Powered By Blogger

lördag 5 juni 2010

Dagens & ännu en i Molly-fördärvet

Underbara maken bara skrattade när jag avslöjade mitt köp idag. Han är ju van…
Precis som jag är inkörd på att han kommer hem med nya tatueringar när han har varit iväg och jobbat på tatueringsmässor… Same same but different…

Därför tänker jag inte linda in mig i någonslags dåres försvarstal utan istället rakt av byta ämne och presentera dagens outfit. Den här:






















Ni har sett kombinationen av överdelar förut. Jag visste inte namnet på dem då. Jag vet inte namnet på dem nu.

Och ja, jag har ännu ett inköp av märket Odd Molly i den boutiqueglassiga vita pappkassen som jag försöker hålla sådär lite lagom nonchalantcoolt över armen.
Men den var dock INTE till mig, utan till min snygga svärmor. Inköpt av maken, kraftigt påhejad av undertecknad.

En Tenfold knit i chalk, vårens modell i bomull. Ett av de bästa köpen i år.
För så himla glad hon blev när hon packade upp den! Och efter ett tag: ”Det är ju en Odd Molly, de är ju skitdyra”…
Och då pratar vi akademikerfamilj…

Hon ringde dessutom nyss och var ännu gladare för att den passade perfekt i storlek. Och sa: ”Det finns ju jättemycket fina Odd Molly men det är priset som avskräcker”.
Så nu har vi utlovat en kurs i Traderaköp. Grymt nöjda över att ha lockat ännu en i Molly-fördärvet... :o)



4 kommentarer:

  1. hihi kul att hon blev glad(fast vem blir inte glad av mollys!) jag har också dragit ner min syster i fördärvet, nu smyghandlar hon på Trendsales, hihi!



    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej och god kväll!

    Så sommarfina ni ser ut där i gröngräset. Fördärvet är det nog bra att hamna i ibland, så länge man är hyfsat snäll och inte blir utnyttjad av andra. Själv så borde jag gå en rät(t)stavningskurs innan det blir någon ny Molly har jag upptäckt. Det blev en tavla idag och sånt är ju skoj.

    Kram från Eva Solid

    SvaraRadera
  3. Filippa: visst är man lite nöjd, för det är ju alltid kul att slippa vara ensam om sitt dåliga shoppingsamvete ;o) Kram!

    Eva: hyfsat snäll och inte blir utnyttjad är en väldigt bra sammanfattning! Oj vad kul med en tavla, jag har också köpt någon gång av ung lovande talang. Kul! Kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Så fin du är, sommar fin!

    KRAMAR

    SvaraRadera