Powered By Blogger

tisdag 12 april 2011

April - de försvunna paketens månad eller?

Jag har aldrig råkat ut för att paket har försvunnit i Posten. Tills nu... Då inte mindre än tre paket verkar vara pyts väck, borta, uppslukade från jordens yta...


Det ena paketet har jag skickat Mollysar i till en köpare, de andra två skulle ha landat i min brevlåda. En regnjacka till vovve och min Odd Molly Patchwork wrap tunic, vintage lite lilac. Så ni kan ju kanske fatta vad som upptar en stor del av min hjärna just nu...
Nä, jag ska inte börja tjata om min feta nojja över att aldrig får se den wrapen... däremot kan ja inte låta bli att undra: är april de försvunna paketens månad, eller är det bara jag som har haft extrem otur? Och är det någon som vet hur det funkar när ens försvunna paket är inhandlat hos en webshop, vem står för kostnaden av det försvunna plagget? Kram från en okunnig och nojjig tant!

5 kommentarer:

  1. OM det inte står att du som köpare ska ta risken så är det företaget, det är ju du som betalt frakten oftast. Är det fraktfritt så är de ju de som bestämt fraktsätt.

    Om de skickar med vanlig post och inte sagt det till dig så du kan välja rek t.ex. så är det de som ska stå för risken vad jag vet. Egentligen är det nog alltid så att företaget ska stå för plagget om det försvinner på väg till dig. Av kotym om inte annat. (hur stavar man det där ordet egentligen??)

    Kram, och hoppas att de dyker upp!

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt! Jag har råkat ut för försvunnet paket en gång, men fick då tillbaka pengarna. Hoppas de dyker upp snart, idag! Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jobbigt och frustrerande! Har varit med om det en gång. Jag betalade tillbaka hälften vilket var ok med köparen som hade avstått från rek frakt. Egentligen hade jag inte behövt göra det men ville att det skulle kännas ok för båda, det var ingen stor summa pengar. Hoppas verkligen att din wrap hittar hem till dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas de dyker upp! Har köpt en Molly som försvann i posten på väg tillbaka till affären. De var dock jätteschyssta och stod för kostnaden, men nu skickar/väljer jag alltid rek på saker som är lite dyrare som Mollysar. Säljarens ansvar brukar upphöra när det skickas om inget annat anges. Därför är det bäst att det skickas spårbart. Läs alltid igenom villkoren då dessa kan variera. Mellan företag finns det fiffiga förkortningar så man vet alltid vem som har vilket ansvar och vem som står för fraktkostnaderna. Onödigt vetande kanske... ;)
    Lycka till! Kram kram :) /Tina

    SvaraRadera
  5. Tusen tack lovely ni för era kommentarer... som ni kanske ser i mitt senaste inlägg så hör <posten bön... ;o) Kram på er!!!

    SvaraRadera