Powered By Blogger

tisdag 21 juni 2011

Dagens stass 2, tema rött & ny fotoutmaningsidé

Jag lyxade till det idag och stassade om inför eftermiddagens aktiviteter. Av anledningen att jag ville känna in ännu en Molly som jag vacklar ganska ordentligt ifall den ska få stanna eller inte, nämligen Wigwam dress, dark pink:


Det hjälpte inte att svassa runt i den för att komma till ett beslut i säljfrågan, men däremot var det kanske den, eller rättare sagt färgen på den som gav mig inspirationen till att gå loss med kamerfunktionen i Iphonen under en av mina uteturer idag. Jag fick ett infall, inskuttandes i skallen utan förvarning, att jag skulle plåta röda saker jag gick förbi på stan. Så då gjorde jag helt enkelt det:

























































































































Den ingivelsen fick mig säkert att framstå som en komplett psykstolle, men å andra sidan gav den mig en idé också. Till nya fotoutmaningar till hösten. Att istället för specifika frågor köra på ett tema.
Vilket slog mig nu; att Odd me hade just det som förslag för ett tag sedan, så det är inte bara min idé alltså, vi får dela på äran... :o)

Tema kan till exempel vara en färg, en siffra, bokstav, något mjukt, kallt, av betong, vackert... Hur mycket som helst egentligen. Och man kan plåta ute, hemma, i garderoben, precis var man vill... Vad tror ni om det, är ni på eller tycker ni det verkar heltråkigt? Och när tycker ni det är läge att dra igång med det i så fall? Början av augusti, eller är det för tidigt?

Nu ska den här tanten, som är trött ända in i skelettet, stappla sig ut på en kort bloggenad innan det är dags att hålla kväll. Så tack och hej för idag. Kärlek!!!

12 kommentarer:

  1. Det låter väl som en väldigt bra idè:)
    Fina bilder, ursöta gummistövlar med nyckelpigorna! Kram från en till väldigt trött tanta....

    SvaraRadera
  2. Jättebra idé! Och jag gillar dina röda motiv..
    och wigwamen i den färgen är min favorit!

    kramar!! I massor.
    L

    SvaraRadera
  3. Wigwam, säljas???? är du galen =) Åh, nyckelpigor!!! ÄLSKAR nyckelpigor =)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tycker det låter som en bra idé! Fina bilder du bjuder på, jag gillar gummistövlarna jättemycket. Undrar om de finns i vuxenstl?:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ojdå det är ju en sån som ligger högt på min önskelista! Vi kanske kan byta med nåt? ;)

    SvaraRadera
  6. Wow vilken läcker bildserie - effektfullt med ett färgtema!

    Jag tycker det låter som en kanonidé och jag är gärna med från början av augusti
    Ha en fin dag - Kram!

    SvaraRadera
  7. Lysande idé!

    Och du.....DU ÄR SUPERSNYGG I WIGWAMEN!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Superkul att ni är på!
    Och Wigwamwen ser ut att få stanna, me Make motsätter sig nämligen en försäljning av den å det bestämdaste... :o)
    Ha en bra dag därute! KRAM!

    SvaraRadera
  9. Jag är på! Dagens röda promenix var kul :) Bra att Wigwamen stannar du är jättesnygg i den! Kram

    SvaraRadera
  10. Du har en klok Mr make med god smak. Både på Mollysar och fru.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag är jättegärna med! Har varit kass senaste tiden på utmaningarna men till hösten ska man väl ha motivation igen :-)

    Kul med det röda inslaget. Rött är ju en sån härlig färg

    kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  12. Najs som fan att ni är med, roligare ju fler vi är tycker jag! Kram på er!

    Helen: haha... men du vet vem som står först på tur om det ändras... gäller W... inte frun... ;o) Kram!

    SvaraRadera