Powered By Blogger

tisdag 29 december 2009

Hallelujamoment X 2

Det finns stunder och så finns det hallelujamoments. Jag hade ett sådant någon dag innan julafton.


Det föregicks av nervositet a la mängder. En auktion på Tradera som jag kände att jag bara måste vinna till varje pris. Vaknade snudd på kallsvettig på nätterna dagarna innan för att jag drömt att jag missat auktionen… snacka om galenskap…

Men jag vann den! Och när glädjeruset lagt sig så pass att jag lyckades pressa ner det lyckliga smajlet till normal mungipenivå så infann sig den nervösa väntan. Har ju trots allt blivit blåst på Tradera två gånger tidigare så därför vågar jag aldrig ropa hej förrän paketet är i min hand.

I dag fick jag det. Paketet innehållande min absoluta drömjacka! Och hallelujamoment 2 var ett faktum!

Odd Molly Parka i chalk, nr 738 från kollektionen Looking feeling Good.

Ett underverk i mina ögon! Bättre än jag väntat mig trots att den är snudd på lite för stor men det tänkte jag inte låtsas om. Och därför vältrar jag mig nu i lycka till allmän beskådan. Som jag omsätter i bilder utan mig själv på eftersom jag inte lyckats lösa hur jag ska ta bilder på mig själv i vår trånga mörka lägenhet utan bra spegel… maken har fått agera fotograf på de tidigare bilderna men vad göra när han jobbar sent…

Någon annan som har den här jackan?

4 kommentarer:

  1. Grattis! Javisst är det en konstig känsla det där och inte törs man riktigt tro på det förrän plagget har landat! Jättefin är den, min syster har precis den där jackan och hon trivs toppenbra i den!!!

    SvaraRadera
  2. Åhh, men vad fin den är! Nej, den jackan har inte jag, men jag kan föreställa mig din lycka när du fick hem den. Trist att bli blåst dock. Det gör ju att man tappar förtroendet för Tradera.... Kram

    SvaraRadera
  3. Superfin är den jackan!
    Trist att du blivit blåst på Tradera, det har jag *peppar peppar* aldrig blivit, förstår att du tappar sugen då, men kul att det gick bra nu med din jacka. Be om att få betala med internetgirot eller paypal i fortsättningen, de säljarna som säger nej till det känns luriga och köper jag inte av

    SvaraRadera
  4. Nena: ja visst är det lite konstigt egentligen hur upprymd man kan bli av ett plagg. Och att det i princip bara händer när det är Odd Mollysar. :o)
    Jackan åkte självklart på igår, älskar den! Tar bilder idag eftersom jag missade det i går. Gott nytt år!!!

    Katinka & Filippa: ja visst är det supertrist att bli lurad. Nästan mest för att man känner sig så dum tycker jag. Att man liksom "lät sig" bli lurad. Men jag har mest stött på kanonbra säljare så det uppväger ändå. Gott nytt år!!!

    SvaraRadera