Powered By Blogger

tisdag 8 juni 2010

Förnuftig & ett nytt tokbehov

I dag känner jag mig oerhört förnuftig. För såklart var både febern och förkylningen kvar när jag vaknade i morse. Kvar och värre.
Så jag tog mitt förstånd till fånga och bestämde mig för att inte gå till jobbet.
Vet att det innebär ett större helvete sen. Men det är sen det.

Nu ligger jag istället fortfarande nerbäddad i sängen. Framför tv och med dator.
Ett livsfarligt läge för ekonomin, ja inte tv´n kanske men datorn.
För jag har hux flux och från ingenstans plötsligt lagt mig till med ett nytt och väldigt stort behov. Som stavas underkjolar.
Något jag aldrig ens i min vildaste fantasi trodde att jag skulle ägna minsta tanke, men det finns tydligen inget stopp för tosserierna för nu är jag på tokjakt efter en sådan här:

En Dolce skirt, lite liliac.
Allt på grund av mitt nyuppblossade intresse för att gå klädd i klänningar.
För när det kommer till kläder i allmänhet och Mollysar i synnerhet så är ju sällan 1+1 nog, det kommer alltid till både 3 och 4 måste ha.
Någon som känner igen sig?

Dock verkar det lättare sagt än klickat med den lila dolcen för jag hittar inte den i någon svensk webbshop. Någon som vet var den finns?

Eller kanske rent av har en att sälja? Jag är på jakt efter en i storlek 2 eller möjligen 3. För jag vet ju inte alls hur den är i storlek… någon som vet?

En massa frågor blev det, nu drar jag mig tillbaka under täcket igen.
Ses senare. Kram!

måndag 7 juni 2010

Dagens feberdimmeoutfit

Feber, ösregn och en massa jobb är nog en av de sämsta kombinationer man kan tänka sig. Och så har min dag gestaltat sig.

Fast nu ligger jag istället i sängen och tycker synd om mig själv. Har absolut inte tid att vara sjuk för tillfället så jag satsar på kombinationen att vila och sova bort feberförkylningen. Så den är pyts väck imorgon.
För intalar jag mig det tillräckligt mycket så blir det nog så. :o)

Här kommer dagens feberdimmeoutfit:


Yarnbard cardigan, rose = premiär
Suiteheart minidress, almost black
Chrysalis minigown, almost black
grå jeans från Vero Moda
tyg- och skinnkängor inköpta på festival

Nu kryper jag ner långt under täcket igen och övervakar Top model i väntan på de norska Hollywoodfruarna.
Nix, jag har ingen som helst kultiverad stil och smak när det kommer till tv-program...

Vi ses! Kram!


Inne i stöveldjungeln igen – vad tror ni?

Som ni kanske sett de senaste dagarna så har jag bott i de nya stövlarna sedan de flyttade in hos mig. Det har väckt liv i mitt storhetsvansinniga habegär.

Så nu har jag kastat mig in i stöveldjungeln igen och börjat spana efter ett par till.
Jag älskar mina nya i mocka och kommer definitivt att slita kraftigt på dem i sommar men jag har ändå lite svårt för att skaftet åker ner så mycket på dem.

Det plus att mocka och regn (som slagit sig ner här idag igen) inte är den bästa av kombinationer har lett mina tankar till att jag skulle vilja komplettera med ett par i skinn.

Vad tror ni om de på bilden här (som är lånad från Ellos)?
Kan de funka till sommarklänningar och dylikt? Eller ser de för vintriga ut?

Dags att återgå till arbete. Önskar alla en bra dag, vi ses ikväll! Kram!

söndag 6 juni 2010

När maken får välja dagens

Fina människor som vi är tog jag och maken på oss rollen att agera ölinhandlare idag. Så det blev en båttur.
Följt av lång promenad med vovvarna. Nationaldagen till ära fick maken välja vad han ville att jag skulle ha på mig.

Jag gör så ibland när veligheten blir för stor, och då har jag dessutom någon annan att skylla på om det blir fult som stryk.

Han valde den här klänningen - resten har faktiskt jag satt ihop, så där faller ju tesen om att skylla en smula, men i alla fall…



Emb bikette denim jacket
Artology silk dress
vitt standardlinne från Gina Tricot
nyinköpta mockastövlarna från Ellos


Första bilden är paniktagen med make i en hiss på båten (hissen gick ju sjukt fort...), de andra under vovvenaden.

Min hund älskar att apportera och knalla runt med sin ”hantel” i munnen. Det väcker en hel del imponerande blickar, vilket matte gillar fett.
Vem vill inte ha stans coolaste hund liksom. ;o)

Nu är det tvätt, disk och matlagning som står på schemat så jag övergår till de måstena.

Hoppas ni har en bra kväll. Vi ses imorgon. Kram!

Någon som vill swappa?

Min filosofi är att man måste prova allting minst en gång. Något jag aldrig gjort är att swappa så därför tänkte jag försöka mig på att göra just det.

Och undrar nu om det finns någon därute som har en Up-to-me-ism strap dress i chalk storlek 3 och hellre vill ha en likadan fast i storlek 2?
För i så fall är det precis det motsatta jag är ute efter. Jag har alltså en 2 men behöver en 3.
Helt oanvänd, bara provad, med tagsen kvar, inköpt på Ajabaja.

Jag har helt enkelt insett att min optimism att kunna ha den trots att den är något trång över bysten inte riktigt håller i verkligheten. Tyvärr. För jag älskar den.

Skriv en kommentar eller maila om du är intresserad av ett byte.

Nu ska jag bege mig ut i sommaren, som just i dag är grå men ändå varm .
Ses senare! Kram!

Lite om träffen den 15 juli

Jag har fått en fråga på mailen om det blir någon träff den 15 juli. Och svaret på den är japp, det blir det. I Malmö!
Tid är inte bestämt ännu, men vad sägs om runt lunch?

Tanken är lite shopping, något att äta, helt opretentiöst. Jag har lite koll på butikerna i Malmö efter vår Molly-träff där i början på året.
Däremot har jag noll koll på bra matställen, jag bor ju inte i Malmö själv.
Så är det någon lite mer insatt som känner sig sugen att hjälpa mig lite i planeringen så är ni väldans välkomna, :o)

Jag kommer att lägga ut om anmälning när det närmar sig, alltid bra att ha koll på hur många vi blir och vilka som kommer.
Någon som vet redan nu att ni kan och vill följa med så får ni gärna skriva en kommentar här eller maila mig på oddjosanne@gmail.com.

Några har redan hört av sig, både kända Molly-bloggerskor och nya ansikten i form av Molly-bloggläsare. Superkul! Hoppas ni alla kan!
Man måste alltså inte ha en Molly-blogg för att följa med, mer eller mindre intresse i Molly-kläder räcker utmärkt.
Men jag räknar inte med någon, förutom mig själv och Linda som är givna kort, förrän ni anmält er. Låter pretentiöst, men ett mail eller en kommentar med jag vill följa med och mailadress duger fint.

Mer information följer när det närmar sig. Ha en bra dag! Kram!

lördag 5 juni 2010

Dagens & ännu en i Molly-fördärvet

Underbara maken bara skrattade när jag avslöjade mitt köp idag. Han är ju van…
Precis som jag är inkörd på att han kommer hem med nya tatueringar när han har varit iväg och jobbat på tatueringsmässor… Same same but different…

Därför tänker jag inte linda in mig i någonslags dåres försvarstal utan istället rakt av byta ämne och presentera dagens outfit. Den här:






















Ni har sett kombinationen av överdelar förut. Jag visste inte namnet på dem då. Jag vet inte namnet på dem nu.

Och ja, jag har ännu ett inköp av märket Odd Molly i den boutiqueglassiga vita pappkassen som jag försöker hålla sådär lite lagom nonchalantcoolt över armen.
Men den var dock INTE till mig, utan till min snygga svärmor. Inköpt av maken, kraftigt påhejad av undertecknad.

En Tenfold knit i chalk, vårens modell i bomull. Ett av de bästa köpen i år.
För så himla glad hon blev när hon packade upp den! Och efter ett tag: ”Det är ju en Odd Molly, de är ju skitdyra”…
Och då pratar vi akademikerfamilj…

Hon ringde dessutom nyss och var ännu gladare för att den passade perfekt i storlek. Och sa: ”Det finns ju jättemycket fina Odd Molly men det är priset som avskräcker”.
Så nu har vi utlovat en kurs i Traderaköp. Grymt nöjda över att ha lockat ännu en i Molly-fördärvet... :o)



Jag är en dålig människa...

Jag var på väg redan igår men lyckades sansa mig. Idag är en annan dag, en dag när karaktären fallit i koma…
Ett tillfälle som jag såklart var tvungen att utnyttja.
För när maken gick till jobbet passade jag på att smita iväg till en av två lokala Molly-butiker. Med siktet inställt på att vandra hem med en kasse.
Men inte med vilket plagg som helst utan med den här:


Ni ser vad det är va? Som mycket riktigt landade i en kasse och med mig hem...

Jag är en dålig människa… jag vet… men det är ganska kul att vara en dålig människa. Och garderoben blir så mycket roligare att rota i när man är en dålig människa ;o)

Nu ska jag och vovvarna knalla iväg och möta maken och så ska vi fika med hans föräldrar.
Återkommer med en dagensbild lite senare. Kram!



2 gårdagens & en tv-inspelning

Jag tog en massa bilder igår. På mina båda outfits i utemiljö. Tycker ju egentligen att utebilderna är lite roligare än att ni bara ska behöva få se mitt tråkkök hela tiden.
MEN. Jag kan inte ladda ner bilderna till datorn. Filen är skadad. Typiskt. För jag hade även bilder på en tv-kändis som vi florerade oss med igårkväll. Under en tv-inspelning…
Lite svårt att återskapa de bilderna. Men mina outfits har jag dock efterkonstruerat nu på morgonen och plåtat med en annan kamera.
Det började med den här, som var på mig på jobbet:

Livalot blouse, almost black
Chrysalis minigown, almost black
grå jeans från Vero Moda
sandaler nyinköpta i London

Efter jobb och efter ett snabbt klädbyte bar det iväg till en restaurang här i stan där de var i sluttampen av att spela in ett avsnitt av tv-programmet Kniven mot strupen.
Tokiga kocken Alexander Nilsson for runt med ett überenergiskt kamerateam i hälarna. Kul att se bakom kulisserna, ännu roligare när programmet sänds i höst.
Min och makens roll i det hela var restauranggäster. Ni vet när de öppnar igen efter att mästerkocken har styrt upp och allt är tipp topp.
Och självklart bidrog jag med att exponera Mollysar. Det blev den här improviserat ihopkokade kombon:


Biketten
Odd Molly sidenklänning som jag inte vet namnet på, någon som vet?
Underklänning HM
nya stövlarna från Ellos som kom igår

Jag är supernöjd med stövlarna, lite störigt att skaftet halkar ner bara men det hade jag ju räknat lite med eftersom det är mocka.
Jag har 38-39 i skostorlek och tog 39 i de här, lite stora men det är bara bra för inte minsta kläm över mina breda Kalle Anka-fötter. Riktigt sköna att gå i dessutom.
Och nu kommer även mina Molly-klänningar att bli luftade i sommar eftersom jag hittat något att ha på fötterna och dölja fulvaderna med.
Me happy!!!

Ha en bra lördag! Vi ses senare! Kram!

torsdag 3 juni 2010

Som en igelkott i vinteride


Äntligen hemma från jobbet. Trött som en igelkott i vinteride.
Var dessutom iklädd lite åt just vinterhållet imorse när gråvädret härjade. Men tack och lov är ju koftor till för att tas av.

Så här är dagens i såväl moln som i sol:

Angora Long Mix Cardigan
Alchemistry ss blouse, liliac
Chrysalis minigown lite lilac

Och mer än så här blir det inte idag eftersom sängen skriker betydligt högre än datorn. Over and out. Kram!


Yarnbard is in the house

Tittar bara in en snabbis för att avslöja mitt Traderaklick från i söndags.
Fick den igår, snabbprovade och tog bilden, men glömde lägga ut den i min stövel- och fira maken-iver.
Så här är den, yarnbard cardigan i rosa. I love it! Men det känns som att det krävs en lite tuffare mundering till den så att den inte drunknar i gullighet.

Är det förresten någon som har en produktbild på den att bistå med så blir jag superlycklig!
Ikväll ska jag jobba till sent :o( men hoppas hinna in en sväng här i alla fall…
Ha en bra torsdag där ute! Kram!

onsdag 2 juni 2010

Sommar!, dagens & skumt sammanträffande

Äntligen! Är det Sommar även i Skåne! Vilket jag inte fattade när jag stolpade iväg till jobbet idag iklädd den här kylgradigare stassen:


Rosa Odd Mollyjackan
Housetrucker dress, grey
underklänning - HM
tights i tjockare strumpbyxmodell - HM
skor och sjal som ni redan sett tusen gånger förut

Jag insåg snabbt att jag hade behövt mitt klick från i morse istället för tjocka tights...
Ett köp som går till historien som ett riktigt skumt sammanträffande…

Jag drar långvarianten av historien som började för en dryg vecka sedan.

Jag har insett att jag och klänningar bara funkar ihop om stövlar finns med i bilden. Hatar nämligen mina vader, de är helt enkelt för fula för att visas upp.
Och eftersom jag numera har en massa fina Molly-klänningar som skriker efter uppmärksamhet, men inga sommarfungerande stövlar så gav jag mig ut på nätet för att råda bot på krisen. Hittade ett par svarta på rea på Ellos.

Då slog samvetet plötsligt till och jag kände att eftersom jag skulle till London så kunde jag bara inte shoppa innan, och tänk om jag hittat ännu finare där, så jag lät bli.

Dock registrerade jag mig på Ellos hemsida. Hittade inte vad jag sökte i den engelska huvudstaden. Däremot hade en rabattkupong från Ellos dimpt ner i mailen under tiden. Så i morse kastade jag in i för att roffa åt mig de där svarta.
Slut i alla storlekar som kommer i närheten av min.

Då hade redan en tanke om att ett par ljusa nog är betydligt mer gångbara till sommarstassen börjat etablera sig i skallen.
Kollade runt och hittade de ni ser på bild i förra inlägget. Klickade och gav mig ut i Blogglandia. Landade hos vackra Adela. Som hade en bild på just de stövlarna. Tipsade henne om mitt klipp.

Och NU upptäckte jag att hon var betydligt snabbare och fick hem dem i dag. (Ni kan se dem på henne i hennes blogg, lovely!)
Hon hittade dem efter ett tips hos supersöta Ina. Ett tips som jag missat totalt! Snacka om skumt sammanträffande!

Oj vad mycket babbel det blev, så over and out för i dag.
Nu ska vi fira makens 28:onde födelsedag med god mat!

Önskar alla en bra kväll! Kram!



Fångad av shoppingjävulen

Efter två dagar av tokshopping i London trodde man ju att det behovet var stillat för ett tag. Icke. För jag har blivit fångad av shoppingjävulen.
Insåg det när det första jag gjorde efter hemkomsten i söndags var att slå till på ett Traderaklick.
Och ännu ett blev det igårkväll. Två riktiga önskeplagg dessutom. Och då borde man ju vara sprillandes nöjd. Vilket jag i och för sig är.
MEN. Det höll mig inte borta från att klockan 06.15 i morse trycka hem dessa stövlar från Ellos, där bilden är lånad från.

Till mitt försvar skyller jag på 1 att jag letade liknande i London utan resultat och 2 en rabattcheck på 40 procent.
Som gjorde att stövlar inklusive frakt landade på 524,50. Snacka om klipp! Ni hittar stövlarna här.

Tack för era kommentarer till mitt inlägg igårkväll. Tolkar det som att jag ska köra på i redan upptrampat spår.
Det var mest jag som kände att min blogg är så sjukt trist, men blundar för det och låtsas som ingenting.
Och hoppas att den känslan ska gå över. :o)

Dags att jobba igen. Vi ses ikväll. Kram!

tisdag 1 juni 2010

Dagens & frågor om vad ni vill ha

Emb bikette denim jacket
Prairie short strap dress, chalk
Chrysalis minigown, dark powder
och några none-Mollysar


Där har ni mig de senaste 12 timmarna. En dag i vardagen, efter en kortare ledighet, och vips så var man inne i cirkusen igen. Life sucks and then you die…
Eller så kan man tänka positivt…
Och i så fall så är det bara att skippa den förra meningen…

På tal om ledighet så började jag fundera lite när jag var ofrivilligt bloggfri i helgen. I tankebanor som jag fortsatt att följa sedan jag hoppade tillbaka in hit igår morse.

De går ungefär så här: varför bloggar jag? Svaret på den är att jag tycker att det är skitkul, en riktigt rolig egogrej.
Jag skriver vad jag vill, när jag vill (läs hinner), det har blivit som en dagbok, jag har vågat visa mig på bild, har foton på outfits att titta på när jag inte vet vad jag ska ha på mig, jag har börjar tänka mer på min klädsel och att variera den (njaa, lite mer i alla fall…) jag ser vad i garderoben som inte används och jag har bildbevis på vad jag aldrig mer bör kombinera, eller använda.

MEN.
Jag placerar inte mina inlägg i en mapp i datorn som bara jag kan komma åt, jag gör det offentligt – och det är här reflektionerna kommer in i bilden – i form av att jag undrar vad ni vill läsa och se här? Dagensbilder? Bilder på annat? Mer om min vardag (som är ganska trist men i alla fall…)? Mer om djuren? Eller mindre av det ena eller det andra? Eller något helt annat? I så fall vad?

DOCK är detta en blogg skapad på grund av min kärleksfulla besatthet för Odd Molly, och den grunden släpper jag inte på… KRAM!

Min genomtänkta egolista i vill ha

Jag hotade i går med att publicera min högst egotrippade men rannsakade vill-ha lista över denna vårens och sommarens Mollysar.
Nu gör jag verklighet av saken. Allra överst kommer den här:

Wigwam dress, white

Efter att ha stiftat bekantskap med den grå så kastade sig den här rakt upp i toppen.
Andraplatsen upptas av den här:


Livingloving dress, rouge

Varför vet jag egentligen inte men jag kan helt enkelt inte släppa tanken på att äga den. Fast det får dock bli ett rea-inköp.

Jag satte upp en gräns på max tre plagg. Men den där sistaplatsen var betydligt svårare att tillsätta än vad jag trodde. Det finns helt enkelt lite för mycket att välja bland.
Så jag kör en medelväg och sätter upp dessa fyra plagg:


Prairie short strap dress, lite green
Nymph dress, dark cherry
Print frill tee, red
Tenfold knit, almost black

Där ett kanske får flytta in, de andra tre inte. Vilket det blir, om det blir något, får slumpen avgöra. De är ju inte direkt enklast att få tag på.
Observera att äldre plagg går utöver denna lista... :o)

Hur ser det ut för er, har ni mycket kvar på era vill-ha listor?

Roligare inlägg än så här blir det inte just nu. Dags att göra sig redo för jobbet. Återkommer ikväll. Ha en bra dag! Kram!