Powered By Blogger

söndag 4 september 2011

Dagens – mycket tankeverksamhet, minimal verkstad

Det har varit en riktigt superseg slappedag här i casa la Whitetrash. Inte många knop som har blivit uträttade om man säger så. Dumt nog har jag haft grymt dåligt samvete för det dagen igenom. Förr kunde jag bara bestämma mig för att ta en dag off alla krav och måste för att istället ligga i sängen och glo på tv hela dagen. Utan minsta tillstymmelse till självförebråelse.

Men den tiden tycks vara passerad för nu är skallen mest bara fylld av saker som jag borde och skulle göra. Istället för att bara släppa allt, hämta energi till min förkylningshotade kropp och knopp och fixa rubbet imorgon istället. Hur funkar det för er, kan ni släppa allt och bara slappa med samvetet intakt? Ett måste, det viktigaste, som jag faktiskt har gett mig i kast med är vovvenader. Det iklädd...



















… denna stass som är kopplad till ett måste som inte har kommit på tapeten rent fysiskt. Nämligen att rensa i garderoben och göra ett ytterst välbehövligt till salu-inlägg… Jag har tänkt på det, massor, men som om jag befann mig i en förlamning så har inget hänt på den så kallade verkstadsfronten. Vissa plagg som ni hörde av er om att ni ville köpa för ett tag sedan har jag nu bestämt mig för att sälja. Så ni som hörde av er då får gärna göra det igen om ni är intresserade. Slarvkärringen har nämligen av misstag lyckats radera de mailen och ni har ju såklart förstatjing innan jag kastar ut något här.

Wigwamen jag knatade runt i idag, i syfte att utröna om den ska få stanna eller flytta kommer dock inte att få respass eftersom mr  Make motsatte sig detta å det bestämdaste…
Nu tänker jag rasa ihop i sängen och stirra tv resten av kvällen. Och nu utan dåligt samvete, för det är ju trots allt kväll och mörkt ute, så NU är det okej…
Tack och Kram för den här veckan! Vi ses imorgon igen om ni känner för det.

5 kommentarer:

  1. Tack själv du finaste! Lite synd att vår astorlekar skilejr något men om det kommer ett till salu inlägg ska jag absolut kolla för du har så mycket fint.

    massor med kramar

    SvaraRadera
  2. Haha, då är det alltså okej att ligga framför TV:n hela vintern för då är det ju mörkt ute ;o)
    Helt rätt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Minimal verkstad behövs emellanåt och det ska du INTE ha dåligt samvete för.......
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tror det dåliga samvetet är en kvinnlig företeelse.
    Spännande att se vad som ska flytta.
    När mr Make ändrar sig så vet du ju vem som står först i kön ;)
    (på stassen då,inte på honom är väl bäst att förtydliga ifall nån skulle missuppfatta)

    SvaraRadera
  5. Hej, om du vill sälja denna wigwam är jag intresserad. Är det för övr möjligt att skicka dig ngr smycken jag tror skulle passa dig?

    Lena :)

    SvaraRadera