Powered By Blogger

tisdag 4 oktober 2011

Dagens – en paus som blev Mollyeufori

Jag tog en kort paus från feber, min nya stalker John Blund och mitt mellan dessa ångestframkallande ingredienser; försök till fixande med viktiga och därmed automatiskt skittråkiga papper. En paus för att istället bli vallad av hundarna i parken.
Och absolut inte minst en paus för att smaka på hur det känns att ha Mollysar på sig efter två dagar i sunkstass. Det var en snudd på euforisk förnimmelse kan jag meddela… :o)
Och så här såg det ut, precis innan jag stegade från lägenheten: 
 



















Nja det kanske inte ser lika überläckert ut som det kändes men det behöver vi ju kanske inte riktigt låtsas om… Och dessutom var det då. Nu är jag tillbaka i mitt smått miserabla ekorrhjul… där tristess i såväl outfit som göromål och mående gäller. Och bara för att skoja till det; lite ilska också…
Som i en människa som jag gjorde en tjänst genom att klicka hem en Tradera-auktion åt, och dessutom betala den. NU, idag, när den har anlänt och allt så har den där människan plötsligt inte råd att betala mig för den längre… grrr!!! Ja, det får bli att kasta ut den här istället, eftersom det är något som jag själv redan har.

Så är ni på jakt efter en rosa scarf scarf så kan ni ju titta in lite senare när jag har hunnit ta bilder av den… när mr Make, som har hämtat ut den kommer hem med den… Annars har jag inte så mycket mer att komma med just nu, mer än en Kram!

Smuts eller smärta – det beror på vem man vaknar med

Det är lika spännande varje morgon. Att slå upp ögonen och få se vem man vaknar med. För den sista tiden har det alltid varit någon av fyrbentingarna som har legat på mig under natten. Igår var detta scenariot jag hade framför ögonen:


Muffin Rubin tvärsöver min mage med sina smutsiga tassar i fokus. Eftersom hon är en innekatt så skulle man kunna tro att vi har brutit upp parketten och anlagt ett gigantiskt trädgårdsland i vardagsrummet där hon plöjer runt hela dagarna. Men även om vi är ganska mycket white trash i vårt hushåll så är det dock inte fallet. För henne räcker det med betydligt mindre än så. Vi pratar en ynka chiliväxt och en liten skål med vatten.
Hennes två största intressen. Som går ut på att plantera om i krukan, efter att hon tuggat blad OCH chilifrukter!... därefter tippa skålen och förnärmat klampa runt i vattnet. Kan vara helt okej… tills man vaknar med sviterna av detta väldigt nära sitt ansikte… Dagens uppvaknande var lite renligare. Eftersom lilla röd hade tagit ett par steg tillbaka, sovandes vid fötterna, och istället släppt fram Smilla…


… som inte klampar i krukor men däremot gärna gräver ner sina klor i mattes mage… Helst så djupt och hårt det bara går... Så ser det ut här, smuts eller smärta, det beror helt på vem man vaknar med… :o) Kram på er & Take care!

måndag 3 oktober 2011

Till Salu: 5 Mollysar – till att börja med

Jag har samlat ihop en hel del Mollysar till salu. Men när jag skulle dokumentera alla nu ikväll så dog batteriet i Iphonen. Vilket jag borde ha fattat med bara 5 procent batteri kvar, men jag skyller min nollkoll på feberhjärna… I alla fall så hann jag bara med två plagg, som dessutom blev bildmässigt kass…

Men jag kastar ut dem i alla fall, innan jag hinner ångra mig… Och därtill stoppar jag även in tre plagg till som jag haft till försäljning tidigare, men nu med sänkta priser. Resten kommer imorgon. Hoppas jag... Men först ut blir dessa:


1. Yarnbard cardigan, pink storlek 2. Koftan är handstickad i 100% bomull. Supermjukt garn så den är kanonskön att ha på sig. Från vårkollektionen 2009. Sparsamt använd eftersom den tyvärr mest har blivit hängande. Pris 850:- = SÅLD



















2. Yarnbard cardigan, yellow, storlek 3. Samma som den ovan fast gul. Köpt på Freeport i Kungsbacka för 1536:-. Den är oanvänd, bara provad. Tags finns och skickas med. Pris 650:-



















3. Odd Molly kofta från äldre kollektion. Färgen är chalk/ svagt ljusgrå. 80% lammull och 20% nylon. Köpt begagnad i kanonbra skick, endast använd 1-2 gånger av mig. Pris 1150:-



















4. Euphorbia tunic, turquoise, i storlek 2. Från vårkollektionen 2011. Den var svår att få tag på i just denna färgen. Den är använd vid ett par tillfällen men i superfint skick. Tags finns och skickas med. Nypris: 1699:- Pris 800:-



















5. Prairie strap dress, dark powder, storlek 3. Något liten i storlek. Nyligen köpt av en Mollysyster men hur snygg jag än tycker att den är så passar färgen inte alls på mig. Pris 750:-

Om du är intresserad av något så lämna en kommentar i kommentarfältet nedan först och mejla mig sedan på oddjosanne@gmail.com. Detta för att det inte ska bli orättvist om flera är intresserade av samma plagg, för då kan alla se vem som kommenterade först.

Det ingår vanligt porto i priserna. Jag skickar med Posten, men om någon önskar rekommenderad frakt så tillkommer 55:-, som Posten tar för rek. Jag har både hund och katt och är dessutom en sådan där vidrig rökare. Men jag kommer att tvätta upp kläderna och torka dem i djur- och rökfritt rum.

Undrar ni något mer om eller vill se fler bilder så är det bara att maila eller skriva en kommentar så svarar jag så fort jag bara kan. Kram, Kärlek och Hej då för nu!

Nykomling som födde svordomar och frustration

Eftersom jag mestadels har dejtat John Blund hela dagen så har jag först nu orkat prova och plåta. Innehållet i paketet som uppenbarade sig här i morse. Fast shit vad svårt det var att kombinera de båda aktiviteterna på egen hand… Så efter en hel hop av oskarpa och knepiga bilder, ett antal svordomar och slutligen frustration så fick det helt enkelt bli en sådan här stendött menlös bild:


På Heaters merino leggings, dark grey mel. Men jag utlovar dock bättre bilder på dem i någonslags kombosammanhang inom en snar framtid. Så snart det tar att bli av med den här jävla febern med tillhörande skräpmående som jag har dragit på mig. Och är anledningen bakom att jag mestadels har legat parkerad i sängen i dag också… :o( Fast nu ska jag skärpa upp mig och istället inta spisen för att svänga ihop en stor laddning fiskpudding… Peace and out!

Världspremiär i paketleverans vid dörren

Jag har varit med om en premiär så här på morgonkvisten. För det är första gången i världshistorien som det har funkat med paketleverans till min dörr. Tidigare försök har slutat med att leverantören, DHL ibland, Schenker vid andra tillfällen, inte har hittat mig, åkt iväg igen och sedan har det tagit någon dag innan jag har kunnat lösa ut sändningen på något utlämningsställe. Nu äntligen fattade de att de skulle ringa vid ankomsten eftersom det är omöjligt att ta sig in i vårt Fort Knox. Och ett sådant stort ögonblick måste ju förevigas med en bild:


Jag kan avslöja så mycket som att paketet har Odd Molly-butiken i Stockholm som avsändare, men exakt vad det innehåller får ni veta när jag har provat och plåtat. Som blir någon gång lite senare under dagen. Take care och Kram på er till dess!

söndag 2 oktober 2011

Listan – del 12: bästa köpet

Det får bli en till punkt på Katinkas lista idag eftersom jag ligger så back med den:

BÄSTA KÖPET - Om man bara får välja ett plagg? Och varför?

Jag har svarat på den här frågan vid ett par tillfällen tidigare och då hävdat att CC jacket är och förblir mitt bästa köp. Det håller jag fast vid fortfarande men eftersom det är ett tråkigt och uttjatat svar så dristar jag mig till att lägga till en sak till frågan så den istället lyder bästa köpet i år. Och då blir svaret den här:


Cascais i multi. Anledningen till det valet är att jag är sjaloman och denna är så grymt skön i mjukaste bomullen och så passar den till precis allting. En trotjänare som kommer att få hänga med riktigt ofta och väldigt länge.
Och med det avslöjat säger jag tack och hej för denna veckan. God natt & Kram!

Konsten att skaffa sig febern från ingenstans

Det sa bara pang och som från ingenstans så låg jag plötsligt i sängen med kraftiga febervibbar... :-( och här är jag kvar flera timmar senare. Glor lite på tv...


... och dricker Oboy, sover lite, slöbläddrar lite på Nätet i telefonen och tycker ganska synd om mig själv faktiskt. Fast jag har i alla fall väldigt fint sällskap...


... av såväl Muffin katt som båda vovvarna. Jag har ett knä som är en smula uppfuckat, ett löst ben som ligger och skvalpar därinne och som emellanåt gör sig påmint i form av kraftig smärta. I går knäckte det till ordentligt i det och jag har bara fått mer och mer ont sedan dess. Om det är det som har påkallat uppmärksamhet av febern vet jag inte, men något jäkelskap är det... Nu har jag fått beklaga mig lite så Kram för nu... och hoppas ni har en bra kväll därute!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Jag fick hem dem och höll tummarna stenhårt

Jag efterlyste dem här för ett par veckor sedan, utan att få napp. Men så sitter jag och slöspanar på Tradera i måndagskväll… Och plötsligt finns de där, med ett par ynka minuter tillgodo innan auktionen går ut. Så jag galenkastar mig in i budgivningen. Och. Lyckas sno åt mig dem! Tjohoo och skutt följer… till jag kommer på att jag aldrig har provat dem, vet inte om storlek 1 ska gå över min svulstiga kropp och om jag ens kommer att se klok ut i dem…

Anledningen till att jag fick dem på hjärnan är snygga Ulla i Odd Molly-butiken i Stockholm, som hade dem på sig när jag var där i augusti och var extremt skitläcker i dem… Fast det var hon det… Inte jag… Men så fick jag hem dem och höll tummarna stenhårt samtidigt som jag slarvprovade dem. Och voila & tjohoo:


Jamiro knit pants i storlek 1. Som inte bara passade. De sitter precis som jag hade hoppats! Så mjuka och kanonsköna att ha på sig dessutom. Mr Make tycker att det ser ut som sådana jazzbyxor som översminkade och ganska billigt utstrålande så kallade pentabrudar sprang runt i för ett gäng år sedan. Jag stänger öronen och fortsätter istället att komplett bara älska dem! Och tänker mig dem på Kap Verde med flipflops och en tunika. För jag har svårt för att se mig i dem med Primeboots och vinterstassar till… Ni som har dem, vad kombinerar ni dem med?...

Och så måste jag bara lyfta fram säljaren av dem också, jönsanna. Som var henne jag strulade till mitt omdöme på Tradera till igår morse. Är fortfarande skitsur på mig själv för det… :o( Hon har bara ett par omdömen och förtjänade verkligen ett kanonbra… Så nu vet ni i alla fall att hon är en toppsäljare!
Men nu har det blivit dags att bege sig ut på vovvenad. Så Peace and out! Kram!

Listan – del 11: favoritväskan

Jag hakar på Katinkas lista en stund till även om jag ligger fett back med den nu:

VÄSKOR - Hur ser väskor jag faller för ut? Favoritväskan? Märken?

Oj vilken kluring. För här kan vi verkligen prata om att ha ett schizofrent och helt stillöst förhållande. Jag har väskor av alla de slag, de flesta av i de billigare prisklasserna. De av de ”finaste märkena” är inte min grej. Alls. Varför vet jag inte utan så är det bara liksom.
Ofta använder jag en väska hela tiden under en period för att sedan gå över på att tjata ut nästa. Just nu är det den ljusgröna med fransar som jag köpte i Athen i maj som lever ett hektiskt liv tillsammans med min blå tygkasse från Odd Molly. Ni ser dem på dagensbilderna hela tiden i princip.
Min favorit alla kategorier är dock den här lilla Odd Molly-snygging från i våras:


Cleopatra bag. Fast då den är lite i minsta laget och efter att ha proppat den så full att den gick sönder och jag var tvungen att laga till den så får den tyvärr inte haka på så ofta längre… Dumt för den är ju så oemotståndligt kitchcool och förtjänar därför att synas mer.
Så kanske dags att börja röja bort en massa onödigt skit som jag annars bara släpar på utan att veta varför… Vad har ni för favorit på väskfronten?... Kram!

lördag 1 oktober 2011

I provrummet: Artwork silk gånger 3

Gårdagens miniprovning i Odd Mollybutiken i Köpenhamn innefattar tre plagg som jag inte har haft chansen att möta i verkligheten tidigare, så därför blev det de, och bara de som åkte med mig in i den guldigt fotoförhatliga provhytten:

Artwork silk blouse, pink 1295:- danska kronor

Artwork silk 3/4 tunic, pink 2165:- danska kronor














Artwork silk l/s blouse, dark powder 1995:- danska kronor
Jag har försökt att rota fram priserna på dessa tre skapelser i svenska kronor fast det har gått åt helvete. Därav att ni får det danska priset som jag har fått efter att ha skrivit av det från tagen.
Alla är provade i storlek 3. Eftersom jag ligger mitt emellan 2 och 3 just nu så kan jag enligt min uppfattning säga att de är små i storlek. Framförallt 3/4 tunikan som jag hade feta problem med att knäppa igen över bysten.  

Jag älskar sidenmaterialet, färgerna och mönstrena i dessa överdelar. Men. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om modellerna… de ger mig nämligen rustika vibbar av trasorna man hyllade under 80-talet… och det är en era som jag helst vill slippa att behöva bära på mig igen. Därav är jag gigantkluven till denna trio.
Vad tycker ni? Efter bilderna här eller efter att ha sett dem och kanske till och med testat dem själva irl…? En sida av mig säger vill ha, en annan säger no fucking way… så därför undrar jag; vad är er åsikt?... Peace and out för idag!

Dagens - i fyrkantsförpackning

En hel del annat än klädkombotankar att stå i och en klocka som rusade på likt värsta racerföraren i tävlingstagen ledde till dagens hetspåsatta stass. Som om ingenting annat i alla fall gjorde en sak: att framhäva min fyrkantiga kroppsform:


Svampbob i ny färgförpackning… det är jag det… Om jag är nöjd med det? Nja, inte direkt… men eftersom det är jag själv som har ätit mig fet så får jag väl helt enkelt ta och suga på den klassiska kommentaren ”skyll dig själv”… Fast jag kan ändå inte låta bli att undra hur fan jag kunde låta det bli så här. Dumt… Kram!

Mollysekten är brädad

Joråsåatt... Vi får härmed se oss fett övermannade i sekterier... av någonslags herrbaserad akademikerklan från Lund... Här har ni i runda slängar en tiondel av snubbarna som är ännu mer hookeda på likriktade uniformer än vad vi är... :o):


- Posted using BlogPress from my iPhone

Bland kojfiskar, cachar & cyklar – en dag i Köpenhamn

Vill ni se lite bilder från gårdagens utflykt i Köpenhamn? I så fall kommer det här:
 


I en väldigt folktrång och riktigt sommarvarm huvudstad blev första anhalten…


… Odd Molly-butiken. Där jag såklart var lite tvungen att prova. Men bara lite… tre plagg jag inte tidigare har sett irl… Bilder på de kommer lite senare eftersom jag visst har glömt att fixa till dem… Dock blev inget shoppat där… men i butiken nästan sidan om…


… som hade en av de läckraste inredningar jag har sett, med bland annat en hel del gigantbuddafigurer till salu för riktigt schyssta priser och en damm med kojfiskar, råkade jag visst få detta med mig detta…


… silverarmband. Två butiksbesök fick räcka och istället placerade vi oss på en restaurang för att vätskeladda…


… inför en liten geocachingtur, som även drog med sig en hel del syner och intryck av vitt skilda slag.

Så här såg det ut på nästan vartenda elskåp i byn. Ett klart och tydligt tecken på att sommaren tittade förbi på ett välkommet besök igen...
… och så här ser det också ut i den danska huvudstaden. Skyltfönster. Och…


… en hel massa cyklar överallt, både i rörelse i full speed och parkerade precis var som helst… vilka jag snöade in på under vår promenix… som synes:


Lite skoslitande och geocachar senare lyckades jag komma över min cykelmani och började istället knäppa bilder på lite annat som spontanfångade mitt intresse:


Och efter att ha kika lite på uteloppisen så drog mörkret in som ett stressat jehu och vips så var det för svart för att få något mer att fastna på bild… Geocachingen fortsatte dock en liten stund till. Vilket gjorde att vi bland annat hittade en superschysst park, som lätt måste besökas igen i dagsljus. En bra anledning att återvända… För även om Köpenhamn kan vara stimmigt och jobbigt med allt folk i omlopp så kan den även få en av slappna av och ladda batterierna…
Nu ska jag dock göra detsamma, fast på en båt idag istället… för ovanlighetens skull… :o) Hoppas ni har en riktigt bra dag. Take care och Kram på er för nu!

Kan man ändra omdöme på Tradera?

Sitter i sängen med en kopp kaffe, tv och Iphonen på Traderaläge. Och får för mig att jag ska lämna omdöme på en kanonbra säljare. Klickar i positivt, hinner skriva ett B som skulle vara ett S, försöker ändra men då strular fånhelvetet, eller om det var jag, men bättre att skylla ifrån sig... ;-) och omdömet skickas. Med ett B. Så jäkla pinsamt... Och helt fel så därför undrar jag nu om någon vet ifall man kan ändra sitt omdöme??? Please hilfe i så fall!!! Kram för nu!


- Posted using BlogPress from my iPhone