Powered By Blogger

fredag 19 november 2010

Paket utan livsviktig sifferkod?

Jag har väntat på paket i ett par dagar. Det slog mig precis att jag faktiskt har fått ett spårbart nummer så jag rotar fram det och söker på DHL´s hemsida. (Allt för att få en paus i den förhatliga städningen…) Jodå… visst ska det befinna sig en leverans med mig som adressat på en Service Point. Sedan i förrgår morse till och med!… Hallå liksom, inget sms, inget mail…

Och det är inte första gången det händer, tycker att det skett lite titt som tätt på sistone. Fast tidigare har fenomenet hållit sig inom Posten. Någon som har samma erfarenhet?

Eftersom det inte står vilket utlämningsställe det ligger och väntar på en upplockning från så hoppas jag att det är det jag bett om att få försändelsen till. Och att jag kan få det utsmusslat utan den där sifferkoden som man får för sig är livsviktig när det dyker upp sms eller mail… så att den här illustrationen…



… kan vara utbytt till ett verklighetsbaserat foto på mig under båtturen i nästa inlägg… Håll gärna tummarna… och ha en underbar kväll. Kram!

3 kommentarer:

  1. Med DHL ska man inte behöva någon fyrsiffrig kod, utan det är paketnr som man får på sms, samma som i ditt mail alltså. Så har det iaf varit här hos mig.

    Sedan är det ju lite konstigt att du inte fått mera info: att den kommit fram, menar jag.

    Ring DHL vettja: jag gjorde det en gång i ett knivigt fall och de var hur hjälpsamma som helst. Telefonnr har jag för mig att jag hittade på nätet, om inte annat kan du söka ditt paket hos dem och se vilken service point det ligger på...dhl.se (eller var det .com?)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. På MIN post behöver jag aldrig numren på DHL-paketen, räcker med att visa leg. I och för sig är jag nästan bosatt där så hon plockar fram paketen bara jag visar mig;) Ha det bra gumman så hörs vi i morgon! Kram

    SvaraRadera
  3. Tack vänner! Jag fick ut det. KRAM!

    SvaraRadera