Powered By Blogger

lördag 20 oktober 2012

För ska jag nu göra så vill jag göra exakt helt rätt


Skräcken var obefogad, förtjusningen infriades. För jag hade nästan lite smått väntat mig och fasade för värsta militärdrillningen. Überavancerad hinderbana medels femtio kilos packning på ryggen. Typ. 
Det blev teknik istället. Som gillas. Väldigt mycket. För ska jag nu göra så vill jag göra exakt helt rätt. Vilket inte är lika enkelt som det kan verka. En armhävning, en situp, knäböj, plankan. Så fel eller det betydligt klurigare; helt rätt. För maximal effekt och minskad skaderisk. Känns som jag har fått in greppen lite bättre nu, lite hemmaövning på det och sedan ska jag göra min hemläxa, ett fitnesstest. 
Fast det blir en annan dag för nu är det lördag och det måste ju betyda att det är helt okej att rulla ner träningsgardinen för en stund, att istället hålla helg, eller hur?... Men fortsättning lär följa, vare sig ni vill det eller ej… ;o) Peace out för nu!

2 kommentarer:

  1. Jösses vilket pass!! Då är du om någon förtjänt ha en mysig lördagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Jag firade med godis och vin, kanske inte riktigt helt smart men men man kan ju inte vara smart alltid... ;o) Massa Kram!

      Radera