Powered By Blogger

onsdag 15 februari 2012

En rygglägesuttråkad svamlar om frukost

Purjolök + magsjuka = inte bra! Alls! Så nu vet jag det till en annan gång. Och ni också. Vad som jag däremot hoppas är betydligt bättre är denna dagens frukost:



Havregrynsgröt med mjölk och kiwi, en riktig höjdarkombination om ni frågar mig. Fast! Jag börjar dock tröttna på den en smula och frågar därför er efter andra tips på slurpiga saker att ha på gröten… Och så lyxar jag till det med lite skorpor med smör också. Dagen till ära… Fullkornsskorpor från Ikea, de godaste ever. Och billigaste. Så vet ni det också… 
För något vettigare, mer intelligent eller intressant har jag inte att komma med just nu. Jag är hemma idag också och ganska uttråkad på ryggläget… men det är väl bara att försöka gilla situationen och göra ett försök att kicka igång hjärnan så att jag i alla fall kan få till lite briljanta idéer att ta tag i när jag står på benen igen… Jag man kan ju alltid hoppas… liksom… 
Hoppas ni får en bra dag därute. Var rädda om er själva och varandra. Kram! 

11 kommentarer:

  1. Jag öser på massor av kanel på min havregrynsgröt plus vanlig mjölk, inget lättblask... toppar ibland med hallon. Noll socker på eftersom jag försöker köra GI.
    (Som ibland på helgerna blir IG...)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hallon... så gott det lät och jag håller med dig med mjölken, riktig är bäst. Haha... "som ibland på helgerna är IG" vilken skön kommentar, som även gäller för mig, så den snor jag om jag får... :o)Kram!

      Radera
  2. Alltså. Jag tycker det är smasko med lingon på gröten, även honung fungerar fint! Purjo är en höjdare, men känns inte helt optimalt i kombo med magsjuka nej. Tyvärr har jag inte fått något mail av dig :( men jag har däremot fått en avisering på vissa bralls och det är f_n ditt fel! HAHAHA. Krya på dig nu, jag har värsta huvudvärken och kommer senare att utgå från jobb om det inte hjälper med mat. STorklem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Honung lät spännande, det får testas. Jag har dessutom sådan lyxig äkta grekisk honung, slurp.
      Haha... jag men då står det ju 1-1, Du skyller ditt klick på mig och jag skyller mitt (den vita saken jag visade här från Blackballoon) på dig. Visst känns det kanon att slippa ta ansvar för sina handlingar själv så det där med skylla på varandra kan vi lätt upprepa igen vid behov tycker jag... ;o) Kram!

      Radera
  3. ...nu skulle man ju kunna tro att jag har purjo på gröten, så som jag skriver. Det har jag alltså inte. Det vore väldigt märkligt i så fall...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... jag tänkte inte ens på det men nu när jag läste din kommentar igen så låter det ju lite så... :o) Kram igen!

      Radera
  4. Rivet äpple eller rivet päron är mina favoriter på havre och rågflingegröt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Det kommer absolut att testas. Kram!

      Radera
  5. Och jag har blåbär (torkade eller frysta) med vaniljpulver, kardemumma och lite kanel på min havre/råg gröt. Mums När jag ledsnar byter jag ut bären mot torkade aprikoser, gojibär eller nåt annat smarrit. Lyxar också till det med lite nötter ibland/K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där lät ju superlyxigt! Och gott! Tackar och bugar för det kanontipset. Kram!

      Radera
  6. Haha... googlade pa magsjuka och purjo och hamnade här så jag fick lov att göra ett inlägg... Ligger för 4 dagen nu pga purjosoppa, trodde magsjukan var över och jag var såå hungrig.... :/
    Det värsta av allt! Har inte hunnit prova min nya odd molly top heller pga det :)
    Catrin :)

    SvaraRadera