Powered By Blogger

fredag 13 juni 2014

Gårdagens stass & det där med att kasta om i dagarna


Då var det söndag idag då. I alla fall enligt min agenda. Den nya arbetsagendan. Som säger att jag ska jobba i helgen och därför har ledigt två dagar nu istället. Och, tro det eller ej, men en av de sakerna jag kom ihåg att jag gillade mest med vården från förra gången jag sejourade där var just de oregelbundna tiderna. För de passar mig bättre, för jag tyckte att jag fick så mycket mer gjort under de där fridagarna mitt i veckan än vad jag någonsin får av "vanligt vardagsschema". 

Och jag tror minsann att jag kom ihåg på pricken helt rätt, för gårdag med ledighet innebar att en riktig långlista görasaker blev snyggt och prydligt avprickad från början till slut. Och mitt i allt bonigsrensande, vovvenadande, mathandlande, donande och allmänt stökande... hanns det även med en spontan men lång och väldans supernajs fattigmanslunch på stadstrappa med bästa Friskiskollega Iga.


Regn verkar dock sätta stopp för instinktiva uteaktiviteter denna andra fridag men hemmaröjjandet fortsätter. Och jag är supernöjd med mitt schema. Fast. För säkerhetskull kanske jag ska återkomma med hissningar av det till i helgen, efter instämpling, som sker klockan 07.00 såväl lördag som söndag… Så för rättvisans skull återkommer jag i frågan… Men idag kör vi på söndag. Fixarsöndag... Tjing!

3 kommentarer:

  1. Jeg ELSKER din top! :))
    Rigtig god weekend.
    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Som jag saknar att jobba helg eller mer att vara ledig i veckorna egentligen :) Man får mer gjort!
    Trevlig söndag då!
    Kram
    Mona

    SvaraRadera