Rensande bland klädberg, röjning av överbelamrat köksskåp och en del roligare saker också. Bjuden på lunch i parken av snällaste vännerna och kontrade tillbaka med en simpel kopp hemmakaffe. Tankar om livet, tankar kring bloggen och en överdriven mängd toknervositet inför morgondagens premiärarbetsdag. Som dessutom drar igång vansinnigt tidigt så kvällens enda kvarvarande projekt blir att försöka få liten Muffin katt att sluta ta upp i princip hela sängytan… Så. Peace out! Och god natt!
Välkommen till min operfekta värld där saker och ting inte alltid följer det förväntade!
söndag 8 juni 2014
Stass, fikadejt & att känna sig på god väg mot botning
Gårdag. Stadsdejt med Anna, köpemedkaffe och parkbänkshäng. Men även en tur på HM, en sådan där de flesta klädställningar blev mer eller mindre bläddrade i. Och därpå en välbelamrad loppis som fikaplatsutsikt. Men inte en enda gång kände jag den minsta lilla dragning av köpsug. Vilket känns nästan löjligt bra, som ett storkliv på väg mot är ett mål jag har, det att bli botad från allt onödigt villha.
Om man drar upp forna dagars komplett bindgalna shopping av Odd Molly-plagg så är jag redan milsvid ifrån, tack och lov, för jag skäms faktiskt rejält över beteendet jag låg inne med då, för ett par år sedan… Men eftersom jag är en anhängare av fenomenet allt eller inget så är planen att komma till punkten där jag är totalnöjd med det jag har och inte minst använder allt jag har. Och det är alltså det jag jobbar på i dessa tider. Just idag kommer kampen att fortsätta genom projekt rensning av boning… Kanske att jag till och med vågar mig på att bjuda ut ett par Mollysar jag hållit hårt i men aldrig använder, vi får väl se… Tjing!
lördag 7 juni 2014
fredag 6 juni 2014
Ett slags nationaldagsfirande på utländsk mark
Fira är kul, så då fick det bli lite av den varan idag igen, då det vankades nationaldag och allt. Tänkte jag, Jeanette och Kicki och inledde med lite njutingskryddat båtåkande innan vi stegade av i Helsingör.
Vädret motsatte sig dock picknick så det blev istället att vi spankulerade runt. Spanade hus...
... tittade in ett par butiker, till exempel den där jag dubelföll för grisar, som dock fick stanna kvar, till skillnad från sjalen...
... som var tokbillig och dessutom nödvändig för att undkomma köldskador. Vilket inte riktigt var anledningen till att vi hamnade på pub, men det kunde varit. Observera dock att någon hade känningar av gårdagens utsvävningar och höll sig till vatten, just där och då i alla fall.
En tanke om mat förde oss förbi Lisbeth Dahl-butiken som körde rea.
Det klädspanades i minimal form och intogs sedan pizza, som alltid när jag befinner mig i den danska grannbyn. Bara för att jag, sjukt nog, alltid blir sugen på just pizza i just den danska grannbyn.
Sedan spankulerades det lite till, spanades in omgivningar ännu lite mer.
Men dumt nog missade jag att ta bilder på hotell Köpenhamn där vi avslutningshamnade. Dumt för det var ett riktigt coolt ställe. Ser ut som en tacky presentbutik i Holland på utsidan, är intakt sedan multum decennier tillbaka på insidan och har en gård som för tankarna till en fransk oas. Men lite mindre dumt att jag nu har en anledning att åka tillbaka dit. För att okynnesplåta...
Ja lite så har jag spenderat dagen. På ett av de bästa sätt att spendera en dag, med ett av de allra bästa sällskap att spendera en dag... Tjing & god natt!
torsdag 5 juni 2014
Att ha fotobärsärkat, igen
Då jag hämtade cykeln hos Jeanette idag passade jag även på att fotobärsärka en smula i hennes nya boning. Snoka runt bland sådant som läckra lyktor, skallar, lille Tuss, balkongmys och sälj-Mollysar på paradplats. Bara för att jag kunde och för att jag tycker hennes stil är så nedrans superschysst. Eller hur?... Nu ska jag strax till en helt annan boning, en där jag aldrig varit förut. Kanske att jag vågar mig på att agera någonslags fotodåre även där, vi får se… Trevlig kväll därute!
Något jag inte gjort på flera många år & därför mesade om
Så jäkla mesig var jag att det var snudd på att jag rädslostruntade i det. Skyllde på att det ju var så länge sedan, flera många år, minst, och att jag glömt, inte längre kunde. Alls!... Men eftersom jag inte gillar, rent av är stark motståndare till meserier på superlöjliga grunder så skärpte jag till mig, rejält, och gjorde det!
Jag cyklade. På en oprövad hoj, med hyfsat dåliga bromsar, och inte en enda fungerande växel, från långt bort i stan, till mitt i stan, bland galentrafik och en hel hord med galenstudenter. Det var motvind. Och det var riktigt skitkul!... Tjing!
onsdag 4 juni 2014
Bara en vanlig kväll där ålder inte spelar roll
Vi har båda gjort det sedan januari 2013, från början av höstterminen förra året tillsammans. Vigt en kväll i veckan åt receptionsarbete på Friskis & Svettis. Jag och världsbästa kollega Iga. Jag innehar en ålder som är mer än dubbelt hennes (vilket syns mer än väl) men det känns inte så. Hon är en vän jag kan prata med om vad som. Ålder är skit samma. Och det är lite så med Friskis överhuvudtaget. Tycker jag. Att ålder inte spelar roll, att det är väldigt oviktigt, till skillnad från de flesta andra platser och sammanhang i vårt samhälle. Säkert därför jag gillar stället så mycket. För man bli accepterad som man är, kan prata med skilda generationer både upp och ner utan att det anses konstigt. Och bli mentalt berikad på köpet. Till skillnad från där det dras fjantiga, onödiga, feta murar mellan åldrar. Vilket är otroligt korkat... Tycker jag... Tjing & god natt för idag!
- Posted using BlogPress from my iPhone
Gårdagens stass & en som blev sjutusans glad
Precis lika slapp på ytan som i handlingarna. För gårdagen gick ganska mycket i slowmotion. Av anledningar som egentligen ligger utanför mitt förstånd. Dock påbörjades operation garderobsrensning, projekt fixa saker på lite skilda, men så kallat viktiga plan fortlöpte och som grädde på moset fick vi sedan fint fikabesök i boningen. Något som inte minst Ajax blev sjutusans glad för, att äntligen få hem en av sina absoluta favoritmänniskor, liksom. Mer än så var det inte… Tanken är lite mer action idag, så jag drar igång med det på stört, innan slöheten hinner kasta sig över mig igen… Peace out! Och var rädda om er själva och varandra!
tisdag 3 juni 2014
En bra liva-upp-situation
Så väntas ännu en dag på fixarstråt. Vilket till stor del är detsamma som fast med göromål på tråkfronten. Fast det lutar åt att det kommer att bli, kännas, vara lite enklare idag, när solen håller sig borta och jag redan kommit en liten bit. Och jag dessutom fått bästa presenten, som inbjuder till roligt framöver. Med bästa kortet.
Sommarkortet. Som betyder fria resor vart som i hela stora Skåne mellan 15 juni och 15 augusti. Så lite reseplanering i bakhuvudet samtidigt som det fixas och donas på tråkfronten känns ju som en bra liva-upp-situation… Hur gör ni för att ta er igenom tråkiga måste-ting? Dags att sätta fart... Peace out! Och take care!
måndag 2 juni 2014
Firar med årets första parkhäng
Två möten avklarade denna förmiddag, två möten som gick över förväntan superbra. Förutom på en punkt men det väljer jag att parkera i förträngningszonen, i alla fall för just nu... och firar istället med kaffe i termosmugg, filt på gräs och hantelägande hund. Under årets första parkhäng, under vad jag bedömer som årets förmodligen bästa måndag... Peace out!
- Posted using BlogPress from my iPhone
Grym på fina fynd som sagt...
... för detta brokigt coola linne shoppade Jeanette till mig på loppisen igår. För en guldpeng. Ett gulligt initiativ jag tackar och bugar för. Och övergår därmed till att hålla måndag. Tänkt att bli en fixarmåndag av diverse slag, på punkter jag inte hunnit med, ligger back på, vill ta tag i... Så over and out för nu. Var rädda om er!
- Posted using BlogPress from my iPhone
söndag 1 juni 2014
Dagens & att försöka lära sig av ett idolstämplat proffs
Då Jeanette denna dag skulle vara besökare istället för säljare på stadens bakluckeloppis passade jag på att hänga med. För att försöka lära mig att se och upptäcka alla godbitar istället för som jag brukar, inte påträffa ett vettigt dugg.
Att ha lite koll på vad man är ute efter och sedan bläddra snabbt, koncentrerat och metodiskt blev första lektionen....
... att ha med sig småpengar och en stor väska med mycket plats blev den andra.
Medan den tredje kretsade krig sådant som att nonchalera den trängande och bökande folkhorden runt omkring, att pruta utan att skämmas och att ha en hel hop tålamod i bagaget. Betydligt mer än det jag hade lyckats få med mig.
Så vi kan väl säga som så att det kanske är så att loppisar inte riktigt är min grej... eller så behöver jag bara öva lite mer... Rätt kul trots allt. Och Jeanette är grym på fina fynd, hon är absolut min idol på den fronten... Trevlig söndagskväll därute!
När gården plötsligt blev en flod...
... är jag förbenat glad att jag precis har hunnit innanför dörren i boningen. Regndroppar stora som pingisbollar känns nämligen som något som gör väldans ont att få på sig, och säkert ännu ondare på liten vovve... Och ja, detta faller absolut och definitivt in under kategorin totalt menlösa blogginlägg... Peace out!
- Posted using BlogPress from my iPhone
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



































