Powered By Blogger

lördag 9 april 2011

En bild i timmen – keso, Kurt Cobain & konster på stan

15 bilder. Under 15 timmar. Här har ni min dag på klockslagen nollnoll. Det är inte det minsta spännande eller intressant, snarare vardagstrist och menlöst... Och som vanligt figurerar det en del djur på de flesta bilderna. Men det är liksom så mitt liv med ett mindre zoo ser ut. :o) Okej nu är ni varnade, let´s go:


Klockan 8.00 Hur skulle det kännas att starta en dag utan en stor mugg kaffe? Förjävligt förmodligen så därför vågar jag aldrig chansa...


Klockan 9.00 En annan väl inövad morgonrutin är att häcka framför datorn. Oftast med något av djuren som sällskap. Denna morgon var Noima stationerad bredvid datorn på köksbordet, märkbart sur för att Smilla (vars svans far omkring) har intagit mitt knä  


Klockan 10.00 Vad jag däremot oftast glömmer bort är att käka frukost. Men den här veckan har jag lyckats ta mig i hampan för att även försöka göra den aktiviteten till en vana. Det med hjälp av knäckebröd med keso och purjolök som är något av det godaste jag vet


Klockan 11.00 Vovvenad i parken, helst allra längst in i rabatterna när Ajax hund får bestämma


Klockan 12.00 Fixar lördagsfint i hemmet, startar med den evinnerliga disken...


Klockan 13.00 ... och efter en dammsugarsvängom åker även golvmoppen fram. Till Ajax hunds stora frustration, för hon håller hela tiden stenkoll på skurhinken och flyttar undan sina pryttlar så att inte de ska dränkas i vattnet, eller vad det nu är hon tror kan hända med dem


Klockan 14.00 Vovvenaddags igen. Mr Make är inne på Ica för att handla och kolla om mitt Mollyket har kommit, utan att jag har fått någon avi. Det har det inte, trots att det skickades i onsdags morse :o(. Något som Freja hund struntar rätt fett i eftersom hon istället spanar efter snygga hanjyckar bland de förbipasserande under tiden


Klockan 15.00 Vi har en dejt med kamrat T som flashar sin allra senaste tatuering, gjord igår av mr Make...


Klockan 16.00 ... medan Ajax timmen efter flashar sina kunskaper i hundkonster, här bevisar hon att hon är grym på att vinka


Klockan 17.00 Tillbaka vid datorn för att fixa dagens andra blogginlägg, inte helt enkelt när hangaround Smilla katt, har bestämt sig för att all uppmärksamhet istället ska delas ut till henne


Klockan 18.00 Letar efter en bok, hittar ett gammalt fotoalbum från en Greklandsresa med dåvarande bästa polaren från 1992. Börjar nostalgibläddra i det men såklart inte utan Noima katt som har hängt efter mig som en ihärdig skugga stora delar av dagen


Klockan 19.00 Ute och handlar hem mat, går förbi blomsterbutiken som har dessa charmiga skyltar i ett av sina fönster


Klockan 20.00 Vad gör sig bättre hos familjen Supersund än riktigt ostdrypande pizza till kvällsmat? Synd bara att Smilla lade beslag på dem... Nä, hon ligger faktiskt på de tomma kartongerna medan vi svullar i oss det som låg i dem.


Klockan 21.00 Kollar på ett inspelat avsnitt av Hells Kitchen. Är det något vi i allmänhet och maken i synnerhet är fixerad vid när det gäller tv så är det matlagningsprogram i alla möjliga och omöjliga variationer


 Klockan 22.00 Mysklädd i mr Makes munkis vid datorn för att dona till det här inlägget, assisterad av Ajax hund som ligger i mitt knä med en av sina allra käraste ägodelar; hanteln

Och med den harangen av ord och bilder sätter jag punkt för idag. Kram på er!

7 kommentarer:

  1. Fina fyrfotingar ni har:) Shysst tattoo av Kurtan och så är jag superimpad över att ni käkade redan kl.20;) Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att få ta del av din dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att se era fina bostadskamrater, dom är så fina!
    (jag har snott min kompis dator här ett tag, haha, han har somnat..)

    Ha en fin söndag och jag hoppas att vi ses snart,
    Stora kramen!

    SvaraRadera
  4. Nej en morgon utan kaffe är inget någon vågar riskera i detta hemmet...
    Kul att se lite av kissarna också. Och säger som Linda: Jättefin tatuering.

    Tycker inte alls din dag var så ospännande.

    SvaraRadera
  5. Godmorgon,
    vad söta o goa dom fyrbenta är!! Dom är så roliga, skall vara med överallt! Himmel vad sugen jag blev på Calzone när jag såg pizzakartongerna..lite tidigt kanske,haha. Maken serverade just kaffe med lite smått o gott till här, får börja med det är nog bäst.
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. God morgon! Vilken snygging i det där fotoalbumet från Grekland! Vem är han???
    Det hade varit kul att se fler bilder från den resan. Jag älskar när du visar gamla bilder både på dig och andra, sådana som du har visat några gånger innan!
    Kramar från Titti!

    SvaraRadera
  7. Linda: ja Kurtan blev riktigt skitbra, synd Tobias är lite röd i skinnet på bilden bara men den kommer att bli skitsnygg när den har läkt och fått lite mer vitt i sig. Haha... kul du blev impad, det blev vi själva också... ;o) Kram!

    Hilde: tack! Kram!

    Lingon: haha... det är rätt, klart att man måste passa på att kasta sig över något av det bästa man vet (blogga) när ens vänner har slocknat ;o) Japp, vi får försöka styra upp något nästa vecka tycker jag. Kram!

    Helen: jag skulle nog gått bärsärk mot allt och alla om jag inte fick spä på mitt kaffeberoende på morgonen. :o) Ja några av kissarna är lite av exhibitionister... :o) Kram!

    Annelie: haha... ja pizza på morgon skulle nog inte jag heller vilja ha... ;o) Ja fyrbentingarna dras verkligen till kameran, vissa dagar, andra dagar sticker de istället... kanske handlar om i fall de har en bad pälsdag eller inte, vem vet. :o) Kram!

    Titti: haha... jag kan garantera att ”snyggingen” har förlorat sitt utseende under de 19 år som har passerat sedan den resan... vi pratar tråkgubbe nu :o) Han var min bästa polare på den tiden. Klart jag kan visa lite fler gamla bilder, ganska kul att titta tillbaka för mig också, även om det samtidigt är pinsamt som attan också... ;o) Kram!

    SvaraRadera