Powered By Blogger

lördag 13 juli 2013

Nattens sängkompisar som gav mig ett mission

Jag har en smula svårt att sova för tillfället. Tokmånga galentankar som står ivägen för att John Blund ska få en chans att hälsa på. Så istället för att ligga och glo in i väggen bjöd jag ner ett par kompisar i bädden. Inredningstidningar som gav mig en hel massa idéer, ett allvarligt sug att få tokgöra om i boningen och ett mission att finna och fixa till något väldigt likt en sådan där vagn som på bilden.


Skulle gissa på att det blir att tokleta på loppisar. Skulle någon sitta inne på tips var jag kan söka är ju det inte helt fel heller… :o) Trevlig lördag vänner! Kram!

6 kommentarer:

  1. Du kan få en gammal stor glasflaska/damejeanne när jag kommer till skåne.
    Kramar så är du en liten bit på väg

    SvaraRadera
  2. Låter spännande göra om i boningen. Sedan finns ju ofta Röda Korset, här kallas butiken för Kupan. Där finns massor av möbler, tavlor, mattor, dukar, porslin mm mm.
    Leta rätt på din närmaste, tror inte du blir besviken.
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  3. Ja det kanske blir roligare att inreda när man får bestämma själv... :)
    Erikshjälpen finns här och kanske i din by också?

    SvaraRadera
  4. Det är ju sjukt kul att titta i inredningstidningar, man vill bara göra om överallt! ;-) man skulle bara ha stålarna till det..:-) kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  5. Såna vagnar kan man hitta på auktionsfirmor med försäljning av verkstadsprylar och så, det finns ju även en del antikaffärer med specialiteten industri-antikviteter (brukar vara dyrt) Jag har för mig att IKEA hade en tuff mindre vagn i turkost eller nåt sen har dom ju större som man kan sprya lite om man vill med ;-)Det är himla kul med inredning jag älskar att leta gamla saker och gärna använda dom lite på annat vis än det var tänkt Å när förändringens vind viner runt öronen är det rätt trevligt att "boa" så man trivs! Kramar

    SvaraRadera
  6. Tack snälla för tips och kommentarer! Säger som Peggy: man skulle bara ha stålarna till allt man vill göra om... dags att ragga miljonär... :o) Kram på er!

    SvaraRadera