Powered By Blogger

onsdag 4 juni 2014

Bara en vanlig kväll där ålder inte spelar roll


Vi har båda gjort det sedan januari 2013, från början av höstterminen förra året tillsammans. Vigt en kväll i veckan åt receptionsarbete på Friskis & Svettis. Jag och världsbästa kollega Iga. Jag innehar en ålder som är mer än dubbelt hennes (vilket syns mer än väl) men det känns inte så. Hon är en vän jag kan prata med om vad som. Ålder är skit samma. Och det är lite så med Friskis överhuvudtaget. Tycker jag. Att ålder inte spelar roll, att det är väldigt oviktigt, till skillnad från de flesta andra platser och sammanhang i vårt samhälle. Säkert därför jag gillar stället så mycket. För man bli accepterad som man är, kan prata med skilda generationer både upp och ner utan att det anses konstigt. Och bli mentalt berikad på köpet. Till skillnad från där det dras fjantiga, onödiga, feta murar mellan åldrar. Vilket är otroligt korkat... Tycker jag... Tjing & god natt för idag!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Jag tränar på F&S i Stockholm och det är samma där med alla åldrar som inte bryr sig om ålder. Älskar't!
    Daniella

    SvaraRadera