Powered By Blogger

måndag 4 april 2011

Om leksaksföretaget från helvetet – igen...

Ja jag vet att rubriken är överdriven på ett effektsökerikryddat sätt... men jag tyckte helt enkelt att den lät kul, främst med tanke på den, enligt mig, omåttligt skojsiga och ytterst passande bilden jag hittade, så därför får den stå kvar här.


För det kanske inte är så konstigt när man tänker efter, att Posten har så förbenat svårt att klara av sina hemleveranser om det är legobilar de har att tillgå... Ja den var låg och löjlig, jag vet men så här var det, och nu får ni snabbvarianten eftersom jag känner att det kanske egentligen får räcka med Postbaserade inlägg här för idag;...
Mr Make knallar in på Företagsposten med bestämda steg, förklarar sitt ärende och visar upp lappen som satt på vår brevlåda samtidigt som han påpekar att man måste ju faktiskt vara helt jävla blind om man missar den...

De håller med och säger att så ska det ju inte vara... Varpå de lovar att ringa mig efter klockan 16.00 då paketen som de inte har lyckats dela ut anländer. Det gjorde de inte. Ringde alltså. Såklart liksom. Förmodligen bara för att hjälpa till att spä på den här historien ytterligare... Så att de skulle få figurera just som leksaksföretaget från helvetet... :o)
Eller så kan man stjäla uttrycket från brevbärarkårens fanbärare Allan Svensson (tv-serien Svensson Svensson):
”Posten är som ett årgångsvin… ju mer förlegat det är, desto bättre är det”

Nu vankas det poänglösa meningsfullheter i Big Brother. Så Kram på er för idag!

4 kommentarer:

  1. Med en dåres envishet upprepar jag: jävla nötter!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Svarar här istället eftersom här behövs en positiv kommentar.
    Absolut Kongens by och absolut butik och dumpa männen på nåt ölhak. Det enda som fattas är ju ett schema för sommarens lönearbete.
    Dock vet jag att jag inte kan 1-2/7 - då är det jag och sambon och Maiden på Ullevi. =)

    Vad gäller posten så säger jag som man gjorde för längesen: Det är ingen riktig post!

    SvaraRadera
  3. Linda: där satt den, screw them! ;o) Kram!

    Frösötös: haha... ja det är också ett passande uttryck ;o) Kram!

    Helen: eller så gör vi en träff med Mollybrudar...? Jag kan inte heller då = Roskildefestival :o) Kram!

    SvaraRadera