Powered By Blogger

lördag 28 december 2013

Om att vilja dra det lite mer till sin spets


Linnet från förra inlägget. Som provades på HM idag. Och shoppades på HM idag. För jag såg tecken, sådana som att mer än halva priset redan var avdraget och att jag tillika satt inne på en rabattkupong på en femtiolapp som skulle brinna inne till nyår om den inte användes. Att det bara fanns ett enda kvar och att det passande perfekt i såväl storlek som snitt. Klockrena tecken att det var mitt… 

Annars har jag faktiskt blivit lite vuxen på shoppingplanet. Som i att jag har försökt att lägga ner det där med spontaninköp. Och istället börjat ta till eftertanke innan handling. Börjat och det har väl helt ärligt gått lite sisådär många gånger. Men eftersom jag har märkt att det genomtänkta är det bästa på olika sätt så vill jag dra det lite mer till sin spets. Så därför har jag bestämt att köra en period av att bara köpa saker jag verkligen behöver. Vilket man ju lätt kan intala sig att man gör om man verkligen vill ha en tröja, jacka, jeans eller kanske ett par skor… :o) 

Och eftersom jag är lite av expert på att hitta på de mest kreativa, osannolika, oftast långsökta anledningarna till hur vill blir ett tvärsäkert behöver så krävs det att jag kopplar på den stora självdisciplinen. Och för att göra det på smartast sätt tänker jag att jag kanske behöver lite råd. Av er, som har den där disciplinen, shoppar efter behöver snarare än vill ha... Så alla tips och trix ni vill dela med er av med anknytning till detta är härmed ytterst välkomna!... God natt & Kram!

2 kommentarer:

  1. Jag har ju några gånger försökt mig på det här med köpstopp, det har väl gått sådär, bra en tid men sedan "behövdes" någonting i garderoben, du vet den där kompletteringen som gör hela garderoben till den ultimata. Alltså har inte det hela gått lysande men jag har tänkt lite i dina banor och hakar mer än gärna på. Å ena sidan kan man tänka att fy så trist men å andra sidan betydligt bättre för ekonomin, den egna då, miljön, tid över till annat.
    När jag behöver lite inspiration brukar jag läsa Köpstoppsbloggen, Per Penning, som jag tycker om för både det där med ekonomin men mest för att det alltid finns ett människovärdesperspektiv, Minimalisterna, här inser jag ju att någon minimalist vare sig är jag eller suktar jag över men intressanta är de.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Snyggt linne och smartshoppat dessutom. Kram igen

    SvaraRadera