Powered By Blogger

lördag 5 mars 2011

Mindre smart puckobakistant

Shit shit, det här var ju mindre smart... Att gå ut och festa som en tok och sova minimalt dagen innan en träff. Hur tänkte jag där liksom.
Inte ett skit uppenbarligen. Pucko! Så därför sitter jag här och försöker mota bakisheten med kaffe och resorb nu. Hitintills utan minsta resultat på bättring...


Min vita FoL som jag hade på mig är indränkt i rödvinsfläckar... Ångest och panik, hur får jag bort dem nu då? Hilfe, hilfe!... Fast jag hade i alla fall kul igår. Riktikgt kul. Kvällen bestod av en kombination av Von Benzo på hemmaplan och dejt med söta Helen och hennes man. Hoppas hon mår bättre... Och snart bär det alltså iväg på träff i Malmö med en massa lovely bruttor. Måste nog ta en snabbdusch, kanske jag piggnar till av det... Kram från puckobakistanten!   

fredag 4 mars 2011

Dagens – efter kapad frilla & ett hallelujamoment

Är på språng men jag kan ändå inte låta bli att hasta in och kasta av en dagens:



















Som ni kanske ser så har jag varit och kapat av en bra bit på frillan idag. Liiite väl kort framtill egentligen men det växer ju ut så fram till dess så låtsas jag att det är alldeles precis lagom.
Jag har även plockat hem mitt DeepFling-paket idag. Och det var ta mig tusan ett tvättäkta hallelujamoment när Mollyskapelsen som dolde sig innanför kartong, papper och plast tittade fram.
Hoppas hinna ta lite bilder att skylta med här idag men jag lovar inget... Kram!

Ett tips, en webshop och jag blev tokkär

Annette som har bloggen Inspire Me Today tipsar om att summer 2011 finns att förboka på Lisen. Såklart tog min nyfikenhet överhanden så jag knappade mig raskt in bland webshopens sommarutbud. Och där blev jag på stört tokkär. I:

Crochet frill dress, vintage lite lilac

En förälskelse som dock grumsades lika snabbt när ögonen föll på prislappen. 3799:- danska pengar, vilket med dagslägets kurs betyder 4456 svenska kronor. Tjolahopp... där sjönk den drömmen som en sten och lade sig onåbar längst ner på botten i sundet. För de stålarna kan man till exempel få tre av:

Sundance dress, chalk

Som jag tycker att det trots allt osar hyfsat värdig ersättare om. Så om det inte hade varit för att jag har gått i shoppingide så hade jag kanske klickat på den istället. Men nu gjorde jag alltså inte det. Jag var istället en duktig tant ;o) Kram!

Som en jädrans jojo och inte helt stinkfri

Shit vad tjurig jag var när jag skrev mitt sista inlägg igår. :o) Sitter faktiskt och skrattar åt det nu. Men det är så det är, det är så JAG är. Mentalt upp och ner som en jädrans jojo. Bara att acceptera liksom... :o) Förutom att sura och flaxa omkring så lyckades jag äntligen låta min jeansjacka få virvla i tvättmaskin.


Den värsta stanken försvann absolut. Men den luktar fortfarande lite sunkigt. Trots att jag är helsåld på sköljmedel och har överdoserat en hel del på den fronten. Så nu klurar jag på vad jag ska göra med den... kanske en tvättsväng till... Vill ju ha den, hur galet det än må läta med ett sprillans nytt plagg som måste tvättas det första man gör... hmmm... Vad hade ni gjort?

Jag har en hel hop med saker på att göra-listan idag också, ska kasta mig huvudstupa in i den nu, men jag lär troligast kika in här också lite då och då. Hoppas ni får en bra dag. Var rädda om er själva och varandra. Kram på er!

torsdag 3 mars 2011

Dagens – från en tvärvrång tant...

In och ut ur hemmet. Hit och dit på stadsasfalten. Det har gått i 190 idag. Med ett tvärkastande mischmasch mellan jobbiga, tråkiga och roliga saker. Det som plockade hem flest minuspoäng idag handlar om min arbetslöshet och underbaraste vännen S som som mår kass, minst lika skit som mig = inte kul...

Pluspoängstoppen vinner definitivt E, min supervackra och smarta svägerska, för en kanonmysig fika. Internt som fan och utanför Blogglandia, om ni har frågor på det så svälj dem, för det här är min blogg och jag skriver vad fan jag vill och känner... Däremellan kommer en dagens som 1: speglar mitt dårhumör och 2: har fått haka på under berg och dalbane-färden. Och den har ni här:



































Innanför jackan och ute på språng. Något paket lyckades jag aldrig plocka med mig hem eftersom det hamnade på Postens företagscenter som bommade igen innan jag hann dit, utan avi. Hur fan det nu gick till... att det hamnade där alltså...  Några kommentarer eller mail har jag inte hunnit svara på...

Men imorgon är en annan dag... Förhoppningsvis en bättre dag, det är i alla fall min förhoppning... Så over and out. God natt & kram från en tvärvrång tant!

Storleksfråga – trött på sifferspratt

Jag har fått en fråga i mailen, det från Kicki som undrar över storlekarna på:

Faerie queen blouse

Eftersom hon inte har möjlighet att prova i butik så måste hon beställa i webshop och därför undrar hon om någon har provat denna och i så fall kan hjälpa till med om den är normal, liten, eller stor i storlek?
Och om det skiljer mellan färgerna? Hon är, precis som vi andra, trött på att beställa och sedan behöva skicka tillbaka när siffran i taggen spelar de spratt som de ju så ofta gör... Det var allt för nu. Kram till nästa gång vi ses här!

Halva nöjet med att shoppa the webway

”Lastad på bil, utkörning påbörjad”... Den texten mötte mig när jag gick in på Postens hemsida och knappade in numret på mitt paket från DeepFling nyss.


Jag är troligast helt sjuk i huvudet men shit vad jag älskar den där söksidan. Jag sitter och fånflinar och skuttar i upphetsning av att se hur paketet kommer allt närmre. Femåringar som väntar på jultomten är ingenting i jämförelse med denna skadade tants beteende...
För mig är det nästan halva nöjet med att shoppa the webway. Spårandet, följandet, den skuttande galenskapen. Och att innehållet i paketet är något som kan vara allt från superhiss till dunderdiss gör det inte mindre spännande...

Om inte den lastade bilen kör vilse eller blir kapad så borde jag kunna visa upp skapelsen lite senare idag. Efter en massa fix och don som jag ska ta tag i nu och sedan en fika på stan med söta svägerskan.

Hoppas ni får en bra dag! Var rädda om er därute i verkligheten. Kramkram!

onsdag 2 mars 2011

Dagens – som har guppat på havet med vänner



















Och där dök min dagens, eller rättare sagt kvällens, outfit upp. På bilderna på väg ut, nu nyss hemkommen. Japp, från en båtfärd... :o) Fast den här gången var det med vänner och idén var deras. Ja faktiskt. :o) Och det på grund av en födelsedag och fisk- och skaldjursbuffén, som är superslurpig.
Proppmätt och snortrött så nöjer jag mig med dessa simpla rader för idag och kastar mig snabbt i sängen istället. Vi ses imorgon, god natt och kram till dess!

Syns inte, finns inte, vilket är bättre i det här fallet

Jag var rätt puckad som i mitt förra inlägg avslöjade att jag har lite produktbilder från Odd Molly höstkollektion 2011 i min ägo. Jag skrev också att jag inte tänker visa dem här förrän de släpps. Och vips dök det upp en anonym kommentar om att jag är riktigt taskig som inte flashar dem. Fel där! För det hade varit riktigt taskigt ATT offentliggöra dem. Av två anledningar som hänger tätt ihop...


... den ena stavas av respekt för företaget som faktiskt äger bilderna och kreationerna. Jag har jobbat som fotograf och själv råkat ut för att folk har snott och publicerat mina bilder, bland annat ett riktigt stort bolag och det är fan inte kul. Inte riktigt samma sak kan man tycka men samma ändå... Stöld som stöld liksom. Och man kan faktiskt stämma folk i båda fallen.

Det andra är kopiefaran. Ju mer som slipprar ut, desto större risk att de ondsinta kopieringshajarna hugger. Nu är jag inte så storhetsvansinnig att jag tror att min lilla obetydliga blogg drar till sig kreti och pleti världen över. Men publicerat i en blogg betyder sökbart på nätet. Och syns inte, finns inte, vilket är betydligt bättre i det här fallet, eller hur...
Och så är det när jag dryftar min åsikt... :o) Vi ses sen igen om ni vill. Kärlek!

Sluta jaga och ligga riktigt lågt...

Jag har sett bilder men undvikit att engagera mig det minsta. För det känns för avlägset och dessutom finns det ju plagg som anländer före.
Och vår och sommar är definitivt betydligt mer attraktivt och glädjeväckande för mig än höst och vinter. Till och med när det handlar om Odd Molly...

Men igår när söta Dr Molly visade lite bilder från Odd Mollys modevisning under New York fashion week så gick jag in och slog en kik i alla fall.
Och kanske kan det vara för att jag fullkomligt bara skyr de kallare årstiderna som pesten, men jag hittade på det hela taget ingenting som fick mig att gå igång. Visst, något enstaka plagg i vitt som känns riktigt okej men annars...



















Nope. Nada. Och samma känsla fick jag när jag tittade igenom de produktbilder som jag har i min ägo, men som jag inte kommer att visa här förrän de släpps. Inget dreggel, inget habegär. Alls. Och då slog det mig att största anledningen till det är att jag faktiskt är ganska trött på att bara titta framåt och sukta efter nytt. Min Mollyrob är sprängfull med fina plagg, ändå spanar jag hela tiden efter fler. Istället för att njuta av det jag har.

Vilket också är en stor del av anledningen till att jag har lyft fram plagg som aldrig får lämna här i bloggen... Att jag verkligen vill uppskatta det jag har och tagga ner på nyköpen. För ibland har det gått helt åt helsefyr överstyr på shoppingfronten... Jag har 2-3 Mollysar på gång under den här veckan, och två förbokade sommarplagg hos DeepFling, men förutom det så ska jag sluta jaga och ligga riktigt lågt med idiotisk spontanshopping... För att jag känner för det och inte som något måste...

Jag pratar enbart utifrån mig själv här. Och alla gör precis som de själva vill och känner. Men jag kan ändå inte låta bli att undra om det är någon som känner igen sig eller tycker ni att jag är helt ute och cyklar i kockoland? Kram på er!

Plagg som aldrig får lämna – del 13 (av 15)

Jag har ett helt gäng av dem... vilket ni ju redan vet eftersom de i princip sitter klistrade på mig som frimärken och därför dyker upp på dagensbild efter dagensbild. Om och om och om igen... Jag pratar såklart om dessa trotjänare:

Chrysalis minigown

Som synes är jag inte den enda i hushållet som gillar dessa... men NEJ Lilla Vit får inte ligga på dem i normala fall, men så brukar jag inte ha dem liggandes på köksbordet så här heller. Jag har dem i alla färger som finns, varför nöja sig med en när man kan gå helbärsärsk och roffa alla liksom...
Och nu har de även fått sällskap av vårens variant, med det smidiga namnet:

Rock-a-fellow silk slip dress

Mitt första Mollyplagg var just en underklänning i siden, en Smc slip dress, midnite blue. Så man kan ju alltid lägga skulden på att det är vanan som sitter i och gör att jag måste klicka hem dem en efter en. Eller så kan man helt enkelt skylla på att jag älskar dem och att jag tycker att de funkar till snudd på allt, åtminstone till det som trängs i min Mollyrob.
För att bli riktigt löjeväckande och patetisk så kan jag säga att jag har svårt att tänka mig ett liv utan dessa lovely dresses... Sån är jag... :o) Kram på er för nu!

tisdag 1 mars 2011

Hur sjuk i huvudet får man bli? – en nykomling

Jag krängde på mig den som hastigast i Malmö i fredags. Och även om det blev ett flyktigt möte så hade jag svårt att släppa den i tanken efter det. Den råkade dessutom hamna på en bild. Vilket gjorde att jag kunde sitta här hemma i lördags och titta, drömma, vela, vilja ha, intala mig att den inte är min stil...

Tills jag kom på att Factory även har en webanhalt, för det var i den butiken som min provning hade tagit plats.
Så snabbt in där, i webshopen alltså. Placerade den i varukorg... började tveka, vela, ska/ska inte... Höll på så ett bra himla tag. Och när jag väl bestämde mig för Ska så var den borta... Någon jävel har snott min tunika, tänkte jag.

Så i ren och skär panik, frustration, måste-ha-begär, utan-att-tänka-grej så klickade jag. På en storlek under den jag hade haft på mig.
Samtidigt som jag (faktiskt) inte kunde låta bli att tänka; hur sjuk i huvudet får man bli? En tanke som har funnits kvar i skallen till idag, då den kom hit:



















Hookup dress, vintage chalk

Vad tycker du om V-ärmarna Jeanette? ;o) V som i tv-serien ni vet... Och vad tycker ni andra, kan jag ha denna i storlek 1?
Min andra i apricot är en 2:a... Det är egentligen lite tältvarning på den, men tält är ju ganska schysst när man har en fettomage... Det jag gillar med den tajtare är att underklänningen sticker fram i nederkanten. Lager på lager, me like!

Ja ni kanske fattar att jag tänker högt nu... Samtidigt som jag kollar på det extremt intelligensberikande Big Brother. Därför blir det liksom som det blir... :o)
Så over and out innan jag gör bort mig ännu mer... God natt och kram för idag!

Dagens som bara vill fly & kräks av överdosering

Efter min spysejour så kände jag att jag behövde komma ut en liten stund och få luft. Det fick bli en minivovvenad. Men shit i havet vad jag tokångrar det nu...


... för skulle det inte vara mars nu? Startskottet på varmare tider... Det är ju Alaskakyla för attans! Lätt en av de kallaste dagarna på hela vintern. Och som om inte det skulle vara nog så ligger det liksom snö i luften...
Nu vill jag bara fly... när går nästa plan till Kap Verde? Fryser fortfarande som en tok och ska slänga mig i sängen under täcket strax.

När det gäller mitt spyende så handlar det oftast om stress. Mental stress. Det må låta sinnessjukt men eftersom jag har överdoserat idiotstress i så många år att jag blev sjuk i höstas så fixar jag inte när det blir too much... Kroppen säger ifrån, ibland genom just kräks.
Och för mycket är precis vad det har blivit på sistone men en massa jobbiga grejer, en del vet ni, annat har jag valt att utelämna här...

Ja nu vet ni det så jag lämnar ämnet och Blogglandia för nu. Ses sen. Kram!

Troll i träffar på hemmaplan

Så var det dags igen! Ännu en träff med en Mollysyster på hemmaplan som jag har blivit tvungen att ställa in i sista sekund. Det tycks ha gått troll i dem för jag har blivit hemsökt av spysjuka. Igen... Fan och skithelvete, rent ut sagt... :o(


Ska försöka roa mig med att svara på mail och kommentarer istället, eftersom det är något som jag ligger så sjukt mycket efter med. Men vi lär ses igen för jag har svårt att tänka mig att jag kan hålla mig härifrån hela dagen... :o) Kram!

The Hookup s/s dress har landat

Allt i provningsväg igår var inte fetångest och misär. För det damp in en liten joker... nä nu ljög jag visst lite... det trillade in en tokefterlängtad snyggodarling:



















Hookup s/s dress, apricot

Japp, jag gick också på hypen kring denna sidenklänning (fast det vet ni ju egentligen redan), vilket jag är fett nöjd över. Det är en 2:a, den passar men den kommer att sitta ett snäpp najsare med ett par kilo minus... Ett extraplus är att ingen av dessa klänningar är den andra lik på grund av mönstrena som har hamnat på lite olika ställen på dem.

Jag har generellt mest positiva upplevelser av de webbutiker där jag har Mollyshoppat och hmmmrrrf... det har blivit ett gäng vid det här laget... Hookupen köpte jag från FashionForMe i Danmark och de kan jag verkligen rekommendera. Nix, jag är inte sponsrad men kanonbra service, trevlig kontakt och supersnabb leverans är värt att lyftas fram. Och när det sedan följer med en riktigt schysst present så gör det ju inte det hela ett dugg sämre... :o)


Idag står det återigen en massa fix och don på min att göra-lista så det är väl bara att kasta sig in i alla måsten. Hoppas ni får en bra dag. Kram från mig!