Powered By Blogger

måndag 18 april 2011

Funderingar kring Tradera-alias & dagens

Bland annat med tanke på blufferier och skit på Tradera så satt jag här och funderade på en sak... Tradera-alias. Era Tradera-alias. Av två anledningar faktiskt. Dels av den första som är att det hade varit najs att veta om det är någon av er som har en auktion. Då kan man ju gynna en Mollysyster och bjuda hos er stället för hos någon annan.
Plus att det ger trygghet när det nu ska hållas på och lurendrejas så förbannat.

Och dels av det andra skälet som är att om man vet att det är någon av er som har budat i en auktion så kan man ju skippa att lägga ett eget bud och föra budkrig. Jag brukar faktiskt hoppa över att klämma in ett bud när jag vet att det är en Molly-syster som leder en auktion. Men nu är det ju så att jag inte vet allas alias, långt ifrån.
Så därför är min lilla tanke, att om ni har lust så får ni gärna berätta i kommentarsfältet vem som är vem på Tradera. Så kan alla se vem alla är liksom... Vad säger ni om det? Är det en idé som får plus eller minus? Och om någon undrar så har jag samma alias på Tradera som här; Josanne alltså.

Passar på att kasta in en dagens också när jag ändå är i farten. Det får bli en hemmafixardagens eftersom jag bommade att föreviga min utedagens... ;o)


Inte så speciellt snyggt med Saraklänningen under det linnet men jag har försökt att dölja det bakom mobilen så ni ska slippa se det... :o) Kram på er!

42 kommentarer:

  1. Tycker det är en bra idé då det ser ut till att det luriga folket börjar bli många igen. Jag heter Hilti123 på Tradera, och jag luras inte:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Självklart!!
    Jag kallar mig; solvända 2

    Väldigt obehagligt med lurendreji-säljarna på Tradera!! Har inte läst hos alla bloggarna o har därför inte riktigt koll vad som hänt!! Avskyr dock allt som har med bluff o båg att göra..
    Vi har lite annat runt omkring för tillfället som du kanske förstår! Tänk vad livet är oförutsägbart..finns inget svart eller vitt!!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag är Anna_19 på tradera.

    SvaraRadera
  4. Jag är binasessa och här finns en diger lista från min blogg:

    http://everydaymolly.blogspot.com/2009/10/vem-ar-du-pa-tradera.html

    SvaraRadera
  5. KatinkaMalou är jag. Kram

    SvaraRadera
  6. Det är ju en suverän idé! Jag är vilalite på Tradera. Kuriosa: jag hoppade att buda på sleevewarmerserna i royal när jag såg att det var du som budat ;) På nåt sätt var det ju meningen att de skulle hamna här ändå :)) Även jag brukar hålla mig undan om någon Mollysyster redan är på.
    Massa kramar

    SvaraRadera
  7. jag är mattisspattis!!! KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Jättebra :) Jag är tina-mari. Första gången jag lade ett bud på Tradera var det på Rörstands "Tina"så då blev det tina-mari. Kram

    SvaraRadera
  9. Jag är Ninanorr och budkrigar inte med någon jag känner igen. Fast någongång har det ju varit nödläge ska jag erkänna/K

    SvaraRadera
  10. Jag heter satreen58 (min son har hittat på namnet om nån undrar var jag fått det ifrån)
    Har även råkat ut för en riktigt obehaglig traderare som nu är avstängd tack o lov. Det obehagliga var att jag efteråt fått en massa "phising-mail" där jag ska uppge lösenord etc och mailen verkar riktigt trovärdiga. Saken var att han/hon vann en av mina varor, och sen såg jag att han hade 98% negativa omdömen. Så jag förlorade ju ingenting, men mailen höll på i flera veckor efteråt. Så se upp och uppge aldrig lösenord. (fast det vet ni ju)
    kramkram

    SvaraRadera
  11. Tycker det är bra att få reda på varandras alias! Jag heter Maddelej på tradera :)
    kram

    SvaraRadera
  12. LeeMM är jag. Har auktioner ute just nu!: http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?ftgnr=119736

    SvaraRadera
  13. Jag är Tarleena i Tradera också...

    SvaraRadera
  14. Mitt nick är ganska självklart =)
    kattmatten

    SvaraRadera
  15. Mitt alias på tradera är annaellis. /elisabeth

    SvaraRadera
  16. Mitt alias på Tradera är nett161 och jag har några Mollysar ute nu, garanterat äkta!
    Mer lär det bli p.g.a viktminskning...:-)
    /Anette

    SvaraRadera
  17. Jag heter tinst på Tradera... Men har hittills inte varit så aktiv...
    Ha det!/Tina

    SvaraRadera
  18. Jag heter Jeanette2006. Vill absolut inte lura någon samt att det jag säljer är äkta.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Jag heter neta94 på Tradera och är där ganska ofta säljer bara orginal självklart.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Heter Tubbe2 på Tradera och både köper och säljer, självklart äkta vara.
    Kramar

    SvaraRadera
  21. Mitt alias är nadiaj - köper och säljer äkta OM, barnkläder och skor framförallt.
    Kram

    SvaraRadera
  22. Mitt alias på Tradera är Halvan01 :=)

    SvaraRadera
  23. Bra idé :) jag heter soffisen_83. kram!

    SvaraRadera
  24. Jag har aldrig sålt på tradera men jag har köpt några plagg. Heter LS_74 om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  25. Lindamaria75 heter jag på T.....

    SvaraRadera
  26. Va bra nu behöver jag inte fundera på nett 161 utan vågar buda...

    SvaraRadera
  27. buynice är jag! ;) Och tänk att jag lagt den lilla lila skapelsen i minneslistan. Tur att jag inte krigade mot dig!
    Kram och lycka till med tofsarna idag ;)

    SvaraRadera
  28. Hej!

    Jag är Otto-58.

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  29. Samma som här; Oslotigern. Bra idé!!
    Kram

    SvaraRadera
  30. Jag är Peggygirl på tradera

    SvaraRadera
  31. Hej.
    Vilken superbra idé. Jag har dragit mig för att lägga bud många gånger, när det känns osäkert om säljaren är oseriös. Oftast skickar jag ett mail och frågar om plagget som säljs är oäkta - och tyvärr, många gånger får jag inget svar. Det behöver ju inte betyda det värsta, men då budar jag i alla fall inte. Men nu har jag jag ju en lång lista på säljare jag kan lita på. Tack för en underbar blogg som gör min dag lite bättre :)
    Glömde nästan, jag har alias edtmano. Jag säljer inte så mycket, men det jag säljer är förstås äkta.

    /Malin

    SvaraRadera
  32. Hej, Jag är ninacd på Tradera. Kram Carina

    SvaraRadera
  33. Och jag är Neferuru.

    Säljer ibland, köper desto mer....men har hållit mig lugnare på sista tiden..!

    Kram1

    SvaraRadera
  34. Hej goding

    Jag är LoppanB och är aktiv på Tradera

    Kramar

    SvaraRadera
  35. Vilken bra ide...så vet man vilka som är "säkra", både som säljare och köpare...men jag har nog haft tur när jag sålt eller köpt med bra Traderare!! Jag är "ängeln" och säljer och köper OM och andra märkes saker, är lite av en märkesfixerad familj...

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  36. Vilken toppen ide, jag både köper och säljer Odd Molly på Tradera och jag är :
    nettan_400
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  37. ...och jag är SamonaSeyer. Inser nu att jag har mött flera av er ett antal ggr ute på Tradera! Köper mest, suck :) men ibland så rensas det. Lite. I nödfall. Sitter & häckar på mina mollyskatter likt en gammal drakhona om de inte utgör dagens stass förstås ;)

    Kram på er!
    // Janina i Gbg

    SvaraRadera
  38. Och jag kallar mej för escada456
    av någon konstig anledning!
    Köper oftast och säljer ibland Odd Molly!

    Må så gott!
    Annica

    SvaraRadera