Powered By Blogger

onsdag 25 september 2013

Aktuell status - när uttråkad tar sig olika uttryck


En som okynnesplåtar under en strid ström av suckar, en annan som toktjurar med ondaögatblicken påkopplad. Är det en sak som stämmer in på mig och min vovve vad gäller sådan matte sådan hund så är det att vi båda hatar att vänta... Tjing!

- Posted using BlogPress from my iPhone

tisdag 24 september 2013

Dejt med provad preggotröja & ett säkert kort

Trodde ni att ni skulle slippa bilder från min dejt med Sanna idag? I så fall trodde ni fel, fast inte helt ändå, för det vankas inget massivt bildregn a la storöverdrift (sådant som jag brukar hålla på med…) för jag glömde nämligen ganska mycket bort att dokumentera (ett sundhetstecken kanske…). Men lite bilder blev det. Såklart! Med början på mitt stopp på vägen, en second handbutik med en sak jag såg igårkväll när jag gick förbi och var tvungen att spana in under öppettid:


Jag har länge velat ha ett rullbord. Detta känns perfekt i höjd, storlek, utförande. Färgen kan dock diskuteras men om jag skulle få för mig att slå till på det så skulle det få leva resten av sitt liv i en silvergrå skepnad istället. Om det blir så eller inte är något jag klurar på nu. För där och då bar det av till HM istället. Såklart! Det har ju blivit ett stående måsteinslag när jag träffar mitt favoritpreggo.


Och självklart blev det lite klädprovning och lika givet att damen i mitt sällskap alltid måste göra de roligaste miner när hon provar saker. Och...


... har idéer om vad hon kan ha och inte. Nytt för den här gången var dock tankarna om hur länge hon kan ha saker innan hon blir för fet och om det därför är försvarbart att köpa. Min kontringstes var att vissa saker kan man troligen ha även efter knodden blivit född. Vilket jag kände att jag var tvungen att försöka bevisa. Så preggotröja åkte på. 


Och insikten blev inte bara att jag hade rätt utan även att jag gillade tröjan skarpt (som även blir en tunika om man drar ner den). Det syns inte här men den har silvertrådar i sig vilket uppskattades mycket. Gillades gjorde även ett par slimmade jeans som bar på den trevliga prislappen 99:- och en kavaj som det inte heller krävdes minst en halv månadshyra för att bli ägare till:


Och såklart var jag tvungen att prova och då tedde sig plaggen istället sisåhär: 


Och som alltid leder klädprovningar till hunger. Så efter ett snabbt förbikikande i inredningsbutik och ratande av ett gäng restauranger vi passerade slog vi till på ett säkert kort...


... bakad potatis. Dock inte i världens mest mysiga miljö eller utsikt...


... och inte som de socialaste av varelser heller till en början..


... fast efter att vi hade mobilblippat klart blev det ändå en hel del som hann samtalsavhandlas. Så trots mina döende fötter och en grav pluggbiverkningströtthet i kroppen blev det en riktigt meganajsig eftermiddagskväll. En sådan jag är så jäkla glad för att jag har då och då på grund av de allra finaste vännerna som finns... God natt & Kram!

Dagens – med ett helpuckat mission under dagens dejt


Jag har varit på kompisdejt med mitt favoritpreggo idag, den mycket saknade vännen Sanna. Och trots att jag visste att vi skulle knalla en del så tyckte jag att det kändes som en urbra idé att gå in pjuxen på bilden (som knappt syns där, men ändå…). Ash Quick med en klackhöjd på 9 cm. Vilket är skyhögt för mig, inte minst då jag kört på konceptet att vara så jordnära det bara går hur länge som helst. Så bara den detaljen borde ha avskräckt mig. Tillika har jag breda fötter och får i princip alltid, vilka skor det än må handla om, tryck i smärtsam krampvariant över ankbladen. Och! Pjuxen är dessutom ganska stela. Jag ni kan säkert gissa... Fy satan, jag är helt fotförlamad nu… Skyll dig själv pucko… :o) Peace out för nu!

Kalla det skryt om ni vill


Med en sjukvårdsbok jag fått av en av de bästa lärare jag någonsin haft. Och där under, i det vita kuvertet, de hett efterlängtade. Betygen! Som därmed sätter stopp för allt vad pluggtjaterier heter här. Ja, jag vet att jag utlovat det tidigare och skitit i att hålla det... 
Men den här gången lovar jag på riktigt! :o) Av någon anledning känner jag dock för att avsluta denna skolera med en bild. Kalla det skryt om ni vill!... ;-) Tjing!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Aktuell status & när galenskap ersätts av saknad


Hittar ett tågsäte med bord, perfekt! Slår mig ner och plockar raskt upp block och penna. Letar efter lösbladssystemet med uppgifter som varit bosatta där i. Varit. För plötsligt inser jag att det inte finns fler uppgifter att lösa, inte kommer att finnas, jag är ju för helsefyr färdig. Och då slås jag plötsligt av supersaknad. Galenskap med tanke på att jag svurit ve och förbannelse över knasiga, översvulstiga, genomjobbiga uppgifter, som krävt dygnetruntuppmärksamhet. Eller så är det just det, att tomheten som ersatt är lika stor... och knasigt nog lika jobbig... Fast det blir ett sista besök i skolan i Malmö idag i alla fall. Om någon nu skulle få för sig att undra varför jag sitter och lurar på ett tåg som passerar Dösjebro... Kram på er! Och take care därute!

- Posted using BlogPress from my iPhone

måndag 23 september 2013

Tre dagar, tre stassar men samma byxor

Eftersom de ligger och dräller i mobilen och jag kände att då kunde de ju lika gärna få flytta hit. Mina dagensbilder. Från lördag, söndag, idag. Tre stassar där jag haft den dåliga, smutsgrisaktiga smaken att knalla runt i samma brallor:




Skyller på att jag blev så glad när jag återfann dem från längst in i garderoben så jag därför hade svårt att slita mig från dem igen... Ur samma svårforcerade gömställe lyckades jag även fiska fram Hodgepodgen (eller vad den stickade svarta som åkte på idag heter).och som jag toknojjat över att jag inte hittat. Så hur trist det än är så får det bli operation förfina garderobsordningen denna veckan. Och låta en del få en chans att flytta till nya hem. Så är det något ni vet att jag har som ni är intresserade av så är det bara att hojta. Inte för att jag kommer att rensa bort hela mitt klädbestånd men man vet ju aldrig… Kram för idag! Och god natt!

Jag hade hoppats slippa skriva det här inlägget…

… detta år. Verkligen hoppats! Men icke! För trots förnekelse och spelad blindhet snubblade jag över de vackra men så deprimerande tecknen på att hösten är här.


Deprimerande för jag vet vad som komma skall. Månader av mörker och kyla. Lager med kläder och ändå ständigt frysa, sura uppsyner på stan, idoga inomhusvistelser. Jag är ta mig tusan faktiskt en smula rädd för vintern. För att den förra var ett ständigt vandrande i extremt dåligmående… Men! Vem säger att det måste vara så? Jag tänker fan göra allt för att inte hamna i deppträsket i år. Fast vad nu allt innebär har jag inte riktigt lyckats klurat ut än… Så har ni tips på vägen så emottages dessa med största möjliga tacksamhet!... Kärlek & Respekt!

Aktuell status - i färd med att lösa ett dilemma


Det är ganska fantastiskt hur orättvist fördelade saker kan vara... för medan dammråttorna har passat på att hopa sig i stora horder under tiden jag befunnit mig i pluggdvala så gapade kylen ekande tom. Men nu är det ena dilemmat löst, dags att ta itu med det andra också... Tjing!

- Posted using BlogPress from my iPhone

I fucking did it!!!


Klar, färdig och därmed sluttjatat om pluggerier här. Sista uppgiften, den 58:onde, som i sig har innehållit ett antal uppgifter, så vi pratar hur många som helst egentligen… är alldeles nyss inlämnad. 6 hårdintensiva veckor, 13 olika kurser, ett virrvarr av medicinska dilemman. Som kanske mest har framstått som en evighetslång klagan här, men förutom den ständiga kampen mot klockan så har det varit riktigt roligt. Att få igång tankeverksamheten, återuppväcka kunskap ur minnet och lära en massa nytt. 
Nu är det bara att med spänning och en smula förfasan vänta på domen, det slutgiltiga betyget. Och sedan tokjaga jobb… Imorgon väntar den så kallade slutdokumentationen på skolan i metropolen, kanske får jag betyget i handen då, kanske inte… Men! Till dess och Nu! Äntligen! ska jag gå på ett välbehövligt städpass i boningen… See you senare, om ni har tid och lust... Peace out!

söndag 22 september 2013

Aktuell status & att tacka hunden för energin och peppet


Hur dåligt jag än mår och hur stressad jag än är så måste jag knata ut med vovve. Idag befinner jag mig i ett läge av både och. Tillika är det regnigt och ruggigt ute. Men istället för att stanna i parken på slapprunda så fick jag ett ryck att vi skulle vara ute och knalla i nästan 1,5 timme. Det var så länge det blev i alla fall. Dåligmående och stress finns kvar i kroppen men nu känns de ingredienserna lite enklare att stå ut med. För den där droppen som mycket väl kunde ha runnit över och gjort att jag skippade det sista på pluggerierna, det som jag trots allt bestämde mig för att ta på mig extra i förmiddags och alltså är någonslags överkurs. 

Men uteluft gav lite ny energi, en smula färsk peppning, så nu kör jag resten av dygnet och lite därtill istället. För fler betyg – enklare att få jobb, det är i alla fall min teori… kan vara så att det bara är en hoppfull dåres drömmar men det lär ju visa sig i så fall... Oavsett så är det najs att ha en vovve som tvingar ut en. Tjing!

Det börjar ta mig fan luta åt galenskap

Jag och Jeanette var på Rusta en snabbsväng igår också. Och snacka om chock när vi där möttes av denna (makabra) syn:


Joråsåatt, med endast 3 månader och 3 dagar till julafton är det kanske hög tid att börja investera i julgran och ljusslingor... eller inte... Det börjar ta mig fan luta åt ren och skär galenskap i konsumtionsdjungeln... Eller vad säger ni?... Tjing!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Veckans träningsrapport – lite nytt & 10 på tårna

Jag har en tendens att snöa in på det jag gillar, fastna i inkörda spår. Vilket känns helt okej, för det är ju pass jag tycker är roliga. Men. Det kanske finns annat skoj jag missar. Tänker jag ibland och förra veckan var ett sådant ibland. Att jag testade step vet ni redan. Men jag var på ett pass kallat Flex också, rörlighetsträning. Och rörlighet är ju bra. Vet dock inte vad jag tycke om passet, lite skumma övningar, liksom… Behöver nog gå någon gång till för att känna in.


Veckans höjdpunkt är dock ganska given. 10 armhävningar på tårna! Säger man så? Vad jag menar är i alla fall 10 armhävningar med raka ben, inga knän i golvet… som jag fixade under cirkelfyspasset igår. Jaha vaddå kanske ni tänker nu men för tio veckor sedan klarade jag bara en enda. Och eftersom jag jagar styrka så ser jag 10 djupa på tårna som ett bra och faktiskt lite stort tecken på att jag är på rätt spår… Och att det där med armhävning med klapp kanske ändå finns inom räckhåll, lagom till nästa sommar eller så… Jag det är lite sådant som snurrar i min skalle… 
Men nu ska jag övergå till pluggerier. Tota ihop tre ingående beskrivande patientfall, inriktade mot palliativ vård… Så där har jag att göra ett gäng timmar… Vad har ni för planer för denna söndag?... Peace out för nu! Take care därute!

lördag 21 september 2013

Min eftermiddag med kompisdejt i blågult varuhus

Dagens utflykt bar av till Ikea, där jag blev runtvallad av bästa kamrat Jeanette. Tanken var spaning i inspirationssyfte. Och det var även så det i stort sätt blev.


Med lite välbehövlig lunch på sluttampen och en Therese som dök upp och bland annat testade J´s Lotta Lotta coat, och konstaterade att hon bara måste ha en egen, så är det någon som har den i storlek 2 att sälja så please hojta… 

Främsta målen för mitt inredningsrekognoserande just denna dag var att få verklighetsbedöma en soffa, ett rullbord, lite lampor, en klädstång och att samtidigt insupa känsla för överföring till min boning. För jag står fortfarande och väger hit och dit, tvekar och spekulerar, men allra mest har jag nollkoll på hur jag egentligen vill ha det. När en annan människas saker inte längre ingår som en del av bohaget här… Svårt, kul men allra mest något jag längtar efter. 
Precis som jag just nu ser så mycket fram emot att vakna imorgon och kunna konstatera att den muskelsmärtande huvudvärksinvaderande feberförkylningen har ångrat sig, att den har flyttat ut ur mitt liv igen… Ja vad fan, drömma kan man ju alltid, jag gör det en hel del just nu… Trevlig kväll därute! Kärlek & Respekt!

Aktuell status och vädjan med utropstecken


Med garderobsframrotade gammelkläder och galenuppsyn kastar jag härmed ut en vädjan om hjälp, med sådana här:!!! För jag lyckades träna till mig inledningen på en förkylning i morse och det går icke för sig att bli med sådan nu... Så! Alla tips på hur man tränger ut skiten snabbt och helst lätt igen mottages med största möjliga tacksamhet!!! Nu ska jag på utflykt. See you... Kram!

- Posted using BlogPress from my iPhone

fredag 20 september 2013

Från helknäckt till superpepp via något jag aldrig skulle

Jag testade en gång. Tror det var förra sommaren. Men jag var så vansinnigt superkass att jag aldrig mer, ever, någonsin skulle ge mig på det igen. Trodde jag. Till idag...
För när jag står där i receptionen på Friskis, med en av salarna sidan om och inte kan låta bli att titta och bli fascinerad av, för det ser så galet roligt ut, så har jag utvecklat ett sug att vilja kunna jag också. Jag pratar om step och om att jag varit på kurs i detta virrvarr av steg och koordination idag. 
Och jag var så jäkla knäckt när jag gick dit. För att de sista skoluppgifterna verkar skrivna av en komplett galning utan känsla för vad som är viktigt och vad som bara är förbannat konstigt och orelevant. Tillika terroriserar den där galningen mig med att kasta ut spörsmål som kräver romanlängd av någon med överläkarkompetens… Extremknäckt var jag med andra ord. 
Och väntade mig ungefär att jag skulle vara sämst i världen på den där stepkursen. Och pinsam, och vilja fly, och kanske till och med göra det… Men! Det var ju bara magiskt skoj! Och jag lyckades hänga med, ta mig tusan snudd på hela tiden… och inte blev det sämre av att min kanonvackra supertrevliga kollega skuttade upp och ner på brädan sidan om min och var massa pepp hon också!


För det, tillsammans med det efterföljande skivstångspasset var nog det mest klockrena jag kunde ta mig för. För det gav exakt det pepp jag behövde. För att orka slutfölja det sista. Det galningskryddade… 
Som jag därför är i färd med nu. Hinner inte bli klar ikväll men har söndag ut på mig. Så det ska nog attan gå vägen… against all odds… Men inga hej förrän bäcken befinner sig bakom ryggen… Men däremot en Kram Tack & hej för idag!