Powered By Blogger

lördag 2 juni 2012

Nätjakten som inte alls vill som jag

Jag har roat mig med att scanna nätet på bikinitoppar i princip hela kvällen. Eller roat och roat, inte lustifikt så det förslår direkt eftersom jag inte hittar en enda som funkar… :o( För så här är det: jag behöver verkligen någonslags bikinitop, det för att ha under och därmed kunna börja använda den här magnifika blåsan:


Min ”special-Spira”.  Som synes övervägande går i orange och brunt och det är till följd därav just de kulörerna som jag har letat mig tokig efter. Utan att finna. Jag tänker mig en vanlig simpel triangeltop, som denna fast då i en annan färg: 

Foto: hm.se 

Eller om det kanske istället ska vara något som påminner om den här, alltså en top som har band som löper i linje med de som finns fastsydda på klänningen: 

Foto: twilfit.se

Det kanske hade varit snyggare? … I alla fall så hittar jag vare sig det ena eller det andra, i brunt, eller orange… Så då åker ni på en fråga igen… För är det någon av er som vet var det jag letar efter finns? Eller! Om ni har andra tips på något som ni tror skulle funka ännu bättre och som min inskränkta fantasi inte klarar av att få fram…
Nu har jag enbart begränsat mitt spanande till kedjorna, det eftersom jag har noll koll på vilken storlek jag kan tänkas dra i dessa tider och därmed måste kunna prova irl innan jag slår till. För att göra det hela till ett ännu lite drygare och  lyxproblem… ;o) Tacksam för all slags hjälp i frågan, för jag verkligen hatar tanken på att klänningen ska bli en garderobsinventarie som aldrig blir luftat på grund av att den saknar en passande samarbetspartner... 
Nu ska jag leta vidare en stund till… Ses imorgon om ni känner för det. Kram! 

Sååå jäkla fetförbi med att strunta i att lyssna på kroppen

En styck mr Make är just nu på väg till Malmö med tåg för att möta vännerna och gå på Ozzy-konsert. En styck fruga befinner sig kvar i sängen hemma. Joråsåatt… det ville sig som så att förkylningen med helveteshuvudvärk som har legat och lurat i min kropp ett bra tag nu bestämde sig för att jävlas lite extra just idag. 
Och det i kombination med utomhuskonsert i skitväder lockade fram min mest egoistiska sida. Som i att vägra att stå ute och idiotfrysa i timmar. Speciellt inte som nästa vecka blir en av de allra mest hektiska på lääänge… Och tråktanten är sååå jäkla fetförbi med att strunta i att lyssna på kroppen så därför är jag här.


För att nonchalera kroppens eget lilla språk kan ge grymt jobbiga konsekvenser… Been there, done that… Sedan kanske man är patetisk om man måla utbrändhet på väggen vid första lilla. Men jag tror att bara den som själv varit där kan fatta… hur det känns och hur man av överlevnad lär sig att sätta sig själv i första rummet… Taskigt som fan att jag kör stenhårt egorace med tanke på att det är hans födelsedag? Dessutom nummer 30 i ordningen… 
Ja förmodligen! Men hur kul är det för honom, och vännerna för den delen, att dras med en hängig surmops som helst vill hem? Nä, just det, inte så kul. Och jag vill att han ska ha kul… Det var allt för mig för nu. Peace out! Kärlek & Respekt!

Vad är det för väder i Malmö just nu?

Mr make fyller år idag och det ska firas med en utflykt till Malmö i allmänhet och en konsert med Ozzy Osbourne där i synnerhet. Utomhuskonsert. Därav min fråga i rubriken för jag står helt rådvill med vad jag ska kasta på mig för slags stass. Är det varmt? Kallt? Regn? Sol? Tacksam för hjälp i frågan. Kram på er!

Veckans provning – sex plagg i blandad mix

Det blev ju spontanprovning igår, på Cirkus, av sex spontanryckta plagg. Dessa: 


Bratnting – ingen koll på namnet men färgen heter seashell pink 1098:- 

Storlek XS. Jag glömde kolla materialet men den kändes som en blandning mellan bomull och linne, typ. Färgen drar åt äggskalshållet. Superskön att ha på sig, schysst passform. 
Och eftersom jag har fått dille på att allt upptill ska vara kort till den grad att bältet i jeansen i alla fall skymtar fram så har jag även gjort instoppartestet, i slarvig tappning. Vilket ni även kommer att få se på de flesta resterande plagg.

Spira – Mia heter blusen, färgen missade jag dock namnet på 899:-

Storlek S. Blus? Skjorta? Eller kanske i gränslandet mitt emellan? Jag säger det sistnämnda. Och jag som har fått dille på att kläder ska vara mjuka och sköna ger denna klart godkänt på den fronten. Supernajsig till jeans dessutom. En väldans användbar liten sak, enligt mig. 


Johnny Was – ingen koll på vare sig namn eller färg men priset är 1799:- 


Storlek S. Som synes så funkar inte jag i för mycket mönster, vilket jag redan visste men ville testa ändå. För övrigt är det en fin sidentunika som säkerligen är grym på rätt person. Både fin och rolig i såväl färger som form. 


Hunky Dory – Parachute 68 T, smokey blue 1299:- 


Storlek S. Skön sident-shirt i rymlig modell och en riktigt fin lilablå färg. Lite längre baktill, vilket jag försökte visa på den andra bilden. Ja försökte, det gick sådär… Ficka framtill och band så man kan knäppa upp den på armarna. Ett möjligt reaspan för framtiden för min del. 

Hunky Dory – Splatter bell bottom cami, ecru/ varm brown 1199:-


Storlek XS. Småmönstrat bomullslinne med rymlig vidd och lite taggad kant nertill. Lyckades tyvärr inte få en enda vettig bild på ryggen, som är av brottarstuk, vilket jag är lite svag för, men den påminner starkt om ryggen på den här under. 



Custommade – top Kir, mörkgrå 299:- 
Storlek XS. Bomullslinne i lite kraftigare kvalitet, svartgrått med drag åt det batiktvättade hållet. Riktigt mjukt och därför supernajsigt att ha på sig. Och så älskar jag ryggen. Och ja, jag vet att det inte ser klokt ut med vitt linne och vit bh under, men det var vad jag redan hade på mig och då fick det bli så. Skulle gissa på att en bikinitop av halterneckmodell och med knytband skulle vara en betydligt bättre kombopartner. Eller har ni annat förslag?


Om ni undrar vad det är som får mig att hålla på och prova en massa hela tiden så kom jag på svaret på det idag, det är för att jag är helt vilsen i vad som är min stil just nu. Så att kränga på mig det jag spontant faller för när jag bläddrar galgar i butik är en väg att gå för att ta reda på det. 
Och det kan vara så att jag rör mig mot ett besked i frågan… Men mer om det någon annan gång. Fast jag kan ändå inte låta bli att fråga er, sorry… men vad tycker ni att jag passar bäst i för stil, vad är mest jag i era ögon?... Peace out!

fredag 1 juni 2012

Efterhandsrapport från Amsterdam – måndagen den 27 maj

Sista rapporten från Amsterdam. Sista dagen på vår helgresa, en dag som inte riktigt började som planerat... Lika bra att dra igång. Med början på när vi knallade iväg från hotellet för att shoppa lite nödvändigheter på marknad…


… det var bara det att det inte fanns någon marknad. För den var stängd. Måndagsstängd… hur tramsigt känns inte det liksom… :o( Men! Vi fick istället chansen att se den fina små husen som de förvarar alla marknadspryttlar i, alla målade med skiftande motiv, i big size:



Och så gick det att ta dagenbild utanför kiosken som annars är en plats fullbelamrad med en massa stolar och bord och annat bråte:



Och så en liten promenad i de direkta omgivningarna, innan…


… vi istället lät benen få en välbehövlig vila och kroppen en minst lika välbehövlig frukost...


… med bland annat sjukt god varm choklad. Fastnade där en bra stund, lite buttra över uteblivet konsumerande men ryckte upp oss och knallade till slut tillbaka till hotellet för att packa, spanade lite klotter på vägen:



Var ju tvungen att föreviga lite hotell också, med betoning på lite, för det här var allt jag lyckades få med att femstjärniga hotellet, som helt ärligt inte kändes lika flott som det utger sig för att vara. 



Utcheckade från hotell, påcheckade på spårvagn. Till… 


… nix, målet var inte denna uteservering, även om den lockade med sina vita dukar. En sådan, egentligen, liten detalj som gör att det ser så mycket mer inbjudande ut. Det borde svenska näringsidkare ta i beaktning, tycker jag speciellt de som kastar ut asfula plastmöbler… 
I alla fall, det var till museum vi skulle och därmed även gick:


FORTSÄTTNING I INLÄGGET SOM FÖLJER HÄR NEDANFÖR!

Tatueringsmuseum, ett av väldigt få liknande i världen dessutom, så det var en given utflykt och där vi spanade in varenda pinal i samlingarna. 


Ajajaj… som fan! Tur det även fanns mycket roligare bilder att glo på också, några av mina favoriter: 



Och en helt underbar skylt: 


Ja att tänka före kan ju vara ganska bra... :o)


Men allra mest föll jag för denna sötnos som bodde i en hörna i museets café. Så fin att han får två bilder här till och med. 



Och i en del av det stora huset fanns en aktiv tatueringsstudio. Där kändisen Hank Schiffmeister huserar med sitt crew, det är för övrigt hans privata samling som är hela museet… Snacka om att vara en samlare. Och cool gubbe, med riktigt superschysst studio. Där hade jag gärna jobbat. 
Men vi fick nöja oss med att låta mr Makes namn stanna kvar, som autograf bland andra besökande tatuerares signaturer. Och medan han gjorde det…



… lyckades jag lokalisera shoppen där denna t-shirt blev provad. Och som alltid när man har kul så skenar tiden iväg, för det drog alldeles för snabbt ihop sig mot resan tillbaka till svensk mark. Fast först lite färdkostproviantering…



… och några sista intryck att spara ner i Iphonen. Och… 



… en sista rökpaus i gränden bredvid hotellet. Japp, tröjan fick följa med. Ett bra substitut för den virkade tunikan som jag spanat sedan första dagen men missade då marknaden ju inte behagade ha öppet när jag äntligen hade tänkt slå till. 


 Och hur gärna vi än hade velat stanna ett par dagar till. Minst! Så var det bara att börja ta sig mot flygplats och hemfärd…



… och så var den sagan slut! I alla fall för den här gången. Och slut är även jag. I såväl kropp som knopp så jag sätter punkt för idag med ett gonatt & en Kram!

Dagens – som jag inte var helt ensam om

TGIF. Verkligen! För shit vad jag har varit trött och smådeppig mest hela veckan. Och så då huvudvärk på det under de två senaste dagarna. Gnäll, gnäll… men i ett försök att pigga upp mig en smula åkte lite av en favoritstass på idag. Denna:



Som jag inte var ensam om visade det sig. För när jag kikade in hos übersnyggot Vivvi så figurerade exakt samma Spirablus och exakt samma Pleasejeans på henne. Så vill ni se varianten i en yngre och betydligt snyggare version och dessutom på bra mycket bättre bildmässig kvalitet än vad jag har att bjuda på så är det bara att klicka HÄR :o) 
Själv ska jag kasta mig iväg på ett träningspass, ett kortispass på 30 minuter bara men ändå i förhoppningen att bli pigg nog till att orka öppna vinflaskan när jag kommer hem igen… ;o) Hoppas ni får en kanonkväll därute. Kram på er för nu!

Åt skogen med nytt, då blev det beprövat istället

Eftersom det gick åt helsefyr med mitt försök att göra något nytt och spännande idag, skulle ha gått ombord på lyxkryssare från Monte Carlo och gjort reportage. Men! På grund av för tuffa vindar kunde båten inte lägga till här i byn... :-( Så! Då fick jag ge mig i kast med något beprövat, och kanske en smula uttjatat istället...


... jag knatade helt enkelt till klädbutik och agerade provdocka istället. Något får man ju piffa upp sin enformiga värld med... ;-). Vill ni se bilderna?, hojta i så fall så fixar jag och lägger ut dem ikväll eller imorgon förmiddag... Peace out för nu!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Mitt betyg på Odd Molly pre-fall 2012

Så hade hösten landat, i alla fall i Mollyland och i form av fritt fram att förboka pre-fall hos CountryDreams, DeepFling, Full Circle Star och Lisen. Såklart var jag tvungen att kasta mig in till dem och spana. Om inte annat så för att se om min Mollytrötthet skulle få sig en smäll på käften… 
Det fick den inte. Tvärtom, tyvärr. För mitt betyg på de plagg som blivit släppta innehåller ett enda ord; tråkiga. Kan till och med dra det ett snäpp till och säga stentråkiga. Inga fina detaljer som livar upp och gör plaggen speciella, inget som känns nytt och fräscht, och inget som gör att de sticker ut, det minsta. 
Kunde lika gärna varit tillverkade av ett kedjeföretag. Hårda ord? Ja. Tyvärr, som sagt… Ett plagg kan jag dock drista mig till att vara lite smått nyfiken på, det här:

Flyhigh sleeveless blouse, violet

Men inte så att det blir förbokat. Nu kan ju mina tankar och känslor tippas helt överstyr och totaländras när plaggen väl dimper in i de fysiska butikerna och de blir kläm- och kännbara. Fast helt ärligt tvivlar jag på det… Vad tycker ni? Kram!