Powered By Blogger

måndag 13 september 2010

Utkastad – hittade en obekant snygging

Det går inte så bra för mig. Jag skulle ju lulla runt i Blogglandia idag men Blogger stängs ner stup i kvarten. Skitstörigt när man försöker skriva kommentarer och vips kommer feta varningsrutan upphoppande och jag blir utkastad.

Så istället har jag fått hitta andra sätt att roa mig. Och rätta mig om jag har fel men gör man inte det bäst i ett annat Mollyland? I det näst bästa, i webbshopsriket. Men självklart bara för att titta!...
Jag har ännu inte sprungit på sista höstsläppet hos någon men däremot en snygging jag inte hade en aning om att den även finns i den här färgen.


Quicktip tunic i lite indigo. Bilden är korpad från Minzo där de inte bara har denna utan även Quicktip tunic i military, eller kanske hade rättare sagt eftersom den står som ej i lager.
Nu kanske alla, förutom jag då, redan kände till dessa två färgsättningar. Om inte så får det bli dagens tips för den i lite indigo ser ju inte helt ful ut precis… Kram!

17 kommentarer:

  1. Nä inte visste jag? Den i military får gärna flytta hem, och gärna kusin indigo...Tack för tipset!

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Lingonberrie: ja jag tänkte faktiskt lite på dig efetrsom jag ju vet hur fin du är i den svarta. Och då var jag inte den enda som inte visste, den enda utan full koll på allt vad Molly heter ;o) De kanske finns på fler ställen men jag har som sagt aldrig sett dem förr och bara på Minzo... Kram!

    SvaraRadera
  3. Lingonberrie: jag hojtar om jag skulle råka hitta military någonstans där de finns i lager. Kram igen!

    SvaraRadera
  4. Tacko. Ser nu att den finns i dark indigo på redeheofsweden. Kanske ännu finare...? Blogger slängde ut mig nyss, duns.

    K tillbaks!

    SvaraRadera
  5. åhh, dessa skulle jag gärna ha här.

    Längtar till gbg så vi ses igen! Du är underbar!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Lite Indigo visste jag inte innan! Den andra får gärna flytta hit..
    Jo jag kan avslöja så du slipper slita ditt hår. Det jag var ute efter var dels pinupp jeansen (Billy jean) dels lammulls västen (Bootleg lambswool vest), dom var så fina tyckter jag! Sedan kunde jag inte låta bli o prova Continental knit dress i military (har en mörk blå från-08) o blev störtkär där med. Så slank det med en blus också..Damsel T88 vit med svart/grå brodyr. DET var väl oerhört duktigt gjort..haha. Nu MÅSTE jag gå igenom min garderob o rannsaka vad som skall ut på försäljning! Fast inte idag..
    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att denna kom upp här. Jag var hos min lokala OM-åf idag och såg den här tunikan live för första gången. Jag blev förvånad för jag trodde liksom att den bara var en kortärmad variant av 100 g frill l/s, men det var verkligen mycket finare detaljer. Kul att se att det fanns fler färger även om jag än så länge känner mig helt köptvungen.

    SvaraRadera
  8. Inte känner mig köptvungen menadejag såklart...

    SvaraRadera
  9. Lingonberrie: den mörkblå har jag inte heller sett. Det känns ju som att de har gjort en hel hop fler än de som finns på produktbilderna. Skumt men klart kul! Ja här har jag dunsat hela dagen, kan det vara så att Blogger fått en överdos av Mollysar och nu försöker hämnas? ;o) Kram för tredje gången! :o)

    Tina: ja med tanke på hur klockren du är i din rosa så skulle du kunna ha vilken färg som. Känns lite overkligt med Göteborg, att man får se många så snart igen, för bra för att vara sant liksom. Längtar! Kram!

    Annelie: haha… där tog du mig på sängen, med namn jag inte alls har koll på… :o) Det får nog allt bli lite googling på det. Jeansen vet jag och kan tänka att de är superfina på dig som har långsnygga ben. Damsel vet jag också, mycket snyggare i rl. Spanade lite på den i Malmö. Absolut duktigt gjort. ;o) Ja du den där garderobsrensningen, jag håller fortfarande på med den, velar, ändrar mig och håller på. Nu har jag bestämt att det ska vara klart innan helgen. Så jag kanske tar tag i det igen imorgon, eller i övermorgon… ;o) Kram!

    Äppelträdet: jag har den svarta och det var först sedan jag såg den irl i butik som jag fick upp ögonen på den. Jag trodde också att den var mycket ”tråkigare” efter att bara ha sett produktbilderna. Och så tycker jag att det är ganska ofta med Mollysar. Dumt för plånboken… Kram!

    SvaraRadera
  10. Du, det jag köpte är plagg som kommer användas väldigt mycket av mig nu o framöver! Jag är så nöjd med dessa köp! Inte så vidare ombloggade kläder direkt men jag gillar dom o det är ju huvudsaken.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh, hojta till även till mej om du ser den militärgröna toppen någonstans =)

    Underbara bilder från träffen ! ja, jag vet att jag är litta sen, men jag är ju på jobbet i 10 dagar utan dator nu ju, så mina inlägg & kommentarer blir lite hipp som happ *S*
    Å jisses som du shoppade loss ;-) Dom är ju bara SÅ snygga domdär tutu ;-)

    har fått ditt nya nr, så vi rings & hörs ! Sköt om dej ♥

    SvaraRadera
  12. Sötaste vännen!!!
    Är så glad i dig!!!
    Och så glad att ha dig som vän och inte bara rökkompis:-))
    Jo, kan hålla med om att det är lite väl mycket nu och det har alltid varit så att det hinner lagom lugna ner sig för att något nytt sen ska kunna dyka upp...
    Men dessa måsten kan jag inte gömma mig ifrån utan får försöka hitta en tempo och arbetsätt så att allt kan fungera..
    Rida ut stormen så att säga...
    Hade huset bara varit sålt hade det underlättat mycket..

    Visst är den underbar quicktip tunicen?!
    Älskar mina:-))

    Nu ropar Melle...
    Ha dte bäst vackra fina,
    Kraaam

    SvaraRadera
  13. Annelie: jag har mailat dig. Kram!

    Johanssonskan: lovar att hojta om jag ser den! Men shit ska du jobba så mycket? Ja det kan ju bli många Mollysar sen men var lite rädd om dig också. Och därmed basta :o). Ja jag blev lite besatt på tutu visst, så kan det gå när man släpper tanterna loss i butiker. Kram!

    Mia: synd att vi inte ska åka tåg tillsammans för då hade vi haft några timmar på oss att plugga ihop. Jag har inte varit på körskola än men tänkte gå dit innan träffen. Lite sporrad av dig, så det tackar man för. :o) Jag håller tummarna stenhårt med huset! Kram!

    SvaraRadera
  14. Visste att Quicktipen fanns i ljusblått, men att den finns i mörk blå med det var nytt för mig. Blir lite intresserad;) Gud, vilken fin vovve du har med i det tidigare inlägget! Som en mindre häst för fan! Kram gumman!

    SvaraRadera
  15. Hej!

    Vill ha, vill ha, vill ha.... både den ljusblå och den mörkblå.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  16. allltså alltså, qucktip i dark indigo?! hallo vardå - JAG VILL HA!!!!!


    kramar du goaste fina

    SvaraRadera
  17. Linda: ja quicktipen är ett underskattat plagg, säger jag som älskar min svarta. Visst är vovven cool, synd jag missade bild på den och våra för där såg man verkligen hur stor han är. Kram!

    Eva: haha... känner igen de där orden. Allt för väl... :o) Kram!

    Fengxu: jag vet, har skrivit hos dig. Kram!

    SvaraRadera