Odd Molly:)
    Kram

    SvaraRadera
  19. Oj vad snygga ni är, båda två!!

    KRAM

    SvaraRadera
  20. ja mitt i ansiktet är hon kapad. Fast mig gör det inget den åker ändå tillbaka...

    SvaraRadera