Powered By Blogger

torsdag 23 juni 2011

The Wunder under story – från missöde till lyckolott

Kanske läste ni mina inlägg i måndags om min Wunder underdress i chalk som genomgick ett kraftigt utseendeskifte efter att ha blivit skändad med min röda hårfärg... Den fick på grund av det uthärda en omfattande klorinkur, medan jag i desperatpanik jagade rätt på och klickade hem en ny, obefläckad.
Den anlände från meinto.se igår. Så nu sitter jag här med två wunderdressar. Vilket jag med facit i hand inte är det minsta ledsen för. Det eftersom missödet visade sig vara en riktig lyckolott... För nu har jag ju en i chalk och en vit...


... som var och en matchar olika plagg i min Mollyrob. Ja rosetten fuckade upp sig men den tänker jag sprätta bort, alternativt byta ut mot en vit. Men det jag var mest rädd för skulle inta ruggigt kräkaktiga nyanser är helt intakt, nämligen...


... det stora trycket nertill på sidan. Ett litet smolk i bägaren finns dock och det är att spetsen på den som numera är vit inte alls har blivit helt jämt blekt...


... lite svårt att se på bilden, överlag är bilderna i pinsamt sunkigt kvalitetsskick, sorry för det... Men jag har en idé om hur det ska lösas, alltså Wunderns knaggliga kulör. Med ännu mer klorin, nu punktmarkerat med hjälp av en sprayflaska. Kan funka, men knappast bli sämre... så tänker i alla fall jag...

Hoppas ni har en bra dag! Var rädda om er själva och varandra. Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Ha ha - en vit och en chalk, det är ju suveränt! :-) Tror säkert du får bort de sista missfärgningarna på spetsen också!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Oslotigern: ja visst är det kanon att det blev så bra... ;o) Ska ge mig på spetsen imorgon. Ha det fint! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker alltid det är intressant med sådana här bilder! Det blev ju riktigt bra! Inte blev det alls så illa som deet lät?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fröken Abbe: jag tyckte det blev bra i slutändan, lite mer klorin på den vita spetsen bara och vips har jag underklänningen i en färg till. :o) Kram!

    SvaraRadera