Powered By Blogger

lördag 23 november 2013

Dagens som klurar på det där med att klicka eller inte


En stass, som varit på damdejt, vilket ni kanske redan vet, för jag har nämnt det tidigare. Damdejt som i två bekanta darlingar, två okända ansikten. Inte för att jag direkt är nervös för att träffa nytt folk, har inte riktigt varit det sedan i början av karriären på jobbet där jag gjorde det jämt och varje dag, träffade nytt folk. För 10 år sedan... Men det får mig ändå att förhandsfundera lite, hur de är, hur det ska bli och gå. Har vi något gemensamt, något att prata om, skratta åt eller skär det sig rejält och kanske till och med på stört, för det har ju hänt...
Och det får mig att börja fundera över vad det är som gör att man klickar med vissa, och definitivt inte med andra. För det är ju inte direkt så att det bara är en viss typ av människor jag gillar, eller ogillar för den delen. Klurigt. Så jag klurar vidare, och skulle jag komma fram till någon briljant teori så hojtar jag. Och ni får väldigt gärna göra detsamma om ni redan sitter inne med svaren...
Hur det gick idag? Jo det kan jag avslöja så här på hemfärd genom Skåne by tåg; det var klick rakt av. I alla fall för min del... Vill ni ha rapport från dagen så uppenbarar det sig en sådan här som nästa punkt. Tjing till dess!

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Finns nog inget enkelt recept på sånt där. Ibland klickar det, ibland klickar det inte alls. Emellanåt klickar det först på det ytliga planet och när man skrapat sig igenom ytan så var det inget att ha. Krånglig låter det men jag tror du förstår vad jag menar:) Jag släpper inte många ända inpå mig själv. Ni är ett fåtal där.....
    Trevligt med bra träff! Här har shoppats och käkats gott med Moa och syrran. Bio har vi hunnit med också och väntar nu på buss hem från Örebro. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ett mysterium det där. Jar verkar klicka rätt bra med skåningar, nån från bergslagen och nån från Ed ;) Säger som Linda där - ni är inte många som kommer riktig nära.
    Kram

    SvaraRadera
  3. FInns väl egentligen ingen anledning att släppa in hela världen.
    Huvudsaken är att man behandlar folk med respekt; sen måste man inte gilla alla.

    SvaraRadera