Powered By Blogger

fredag 25 juni 2010

En toppendag - the tråkmånsway

Vi skulle ha varit på födelsedagsfest nu. Vi kom aldrig dit. För vi tog våra vovvar och en picnickkorg och gick ut och satte oss i parken.
Och det var så himla skönt och mysigt och trevligt och allt det där som liksom höjer tillvaron till skyarna, så vi fastnade där. Och bestämde oss för att det var precis så vi ville ha det. The tråkmånsway.

Låter kanske supertaskigt mot födelsedagsfiraren men det är så sjukt mycket folk där i alla fall så två mer eller mindre var liksom inget som någon tog illa upp för.

Och så blev istället hundarna glada.
Vi försöker prioritera djuren när vi är lediga men det är inte alltid det blir lika mycket tid åt dem som man hade önskat tyvärr… Idag blev det.
Ajax är helt såld på apportering så det blev en hel del av den varan (så mycket att hon ligger stendeckad sidan om mig nu).



Jag har ingen aning om vad klänningen jag har på mig heter men det är en äldre Molly.

Mitt hår är smutsigt och okammat, dessutom är nyllet helt befriat från smink.
Vi hade ju bara tänkt gå ut en ganska snabb sväng innan vi skulle fixa oss för fest… Så ni får ursäkta min omidsomriga stass och min fulblektrista uppsyn…
Och den tänkta midsommarklänningen får jag visa en annan dag istället...

Hoppas ni också haft en superbra dag! Kram!



7 kommentarer:

  1. Det låter som ni har haft en bra midsommar! Här har gästerna dragit hem. Det var kul när dom kom, men ännu roligare när dom åkte;) Du förstår vad jag menar tror jag:) Klänningen du har är ännu en sån där gammal Molly-goding som jag har jagat. Den är otroligt fin och så är även du, utan spackel. Kramar från en trött matlagerska....

    SvaraRadera
  2. Linda: fattar exaktemente vad du menar!!! sådär känner jag ofta med släkten...
    Visst är det så att de gamla plaggen aldrig känns passé. Man hittar ständigt fler att jaga :o) Kram trötta matlagerska, som var skitsnygg idag!!!

    SvaraRadera
  3. Tack för att du finns!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det är härligt när man göra saker spontant och som man känner för och kan ta dagen som den kommer även en midsommarafton. Hoppas ni haft en skön kväll.

    SvaraRadera
  5. Anonym: tusen tack för din vackra kommentar, du ska bara veta hur glad den gjorde mig! Så Detsamma! Kram!

    Efva: tyvärr är det ju alltför sällan det händer bara. Krav och måsten tar ju oftast över. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Så snygg du är i den "gamla" godbiten!
    Vilken härlig dag ni hade igår! Så skönt när man lägger att krav och måsten åt sidan och gör det som faller en in. Sådana dagar kan man leva länge på!
    Jag tycker att du är ypperligt "vacker utan spackel"!
    Fortsatt trevlig midsommarhelg!
    Och NJUT av semestern!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Låter som en skön och bra dag och när man lyssnar till hjärtat så blir det oftast bra.
    Tänker ta en sådan dag i morgon med Otto, skogen och ryggsäcken.
    Snygg är du i alla fall, med eller utan smink.
    Allt gott till er och kram från Eva S.

    SvaraRadera