Powered By Blogger

fredag 17 juni 2011

Om konsten att vakna till shopping

Jag skulle sätta klockan men glömde helt av det. Så då är det tur att jag tydligen behärskar konsten att kunna vakna helt av mig själv i tid till shopping. Jag pratar om Odd Mollys solbrillor som släpptes på Campadre nu klockan 07.00.
Med tio minuter till godo slog jag upp ögonen och satte snabbt fingrarna i arbete med att kicka igång segdatorn. Prick på klockslaget var jag där och fullföljde min mission; att klicka hem schyssta brillor. Hela två par blev det till och med:

Gower 1s, bronze

Markham 1s, almost black

Och båda till mr Make. Japp, sant, inget jag bara skyller på. Han köpte sig nämligen ett par solbrillor i Odd Molly butiken i Köpenhamn nu i våras och trots ett helt kopppel av svindyra designerbrillor i gömmorna har Mollysarna blivit hans favoriter. Till och med så pass att han ibland lämnar dem hemma eftersom han är så rädd om dem.
Så med två par till kan han ju använda dem så mycket han vill. Tänkte jag.

Och dessutom får jag väl helt ärligt erkänna att eftersom han bara kan ha ett par åt gången så blir det ju alltid något par över, för frugan att kunna norpa lite då och då... För även om jag har ett par alldeles egna på väg hit just nu så finns det ju något som heter ombyte förnöjer...
Har ni klickat några solbrillor denna morgon? Och vad tycker ni om dem? Hiss eller diss? Hoppas ni får en bra fredag. Var rädda om er därute! Kram för nu!

7 kommentarer:

  1. japp det har jag! också 2 st. knasig som man är...
    AnnaSC

    SvaraRadera
  2. Anna: haha... då är vi lika galna... ;o) Fast som sagt, ombyte förnöjer och rent ljusmässigt, om du fattar vad jag menar, så är de superbra, så då är det ju lika bra att passa på när det vankas billigt, eller hur... :o) Kram!

    SvaraRadera
  3. Nope, här blir det inget extra , bara veterinärkostnader! Just pilotmodellen är jag inte så förtjust i på mig själv eftersom de drar ner hela ansiktet, jag gillar bättre 60-tals modeller, lite Jackie O kanske.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag köpte ett par Earhart från förra kollektionen för de fanns i storlek 1 och 2. De i one size är för stora för mig men Piloterna från förra året i strl 1 är perfekta! Är jättenöjd med dem och hade gärna köpt ett par till nu för ombyte - om det funnits i mindre storlek oxå...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fröken Abbe: 60-talsmodeller är coolt men inget jag passar i tyvärr. Håller tummarna stenhårt att allt blir bra med Prinsen! Ja du de där veterinärkostnaderna, shit vad de rusar i höjden på nolltid... :o( Kram!

    Helena: jag vet att de passar maken, har lånat hans någon enstaka gång och lite stora är det nog men de funkar. Hade faktiskt ingen aning att det fanns storlekar på dem... Får se om dessa kan passa mig också. Kram!

    SvaraRadera
  6. Haha du vet väl att gamlingar vaknar tidigt av sig själva? När du kommer upp i min ålder kan du gå ut och heja på tidningsbudet... ;)
    (kunde jag i morse vilket iofs berodde på att jag skulle lämna bilen vid verkstan innan jobbet)

    Försökte sälja på sambon ett par mollysolglasögon men det gick inte. Själv har jag för litet ansikte för dem.
    Ses imorgon cooling!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Helen: haha... då kanske jag blir yngre... för jag sover bra mycket längre nu... ;o)
    Va, ville han inte ha... knaskarl... ;o) Kram!

    SvaraRadera