Powered By Blogger

onsdag 20 juli 2011

10 grader kan göra en förödande skillnad

Åhhh NEJ!!! Ännu fler katastrofer har nu inträffat här i Casa the Förvirring. Och den här gången är det uteslutande helt mitt eget fel... Fan, vad har jag gjort!!!


Joråsåatt… 10 grader kan göra en förödande skillnad. Tydligen. Mina absoluta favoritstrumpor, som jag har fått i present av finaste Too di Loo och som jag bara älskar att loda runt i här hemma, ja även lite då och då så här i sommartider. Har tvättat dem förr fast då enligt anvisningen 30 grader. Och INTE i de 40 gradiga vattnet som de, av misstag, råkade få fara runt i den här gången…

Så nu står allt mitt hopp till eventuella tips… om man nu överhuvudtaget kan dra igång någonslags räddningsaktion för att väcka dessa från filt-tillstånd till ett fortsatt liv på mina fötter… Någon som har något mirakelknep?...

Nu går jag nog och lägger mig och tittar lite på tv istället, så jag inte kan sabba något mer, idag i alla fall… Så over and out, var rädda om er, Kram och god natt!

6 kommentarer:

  1. Nej, vad tråkigt. Har tyvärr inga tips, men jag håller tummen för att någon annan kan komma med något bra.
    Och visst har du ändrat dig;) Du har säkerligen blivit en bättre människa efter att ha slutat på skitstället.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, jag tror inte återupplivningsförsök kommer att hjälpa./K

    SvaraRadera
  3. Jag gissar att de är i ull och då finns det tyvärr nog ingen räddning:-#X( sorry. Kram i alla fall

    SvaraRadera
  4. Nä va synd. Det finns inget att göra tyvärr, de har krympt och blivit tovade. Hade de varit mina hade jag klippt hål i dom och använt som handledsvärmare eller halvvantar eller nåt om de inte blivit för små för det också. (när jag säger hål så menar jag att man då måste fålla eller göra nån kant så att dom inte maskar upp sig, där man ska ha fingrarna och sen kan man göra ett mindre hål för tummen om man vill. kram

    SvaraRadera
  5. Ja, jag vet!
    Tag en hink eller lägg beslag på en diskho. Häll massor med mjukmedel/sköljmedel/balsam och häll på ljummet eller kallt vatten. Lägg in ullsockorna och låt de ligga en natt eller dag i lösningen. Tag upp sockorna och krama ur vattnet, sedan drar du försiktigt ut sockorna till den normala storleken/formen. När du har gjort detta så vira in sockorna i en handduk och pressa ut vatten. Låt sockorna plantorka.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  6. Förlåt Josanne - kunde inte logga in via mitt Googlekonto så jag postade som anonym istället och glömde skriva ut vem jag var, Molly-Marie tipsar om okrympningstricket och hoppas att de fungerar, jag har i alla fall lyckats att rädda en tröja i merionoull genom att köra mjukmedelblötläggningmetoden - piu, vilket fantastiskt långt och komplext ord det blev.
    Hoppas att det funkar på dina myssockar också!

    SvaraRadera