Powered By Blogger

tisdag 26 juli 2011

Dagens och ska man skratta eller gråta?

”Jag förstår inte hur du kan visa såna vidriga bilder som den med det svältande barnet! Jag mår illa över din okänslighet och tackar därför för mig här. Det här var den allra sista gången jag läste din blogg!” 

Ska man skratta eller gråta? Först är man okänslig som inte tar upp de som har det svårt i sin blogg. Några timmar senare är man okänslig för att man visar vidriga bilder på dem som har det just svårt. Jävligt svårt! Och bilder och bilder förresten, en bild, direkt från verkligheten.
Jag väljer att vare sig skratta eller gråta. Mer bara konstatera att det spelar ingen som helst roll hur man gör, för det finns ändå alltid folk som tycker något annat.

Så därför struntar jag högaktningsfull i vad andra anser och fortsätter att köra rakt av på det jag står för. Har aldrig ens snuddat vid tanken på något annat. Så om du Anonym aldrig mer återvänder hit bekommer mig inte ens för en sekund. För hädanefter har bara de som tycker exakt likadant som mig, i alla lägen, tillträde hit.
De som inte förstår vad jag snackar om kan vänligen slå upp ironi i en ordbok…

Nä nu känner jag att det behövs en dos tomt prål för att lätta upp stämningen och återgå till de hårt beprövade glasserierna. Och vad passar då bättre än en rosa stass, som dessutom äntligen fick göra premiär i verkligheten med mig denna dag:



















Haha… det ser ju ut som att jag har satt på löstuttar a la strut. Sådana som Madonna hade en gång om ni kommer ihåg… Fast det har jag inte. Och så såg det absolut inte ut i spegeln innan jag gick hemifrån… kan det vara ljuset? Skuggorna? Synvilla?... Galet a la mentalsjukhus ser det ut i alla fall… :o) Kram!

16 kommentarer:

  1. Supersnyggt! Och den dyngan som anonyma sprider omkring sig, helt sjukt verkligen, kan de ta och stoppa upp någonstans! Kramar

    SvaraRadera
  2. Hahaha ja du ser faktisk "madonnig" ut ;) men attans vad snygg du är!!!! Jag började faktiskt gråta när jag såg bilden i fråga - den sammanfattar all jordens jävlighet såååå tydligt. Jag är faktiskt glad att du la in den - ger lite perspektiv på saker och ting.
    Jättekram fina

    SvaraRadera
  3. Tja om man skulle börja kolla ip-adresser i susnet-loggarna så kan jag sätta en peng på att det är samma jävla idiot som har både mailat och skrivit kommentaren........
    När det gäller Norge, visst fan är det urtragiskt. Men vad i h-vete skulle få dessa offer tillbaka?! Definitivt inte att hela världen går klädd i säck och aska och drar nåt gammalt över sig. Vi måste gå vidare vare sig vi vill eller inte. Och inte fan glömmer vi......
    Kram till dig<3

    SvaraRadera
  4. Ja, ska man skratta eller gråta??

    Säger bara en sak: Skaffa dig en egen blogg du kan skriva om vad du vill istället för att klaga på andra!!! De som skriver blogg har inga som helst förpliktelser att vara moraliska!

    Snygg Berry!!! Synd jag inte kan ha den själv =(

    Kram!!!

    SvaraRadera
  5. Du ska varken skratta eller gråta. Du ska strunta fullständigt i den fega anonym som inte kan stå för det han/hon skriver.
    När det gäller Norge, Afrika och allt annat trist i världen så finns det andra forum för det som tidningar och tv. Jag tycker inte att Mollywood ska ge Anders Behring Breivik mer uppmärksamhet än det han redan får. Det är detta han vill....

    Du ska vara precis som du är och skriva det du vill på DIN blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Märkligt att dessa anonyma har så enormt mycket åsikter hela tiden!! Dessutom överallt i blogglandia hos "Mollysystrar".Oerhört tröttsamt, tycker nog det börjar räcka nu allvarligt talat. Undrar vad vederbörande har för problem själv egentligen..dags för psyket kanske..?!
    Vi behöver faktiskt lite "luft" o andas lyxen att "prata/skriva" lite egotrippat sins emellan alla tråkigheter! Skall det vara så svårt att förstå??
    Ta hand om dig hjärtat!
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Ja du, hur man än vänder och vrider sIg så har man alltid häcken bak. Det spelar liksom ingen roll för man kan aldrig göra rätt. Fortsätt skriv som du gör och ödsla ingen energi på såna kommentarer, vissa blir aldrig nöjda.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Oj jag hade missat den debatten märker jag. Men den kommentaren är ju så hjärndöd så man inte ens orkar bli upprörd. Skönt att slippa den läsaren, hoppas den inte hittar till mig i heller! You go girl!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  9. Äsch, folk kommer alltid att tycka. Oavsett. Stå på dig bara.

    SvaraRadera
  10. Hahah säger som Dr Molly, skönt att slippa den läsaren. Känns inte som något dåligt precis :-D

    kram till dig!

    SvaraRadera
  11. Det är verkligen ingen förlust för dig att slippa den anonyma läsaren, det är hon som gör en förlust!!!
    Var sak har sin plats och även om det är mer än fruktansvärt tragiskt det som har hänt i Norge, så finns det helt andra forum för det.
    Keep going!
    Mags

    SvaraRadera
  12. Jaaa, jag kan bara hålla med om det tidigare talare redan skrivit om. Både i detta inlägg och tidigare... ORKA?
    Inlägget med barnet tog en tid innan jag ens orkade öppna, så tragiskt! Men jag skickar pengar till barnen i olika situationer via organisationer, vad mer kan jag göra härifrån? Måste alla sluta konsumera? Kan det hjälpa? Vem blir utan jobb då?
    Nä, skriv det du vill, det gynnar ingen att som anonym slänga ur sig sitt utan att tänka några steg till, eller?
    Snygg är du i Berryn, gillar färgen på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Skriver under på vad de andra redan skrivit. You go girl!

    Jag tyckte bilden var riktigt gripande och jag är glad att jag fick se den för den väckte eftertanke. Tjusningen med att blogga är ju att man ju faktiskt får skriva precis det man vill(om det inte är personangrepp eller dyl förstås...) Sen om nån inte tycker om det så kan de ju sluta läsa då för sjutton. Your blog, your rules...

    Kramar
    /Vivvi

    SvaraRadera
  14. Hepp, ja här var det livat!!! Visst jag mådde också illa av att se bilden men inte f.. klagar jag hos dig för det! En bild av verklighet som berör. Just därför fick den Pulitzerpriset, eller hur? Din blog, du bestämmer. Precis som personen som beslöt sig för att inte återvända. Hans/hennes choice. Likaså som mitt val att jag gärna återkommer för du berör områden i mitt liv som jag vill ha och inte hittar på andra ställen. Inte i samma förpackning i alla fall. Klump i halsen, tårar i ögonen. Ett gott skratt får man sig här oxå. Inspiration, gemenskap. Folk är olika. Vissa kommer, vissa går. Bloggen består. Gud vilken lam mening. :-) det gillar jag.
    Kram/Tina

    SvaraRadera
  15. Hej

    Din blogg, du bestämmer !
    Vill anonym inte läsa behöver hon inte !!
    Jag super gillar din blogg och läser varje dag :0)

    Ha en bra dag.
    Kram
    Lotta A

    SvaraRadera
  16. Man kan aldrig vara alla till lags....fastän att man gärna vill...så är det alltid någon som har synpunkter....men det känns som om att dessa två som inte längre läser är ingen större förlust!!!

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera