Powered By Blogger

torsdag 19 juni 2014

Om att dela bädd med den knasiga bortskämda hunden

Vi är mer än lovligt nöjda denna kväll. Ajax hund och jag. Med vår säng som inte bara är renbäddad utan tillika belagd med sprillans nya påslakan, alldeles oanvänt lakan. Ett läge som förmodligen kan skrivas in under en av livets höjdpunkter, om ni frågar mig och definitivt om ni frågar Ajax, den knasiga hunden som inte kan ligga i sängen om det inte finns något täcke på hennes sida…


… Ja hon har en egen sida, med eget täcke. Och när jag tog bort det i måndags, för att låta det åka en sväng tvättmaskin så vägrade hon hoppa upp i sängen. Hon lade sig istället på golvet bredvid, strategiskt i mitt blickfång, muttrande och blängde med ondaste ögat. Det var först är jag delade med mig av mitt täcke som hon behagade återinta bäddläge… inte så speciellt bortskämd direkt… Peace out!

1 kommentar:

  1. Klart sötaste hunden ska ha egen sida med eget täcke!
    Glad midsommar!
    Mona

    SvaraRadera