Powered By Blogger

lördag 16 april 2011

Me and Lingon – en eftermiddag i ett soligt Malmö

Jag tänkte att ni skulle få haka på lite under min och Lingonberries eftermiddag i ett soligt Malmö under gårdagen. Så har ni lust med det så drar vi igång direkt:




































Efter att ha startat med en utelunch på vårt favoritplace på Lilla torg så var ett besök på AjaBaja lika givet som att man säger amen i kyrkan. Härjade runt en sväng bland Mollysarna och eftersom jag inte kunde låta bli att föreviga Taradiddlen i varenda spegel jag såg så får den sticka in här igen. Sedan blev det en promenad på stan med besök i ett par butiker till...



















... följt av en uppladdningsfika och nagelmålning innan färden gick vidare...





















































... nu med kläder utbytta mot en vårspaning och eftersom vi fann den i överflöd så satte glädjefnattet in, med en hel del fjantande som följd. Eftersom det fanns en överhängande risk att någon i vår stora publik skulle ringa kockobilen som genast skulle inse att vi behövde mental vård och därför spärra in oss på hispan så rusade vi vidare innan det scenariot hann bli verklighet.



















”Titta, titta, vi är faktiskt inte alls så köttbullsformad som det ser ut för det mesta” Och med det konstaterat gick vi över till ännu mera spanande och donande i butiker. På Åhlens fanns denna drömfåtölj.



















Och i en helt annan shop hittade vi coolaste pjuxen ever. Någon provning vågade vi oss dock inte på eftersom vi tippade att oddsen för att vi skulle få spendera resten av våren på kryckor var extremhöga. Dock kunde jag se supersnyggosen Vivvi vara skitläcker i de som Lingon håller i.




































Bling och praktglans, blommor och en något diffus kuddbild som jag dedikerar till Mollylandias egen kudd-drottning Oslotigern. ;o) Intrycken var minst sagt många och skiftande denna fabulous dag med finaste vännen. Om ni vill se vad som fastnade i Lingondarlingens kamera från så hittar ni hennes bilder här. Önskar er en kanonbra lördag. Var rädda om er själva och varandra. Kramar! 

11 kommentarer:

  1. Tack gulliga du för de fina orden :-) Jag skulle faktiskt ääääälska de där pjuckarna. Supersnygga..
    Underbara bilder och du ser verkligen fantastisk ut i taradiddlen. Vad kul ni verkar ha. Sån underbara värme i hela inlägget. Tack för att jag nu sitter med ett leende på läpparna :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Tjena snygging - du är super i den grå Tiddelipommen :) Jag måste se till att lufta min snarast :)
    Massa kramar

    SvaraRadera
  3. Snygga bilder på er supersnygga tjejer! Ni är skitfina båda! Får sån lust att åka till Skåne och shoppa!

    Ha en fin dag snygging;)
    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  4. Såå fina ni är!! Ni har ju haft det superbra!! Kramar

    SvaraRadera
  5. Så mysigt ni ser ut att ha det :) Glada o fina :)) Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder, ni ser ut att ha det jättemsysigt!! Kram

    SvaraRadera
  7. What a wonderful day it looks like you had. The pictures captured the fun day you had together so well.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  8. Inte utan jag blir lite avundsjuk..så supersnygga o definitivt inga köttbullsformer så långt ögat når!! Ren inbillning, så det så!!!
    Förstår du inte kan låta bli fota dig själv i Taradiddlen, den är underbar på dig!
    Sommar hos er redan eller!?
    Ha en fin lördag!!
    KRAM
    (Har inte lyckats få fatt i vare sig namn eller var hon bor, lutar åt nyinflyttad.. Visste inte att det fanns sååå många schäferägare plus blandisar i vår lilla stad! Suck..hade ju åtminstone varit bra o få överlämna räkningarna..)

    SvaraRadera
  9. Tack finisar för gulliga kommentarer! Massa kramar!

    SvaraRadera
  10. Shit, vilken slurpig stol på Åhlens. Var den till salu eller rekvesita? Fullkomligt älskar bilden med statyn med rumpan. Kram!

    SvaraRadera
  11. L8: ingen aning om den var till salu, det tänkte jag inte ens på att kolla men slurpig attans är den. Kul du gillar rumpbilden, det gör jag också... :o) Kram!

    SvaraRadera