Powered By Blogger

söndag 22 september 2013

Veckans träningsrapport – lite nytt & 10 på tårna

Jag har en tendens att snöa in på det jag gillar, fastna i inkörda spår. Vilket känns helt okej, för det är ju pass jag tycker är roliga. Men. Det kanske finns annat skoj jag missar. Tänker jag ibland och förra veckan var ett sådant ibland. Att jag testade step vet ni redan. Men jag var på ett pass kallat Flex också, rörlighetsträning. Och rörlighet är ju bra. Vet dock inte vad jag tycke om passet, lite skumma övningar, liksom… Behöver nog gå någon gång till för att känna in.


Veckans höjdpunkt är dock ganska given. 10 armhävningar på tårna! Säger man så? Vad jag menar är i alla fall 10 armhävningar med raka ben, inga knän i golvet… som jag fixade under cirkelfyspasset igår. Jaha vaddå kanske ni tänker nu men för tio veckor sedan klarade jag bara en enda. Och eftersom jag jagar styrka så ser jag 10 djupa på tårna som ett bra och faktiskt lite stort tecken på att jag är på rätt spår… Och att det där med armhävning med klapp kanske ändå finns inom räckhåll, lagom till nästa sommar eller så… Jag det är lite sådant som snurrar i min skalle… 
Men nu ska jag övergå till pluggerier. Tota ihop tre ingående beskrivande patientfall, inriktade mot palliativ vård… Så där har jag att göra ett gäng timmar… Vad har ni för planer för denna söndag?... Peace out för nu! Take care därute!

2 kommentarer:

  1. 10 armhövningar på tårna är ju skitbra!! Lycka till med pluggerierna. Här ska det packas åt lilleman som ska till pappa och förhoppningsvis hälsas på Perry the Amstaff som är i trakterna i helgen:) Ja hans matte hoppas jag få träffa med;) Kanske en powerwalk också! Kram

    SvaraRadera
  2. Är du bra eller bra! Superimpad så jag tänker lägga mig på rosens köksgolv och göra en. :)
    kramis

    SvaraRadera