Powered By Blogger

söndag 19 juni 2011

Jag bara måste tipsa er om...

... en helt underbart galen och überfantastiskt sarkastisk dvd-box som jag fick av allra finaste vännen Lingonberrie när vi träffades i tisdags. Nämligen den här:


Black Books, engelsk humor när den är som absolut bäst. Och som tar en med till den helsjukt bittersura bokhandlaren som hellre dricker vin och röker än säljer böcker, hans tossige anställde och den exentriska damen i butiken bredvid. Det går liksom inte att beskriva dess storhet så här med ord, den måste helt klart ses istället. Så kommer ni över den, slå till för böveln. :o)

Har du någon favorit dvd-box som du tycker att man absolut inte får missa?

Nu stänger jag ner för den här veckan. Ska kolla ett, eller två avsnitt av Black Books innan John Blund blir insläppt. Så God natt & Kram, för den här veckan!

9 kommentarer:

  1. Tusenbröder är kanon! Se den!
    kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som en serie för mig. Älskar engelska serier. :)

    Måste säga att de var otrolig söta ihop ert båtsällskap idag. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, den kommer jag ihåg från TV.
    Danska Laerkevej är en höjdare. Säsong 1 har ju gått på svensk TV, men säsong 2 köpte vi på box. Fullkomligt galen!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh! Jag ÄLSKAR Black Books! OCH Dylan Moran. ;)

    /Anneli

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag blir att ni gillade den!
    Ska minsann plocka fram och titta på ett par avsnitt idag.

    kramkram

    SvaraRadera
  6. Silverdeer: tack för att du påminde mig, Tusenbröder är en av mina absoluta favoriter, såg den på tv. Men helt klart värd att leta box och se om. Om inte för något annat så för att kunna få dreggla över Sveriges snyggaste skådis en gång till... ;o) Kram!

    Jeanette: jag är inte så där helhooked på engelska serier egentligen, men den här är outstanding! Försök hitta den, Lingon köpte den till mig i Köpenhamn.
    Ja visst är de söta, synd att de snodde all skönhet och inte lämnade något över till mig och mr Make... :o) Kram!

    Nena: låter som ett kanontips! Danska serier är jag svag för. Ska absolut försöka jaga tag på den. Tacktack! Kram!

    Att vara någons fru: så lite så, hoppas du hittar den och gillar den du också. Kram!

    Anneli: Dylan Moran – har jag ingen koll på men ska kollas upp. Tack för tips! Kram!

    Lingon: ja tusen tusen tack vännen! Vi bara älskar den båda två! Har sett 1-2 avsnitt varje kväll. Ett fantastiskt sätt att avsluta dagen på. Bäst hitintills; första avsnittet, första scenen med post-it lappen, varför kände jag inte till det när jag jobbade på arnetsplatsen från helvetet... :o) Kram!

    SvaraRadera
  7. Dylan Moran är han som spelar bokhandlaren. ;) Han är även komiker och har väl släppt ifrån sig lite material här och var.

    /Anneli

    SvaraRadera
  8. Anneli: haha... fy fan vad trög jag är ;o) Kram!

    SvaraRadera