Powered By Blogger

torsdag 14 april 2011

Jag befinner mig i the Magic moment...

Jag vågar mig faktiskt på att misstänka att ni är ytterst bekanta med fenomenet. Man har letat och längtat. Hoppfullt och ambitiöst. Men tiden går och i takt med den så smyger sig stänk av hopplöshet och förtvivlan in.
Dessa negativa känslor och tankar slurpar åt sig allt större utrymme och efter ett tag är man på väg att ge upp. Men. Då, så plötsligt bara händer det!

Man får ett tips av kanonkompis Helen. Man kollar upp det, utan att egentligen tro på att det verkligen är sant. Trots att man ser det helt klart, med både bild och beskrivet i text på Tradera. Men man klickar ändå, även om det sker i någonslags overklighetsdimma. Hux flux har man supertrevliga Halvan på maillinjen. För hon visar sig vara säljare till denna dröm-Molly.
Och man kommer alltmer till insikt om att det faktiskt ÄR helt fucking sant.

Fast polletten trillar trots allt inte ner förrän man står där, i the Magic moment. Och det är precis där jag befinner mig nu. Med denna darling helt nyuppackad:


Kanske ser ni vad det är? Annars kommer ni att veta innan helgen är slut, när denna tant har provat, plåtat och donat... Men nu tänkte jag hålla kväll. För det är världens viktigaste kunskapsprogram på tv. Japp, vi pratar Big Brother. Såklart!

Fast innan dess vill jag bara lite skämsigt säga att min bloggenad hos er andra brann inne ikväll... igen... :o(
Ni kan gissa varför om ni vill, en liten ledtråd är morgondagens fotoutmaning i kombination med en toalett som var i behov av att få besök av en ûbernitisk städtant... Joråsåatt, här har det skrubbats... :o) God natt, kärlek & kram på er!

12 kommentarer:

  1. Aha!

    Du har fått tag i taradiddle dree dress i grey!

    Grattis!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Forbid Me Not: japp... och nu när jag börjar fatta, fy fan vad glad jag är... och då har jag ändå inte vågat prova den än... ;o) Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt att den har kommit fram! Känns helt underbart att den lilla underbaringen ska få komma ut och lufta sig och leva vidare med dig. Den är redo för lite äventyr nu efter att ha hängt med sin kompis i royal i garderoben.Kanske få hänga med på en båttur,en liten hundpromenad, en tur till Köpenhamn, gå på rockkonsert eller nåt.Hoppas att du kommer att bli nöjd!
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  4. Å grattis till den gråa varianten med!! Ja, det är stl 1 jag behöver på Artology
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Josanne!

    Grattis till den underbara!
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  6. Halvan: tusen tack underbara för allt! Ja vi får hoppas att den slipper ett längre garderobspass här... jag har ju inte vågat prova den ännu, rädd att den inte ska passa... ;o) Fast då får jag ju se till att vräka ett gäng fettceller så att den gör det till sommaren om inget annat. Och till dess har den ju faktiskt en ny kompis i royal att hänga med här... Rapport hur den passar kommer när jag vågar mig på att prova den... :o) Kram!

    Hilde & Eva: tack tack söta ni! Och jag håller span Hilde! Kram på er!

    SvaraRadera
  7. Hej! Vad roligt att du fick tag på den, den är ju så fin!! Kramar!

    SvaraRadera
  8. Grattis till skönheten. Den är så fin i grey.

    Tabby

    SvaraRadera
  9. Grattis! Nu vill vi se den på också:) Kramar

    SvaraRadera
  10. Grattis! Det är en av mina absoluta älsklingar också :)) Kram

    SvaraRadera
  11. Thank you darlings! Nu har jag provat och den passar , tjoho!!! så det lutar nog att det blir invigning av den idag... Ha en najs dag! Kram!

    SvaraRadera
  12. Härligt att kunna vara till hjälp.
    En röd tycker jag skulle sitta bra på mig ;)
    Jag har varit mesråsa alldeles för länge

    SvaraRadera