Powered By Blogger

måndag 7 juli 2014

Kalla det slöhet eller att jag gör det jag blir glad av


Jag upptäcker att kylen har totalt stannat av, att för den delen halva köket, och duschrummet intill, har gett upp i strömhänseende. Börjar mixtra med proppar, cykelflänger till butiken och shoppar nya. Utan att få rätt på elektriciteterna ändå. 

Rotar fram vad jag bedömer som södra Sveriges längsta förlängningssladd och får på så sätt ström från annan del av boningen att dra igång kyl och frys med. Tycker att den ansträngningen får duga för idag. För även om de slår ihop sig hela gänget så kan inte min samlade styrka av hjärnceller lyckas klura ut vad det kan vara för fel om det inte är proppen… (någon av er som kan tänkas veta?) 

Man kan kalla det slöhet att jag bara ger upp eller så kan man tillskriva det att jag gör det jag bestämt mig för att göra lite mer av; saker jag mår bra av, blir glad av. Och därför faller det sig som så att jag istället käkar supergodaste jordgubbarna, klappar på pälslurvig vovve och planerar lite för ett kommande storprojekt och ännu mer för utflykter jag vill göra… betydligt roligare än strömfrågor… God kväll!

2 kommentarer:

  1. Ring hyresvärden för sjutton! Så får dom jävlas med det hela istället. Kram

    SvaraRadera
  2. Det kan vara huvudsäkringen......
    Kram Titti

    SvaraRadera