Powered By Blogger

onsdag 8 juni 2011

Ännu en, för mig, okänd bukett

Jag tjatar vidare på mitt inläggsgrepp med att visa upp veckans toalettblomster. Som den här gången består av dessa små übersöta sakerna man blir glad av:



















Men eftersom jag är helt lost så fort det kommer bortom rosor och tulpaner så frågar jag härmed om det är någon av er som vet vad det är för blommor? För det är ju alltid lite roligare att veta vad det är för raser som huserar i ens hem. Nu ska jag återgå till min matlagning, som snart är klar så det blir lite tidigare middag än vad vi är vana vid i det här tidsförvridna dårhuset...
Så hej för mig för idag, tack för idag, var rädda om er, Sov gott & Over and out!

10 kommentarer:

  1. Borstnejlikor? Iallafall någon av dom..:-D Men jag tror du får mera hjälp här i kommentarsfältet.

    kramelikram!

    SvaraRadera
  2. Fina var dem, finns i Grekland. Jag vet inte vilken sort det är, tyvärr.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsa

    Superfine og meget flot med blomster på toilettet, måske sku man prøve det:-)
    Her i Danmark hedder de Studenternelliker, måske fordi de blomstrer nu hvor alle de nye studenter springer ud:-)

    God aften til dig

    Kh
    Mette

    SvaraRadera
  4. Sommarnejlikor säger jag..
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha vad fint med söta blommor på toaletten! Det kanske skulle vara något nytt att införa här :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Jag tror på borstnejlika!

    Kramis

    SvaraRadera
  7. Jag tror också att det är borstnejlika

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Tusen tack darlings! Borstnejlikor eller sommarnejlikor låter bra, det tar vi. Eller studentnejlikor, för det låt roligare. Och lite danska att pigga upp språket med kan ju aldrig skada. Dessutom heter det ju att kärt barn har många namn... :o)
    Anledningen till att jag har blommor på toaletten, av alla ställen, är att det är det enda stället dit katterna inte får komma in, och blommor på andra ställen i lägenheten betyder en snabb slakt, katterna tror nämligen att blommor betyder supergod salladsbuffé till dem... :o)
    Kram på er!!!

    SvaraRadera
  9. HAHA!! Toalettblomster! Det ska jag sno av dig! Blir glad av två saker just nu - din blogg och Von Benzo! Tack för inspirationen!

    StockholmsLotta

    SvaraRadera
  10. Lotta: haha... du är för rolig! :o) Men Tack och Kram!

    SvaraRadera