Powered By Blogger

söndag 13 maj 2012

Efterlysningar: ett att ha under & två att ha över

Hur svårt ska det vara att hitta ett kort vitt linne med lite halvdiskret spetsjox upptill? Hur svårt som helst tydligen… För jag lyckas inte i alla fall. Det var nära igår, när jag och Lingon tog en sväng in på Joy, och där jag hittade och provade:


Men! Som ni kanske ser så har jag dragit upp det, för det var en smula för långt, jag är alltså ute efter linnen precis i den längden som den blev efter uppdragningen. Synd att jag ska ha så specifika idéer för det exemplaret var riktigt fint annars, och framförallt i väldans skön bomullskvalitet. Så! Till min efterlysning; vet ni var det finns linnen i det stuket jag jagar? Tacksam för en liten plitning om det i kommentarsfältet i så fall...  Det är alltså min efterlysning för idag. Men Mimmi har en också. En mer specifik, som i Odd Mollys CC jacket:


Hon är ute efter BÅDE den här i almost black och den i powder, som jag tyvärr inte hittade någon bild på. Storleken ska vara 3. Så om ni vet var den mot all förmodan finns eller har någon av dem, eller kanske till och med båda att sälja så please hojta! Här eller på mail oddjosanne@gmail.com. Kram från oss båda!

12 kommentarer:

  1. Sidenselma har fina linnen med spets, finns i olika färger, tyvärr inte kritvitt utan naturvitt.
    250:-, de har webshop.
    Jag har de i flera färger...jättesköna.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för tips, det får absolut kolla upp! Kram!

      Radera
  2. Rosemundelinnena tycker jag är härliga. Finns ju både långa och korta och en massa olika färger.Och med spets bara uppe eller både uppe och nere.Började med att jag köpte två på planet en gång på taxfree, ett svart och ett vitt.Och sen var jag fast :=)
    Kram Halvan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört detsamma från fler. Får väl se om jag lyckas lokalisera dem i min lilla by... för nu blev jag ju riktigt nyfiken. :o) Tack! Och Kram!

      Radera
  3. Hej, rosemundelinnet är ju skönt o fint men om du vill ha ett skönt o mycket billigare så finns det på hm med en liten spetskant i vitt:) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, vad bra. jag hatar egentligen HM, bland annat för det är så kaosigt med en massa kläder överallt och man hittar aldrig det man vill men får kanske göra ett nytt försök där i veckan. Billigt är ju aldrig fel. :o) Kram!

      Radera
  4. Fint linne! Kan vara något för mig, har rätt lång rygg och tycker ofta att många linnen är för korta. Rosemunde gör ju underbara linnen i olika längder. Ett billigare alternativ är Sant Tropez linnen. Snyggt skärp har du också1 Var får man tag i ett sådant :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag det är värt att du testar i alla fall. Kostade 199:- och fanns även en andra färger, som svart, en superfin dark pink, typ samma färg som Fondan har, slurp och en döläcker grön också. Bältet: det är ganska kul för det är säkert tio år gammal och köpt i en killbutik, så det är ett herrbälte... Kan man inte riktigt tro. :o) Kram!

      Radera
  5. Du måste ju bara testa Rosemunde. De har lite silke i sina som gör dem helt fantastiskt sköna. Finns i olika modeller med och utan spetskant nertill. Annars såg jag ett liknande inne på Vila häromdagen som säkert skulle kunna vara nåt...

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir bara mer och mer nyfiken på de där Rosemunde som alla verkar prata om så de ska lätt letas upp. Annars är ju Vila ett bra tips a la lite budget så Tack för det! Kram!

      Radera
  6. Kan tyvärr tipsa om att joy inte är så snygga efter ett kort tag :(

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det tipset. Men vad trist, de var ju så himla fina som nya... jaja, bra att veta. Kram!

      Radera