Powered By Blogger

fredag 27 september 2013

Gårdag med utkastning, operahäng & facebookmiss

Tågtur till Malmö. För dejt med Helen som hade med sig sin present till mig, en av de bästa av presenter, en kväll på Malmö opera med After Dark på scen. Dock inte helt fritt från fadäser innan vi väl var placerade i de mjuka salongsstolarna. Tågstrul var ett av dem. Som i grava förseningar bland annat, mest för den ena vilket ledde till att den andra roade sig med egodiverier under väntetiden.


Äntligen förenade begav vi oss till operan för att kvittera ut biljetterna, spana runt och spåna på hur vi skulle kunna lösa vår oväntat uppkomna situation med att vi stod ganska panka. Lite trix och fix senare var det dock hyfsat löst och vi knatade glada i hågen till Triangeln för att besöka Kids & friends och nåt mysigt fikaställe. Trodde vi...


... för vi hann inte ens lokalisera butiken, eller något café, innan vi blev utkastade rån köpcentrat. Av en röst i högtalarna så gasta om utrymning på grund av brandalarm. Dock ett larm som inte lät... Men det var bara att knalla ut igen. Och mysfika blev av hungertekniska skäl inslinkning på första matställe, vilket blev…


… långt ifrån mys och gourmetmat, men istället varsin snabburgare. Och helt ärligt var det något annat som hägrade mer just då, sådant som ett stort glas vin och en liten hörna att slå oss ner i för utpustning och babbel i sobrare och mer stökbefriad miljö, så vi knatade snabbt tillbaka till operan…


… och fick just det där vi ville. Och där satt vi sedan som limmade till klockan tjöt om att det var dags att ta plats i salongsstolarna. Och där fick vi bevittna en liten smula magi. Som jag tänkte göra någonslags recension av här och nu. Men! Tidsbrist på grund av annat som måste göras säger att det får bli ikväll eller så istället. Om ni är intresserade vill säga… I alla fall så förbannar jag fortfarande att jag inte är lika fixerad vid Facebook som av bloggar och Instagram för hade jag varit det så hade jag sett meddelandet som betytt att vi haft en efterföreställningendejt med min gamla vän D som är med i ensemblen. Dumt och trist men jag får väl bli en FB-dåre också då… :o) Fast inte nu för nu måste jag rusa. Ut i den där verkligheten som ju också finns och vill ha uppmärksamhet ibland... :o) See you! Kram!

2 kommentarer:

  1. Men vad underbart härligt och vilken fin present. :):):)
    Massa kram

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Lingon! Väldigt fin present!! Har du fyllt jämnt månntro..
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera