Powered By Blogger

onsdag 1 juni 2011

Här har ni er själva :o)

Efter förgrymmade Internethaverier så har jag äntligen lyckats tråckla mig in här igen och sammanställa svaren som ni har lämnat i min undersökning om er läsare. Jag fick hela 89 svar, vilket jag aldrig ens hade vågat drömma om och är helt överväldigad av. Tusen tack till er som tog er tiden att vara med i min lilla undersökning!!! Och här har ni er själva i genomsnitt:

Medelåldern på er som besöker min lilla plats i bloggflödet är 41 år. 50+ förekommer ett par gånger som den högsta ålderssiffran och yngst på läsarlistan är 29 år, komiskt nog min mr Make.
Vilket även leder mig in på att jag faktiskt även har 3 snubbar som hälsar på här ibland. Vad fan de nu ska med damkläder och en massa tantsvammel till... :o)


60% av er är gifta, en hel del sambos men det förekommer även singlar.


85% av er har barn, vilket sammanlagt blir hela 180 ungar i varierande åldrar. Omvandlat i genomsnitt blir det 2 barn per person. Vilket egentligen inte överensstämmer helt bra med verkligheten eftersom 13 stycken av er inte har några barn alls medan ett gäng andra har mellan 3 till 5 arvingar.


56% av er har husdjur. Hur många som sammanlagt figurerar i era boningar kunde jag inte få fram någon siffra på eftersom inte alla av er angav exakt hur många djur ni har. Men. Katter är i alla fall det dominerande djurslaget, sammanlagt 47 stycken. Medan 34 hundar gläfsar på en klar andraplats och 7 kaniner skuttar in på bronsplatsen. Till det kommer 3 ökenråttor, hästar, hönor och fiskar i plural. Och 1 marsvin. Oklart hur många dammälgar, roslöss och dammråttor det finns men helt klart är att även dessa figurerar.

Vad gäller yrkesområden så har de flesta av er arbete inom vården, 17% för att vara exakt. Det medan 15% av er tillbringar er arbetstid inom skola och omsorg och 12% huserar inom IT, webb och grafisk formgivning. Sorry om jag har klumpat ihop er lite slarvigt i den här sista kategorin men jag fick för mig att det var lite besläktat sådär... men ni får gärna rätta mig om jag har fel...


När det kommer till geografi så känns ni hyfsat jämt utspridna över landet. Men två regioner regerar trots allt. Dels Stockholm med omnejd där 20% av er bor. Och på precis samma procent landar även mina läsare i Skåne. Därefter får jag flest besök av göteborgare och västkustbor.
Men även grannländerna Danmark, Norge och Finland finns representerade på kartan. Och det gör även USA; Canada och Frankrike.

75% av er tittar in här varje dag, det gör mig såklart riktigt superglad. Och samtidigt lite sådär pretentiösnervös, för man vill ju ger er vettiga saker att läsa... Det var i alla fall superskoj att få en bild av er. Massa Kram till er allihop!

8 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa sammanställningen. Imponerande:)
    Kram
    Hilde

    SvaraRadera
  2. Roligt läsa skillnader/likheter v/s Linda,s sammanställning!! Blev du något klokare nu då..fniss. Eller fick du bara huvudbry?!
    Hoppas ditt mående är bättre idag inför stundade helg!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha vad roligt att läsa! Jag tror du har världens finaste läsare. :-D

    Kramar och krya på dig.
    L

    SvaraRadera
  4. Hej du!
    hann inte skriva när du hade det där, jag läser din blogg dagligen! jag är en 17 åring ffrån Helsingborg. Jag hoppas alltid jag ska stöta å dig. haha, händer väll någon dag! =) kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Hilde: ja visst var det kul... jag är också imponerad att så många svarade. Kul! Kram!

    Annelie: haha... klokare? Nope, det där med att lära gamla hundar att sitta är inte min grej... ;o) Dock inga huvudbry heller, bara skoj! Kram!

    Lingon: tror jag absolut håller med dig, ni är superduperbäst allihop!!! Kram!

    Evelina: kan det vara så att du också har en blogg?... för det finns en ung söt blond Evelina här i Hbg som har en blogg som jag tittar in i ibland. (senaste inläggen nu nyss var om en avslutningsfest...) Har nog aldrig skrivit någon kommentar dock eftersom jag känner mig som en gammal tant som snokar loss... ;o) Men hojta gärna om det är du så jag vet och kanske till och med vågar skriva hos dig någon dag... :o) Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej Josanne
    Jag är 55-årig kvinna från Finlad, är gift
    och har inga barn. Jag läser din blogg varje
    dag. Du är så snygg och fina bilder du har,
    jag också läser allt vad du skriver, förlåt
    min svenska jag är ju finskspråkig.

    Kram Maarit

    SvaraRadera
  7. Maarit: vad kul att du skrev! Och jag fattar precis allt så alltså inget fel på din svenska. Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  8. Hello Josanne,
    I love to read your blog, and the other blogs from all Molly lovers.
    I´m from Portugal, and i correspond exactly in your statistics (age, children, married, pets)!!!
    I've started my own blog recently, and i would like to invite you to see it. I´ll be glad if you visit it sometimes :)
    Hugs,
    http://improvemydays.blogspot.com/

    SvaraRadera