Powered By Blogger

söndag 29 september 2013

Vad gör man som singel en lördagskväll?

Den frågan fick jag i mailen, av en annan nybliven singel. Och jag kan ju inte svara på vad man gör, bara vad jag gör. Och det är lite sådant här glamourigt: 


Som att konstatera att det finns disk men bestämma mig för att blunda och vända den ryggen. Istället testa greppet med blöta strumpor i ett försök att få den pjuxen som fortfarande klämmer på en fotknöl att ge med sig. Tänkte att den skulle falla till föga om jag la till en taskig balettpose och sexiga mysbyxor. 
Och lite Darin. Och ett glas rött, eller två, och spånande på vad jag egentligen ska ha de där små bruna sakerna till som jag spontanplockade i parken under vovvenad tidigare idag (någon som vet vad det är förresten?)… Allt under tiden som kvällens gourmetsupé tillreddes. Med lax och keso när det var klart. Och jag slog mig ner framför lite Postkodmiljonären. För vad ska man med ett eget liv till när man har en tv, liksom… :o) 
Så såg min lördagskväll ut, och lite sådär ser de ganska ofta ut. Och jag gillar det! Men det är nog inte så representativt för hela singelkåren skulle jag kunna tro så därför kan jag inte låta bli att undra vad ni andra singlar vanligtvis hittar på och tar er för en lördagskväll?... Peace out för idag! Och god natt!

5 kommentarer:

  1. Jag känner absolut igen mig, förutom att jag inte har gått med skor eller ätit lax, jag åt kotlett :-)
    Gillar det också, att göra som man vill utan att någon annan har andra ideer man ska anpassa sig till :-)
    Kram från Eva, också nybliven singel!

    SvaraRadera
  2. Dom flesta lördagskvällar tillbringas i soffan. Skönt som fan! Kram❤

    SvaraRadera
  3. Mys. Jag skulle vilja säga att de där kvällarna är så sköna och småpyssliga och lugna. Behövs verkligen i mitt liv.
    Ha en fin söndag vännen,
    kram!

    SvaraRadera
  4. Skulle väl säga att man gör samma saker fast utan sällskap; i alla fall himmavid.
    Förutom att man som singel kan sätta sig i ett fotbad framför TVn utan att känna sig osocial - som ett exempel.

    SvaraRadera