Powered By Blogger

söndag 19 juni 2011

Gårdagens dejtande – regn, Mollysar & finmat

Joråsåatt... jag tänkte tråka ut er med en bildsvit från gårdagens bravader i ett regnigt Helsingör, Danmark. Dit jag och mr Make begav oss via båt för att stråla samman med våra coola vänner och kombatanter Helen och Johan.




































Spanade runt i regnet och såklart shoppades det hem lite billighetsvin också.




































Dock hoppade vi över kakorna, även om de såg rätt slurpiga ut, vi shoppade istället loss ordentligt i en flumbutik med indiska pryttlar som det dock inte finns bildbevis på.




































Det var hyfsat Mollytätt på turen också, förutom dessa smygplåtade väninnor i sina Grandmas så figurerade det även en Centifolia blouse, vintage pink, en mid apricot 327:a och en Superian wrap i den rödrosa varianten. Ja, jag har fuskkollat namnen... :o)
Sedan flydde vi regnet och tog vi oss, likt familjen Taikon med en massa shoppingkassar, på en båt för lite finmat i restaurangen. Där mr Make även fastnade i en svensexa.




































Jag kan verkligen rekommendera lax med fetaost, lite vitlöksdressing, sallad och en jordgubbe på toppen, supergott!
Tyvärr har ju allt roligt ett slut och vår dag tillsammans blev ett avsked med kungliga vinkningar på tågperrongen.



















När det gäller mitt förra, något kryptiska, inlägg så kan jag tyvärr inte berätta vad det där handlade om men det var lite småjobbigt ett tag. Ingen var dock knivstucken tack och lov! Tack snälla för er omtanke!
Ha en bra söndag där ute så ses vi igen senare om ni har tid och lust. Kram!

8 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag!!!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha haft det bra!

    kramkram

    SvaraRadera
  3. Kul bilder och nu påminde Helen mig om min fina blus som ligger nerknölad i tvätten aen alldelea för länge.... Ska omedelbart göra något åt detta!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. När jag skriver a menar jag s alltså, har jag märkt, hmmmm.....

    SvaraRadera
  5. Händelserik helg verkar det som. Det är alltid roligt att vara med sina vänner, blir tyvärr alltför sällan när man har stor familj...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentarer, jag älskar kommentarer... ;o) Kram på er!

    SvaraRadera
  7. Skönt att allt gick väl i går.....
    Delar ni färgbytta du och mannen nu för tiden eller;) Klart mycket snyggare med det röda än det blåa. En bra dag verkar ni ha haft det! Kram

    SvaraRadera
  8. Linda: hans är mycket rödare, och dessutom finfärg köpt hos frisär medan min är av lågpriskaraktär från Ica... :o) Kram!

    SvaraRadera