Powered By Blogger

torsdag 24 juni 2010

SEMESTER!

Äntligen! Två veckor som jag styr över helt själv. Eller i alla fall nästan.
För självklart har jag lite jobb kvar att klara av. Men det handlar bara om någon timme så det får väl liksom passera som okej trots allt.

Sedan har jag ju djur med behov, tvätthögar, diskberg och annat hushållsskit som giganthopar sig så fort man vänder ryggen till… men i alla fall. Ledig!

På programmet står midsommarfirande, Roskildefestival och en hel hög med böcker som jag längtar efter att få plöja igenom.
Förhoppningsvis lyckas jag även äntligen få träffa Mollysnyggingen Åsa, styra upp lite kring träffen i Malmö den 15 juli, träffa vänner, ta bilder på mina djurtatueringar till Annica, maila underbara Annelie på den avlånga ön, och vara en bättre Mollysyster som syns lite mer i kommentarsfälten hos er andra. Och svara på saker ni skriver här.
Det låter som en metervid lista långt från ledighet. Men det är en rolig lista!

Något som jag har försökt att hålla fast vid trots alla bojjor i jobbträsket på sista tiden är att kasta ut bilder på dagens outfit. Så idag är inget undantag.
Nu tycker jag då mest att jag ser fet och trist ut på bilderna men shit vad jag blev hopplöst förälskad i klänningen som jag premiärinvigde idag. Den är mycket snyggare utomhus. När vinden griper tag i det tjocka tyget. Utanför mitt stilastående tråkkök... Men tyvärr har jag ju ingen bild på det.



Magnolia strap dress, almost black
 
Helt underbart skön att ha på sig och jag fick till och med komplimanger av okända på stan och av folk i den lokala Mollybutiken som jag tittade inom idag i jakt på reafynd.
 
Rea var det. Mollysar fanns det.
Men jag gick därifrån med något helt annat. Vilket, förutom underklänningar, strumpbyxor och sådant som inte riktigt räknas, inte har hänt på bra mycket mer än ett halvår.
 
Jag avslöjar imorgon. Men en riktigt långsökt ledtråd är att det har med min dagensklänning att göra…
 
Nu ska vi laga finmat och fira SEMESTER! Önskar alla en bra kväll! Kram!

13 kommentarer:

  1. Rolig lista! Och, du ser INTE fet ut. Jag förstår att du fick komplimanger.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fet?? var f*n då undrar jag. Du har ju en killer body! MEn du!! God damn vad du är hot i klänningen! Hade du sagt att du skulle köpa den hade jag sagt njaaaee.. Men den är ju baske mig über snygg OCH cool på dig! Kram gumman

    SvaraRadera
  3. Ni är bara så underbara att det inte riktigt känns som att ni är verkliga...
    Love you girls!!! Kram!

    SvaraRadera
  4. Du o den klänningen hör ihop! Tror faktiskt dom tänkte på just dig när den syddes upp..klockren alltså! Hmm kan du inte be maken fota dig i lite rörelse? Går det..

    Å du, det enda du "måste" göra är att ta hand om dig själv, maken o hundarna!
    Kraam

    SvaraRadera
  5. Annelie: haha... Jag kan ju allid smyga in frågan i samband med att jag diskat, tvättat och rastat hundar, medan han bara sovit ;o)
    Måste är en sak, min lista här är vill! Saknar vår mailkontakt som jag "pundade bort" på jobb... Kram!!!

    SvaraRadera
  6. Men kvinna!!! Inte ska du radda upp alla måsten osv, du ska ha semester!!! ;) Aja, det blir nog bra och avkopplande mellan alla måsten.
    Alltså....du är ju VACKER i klänningen! Det där ordet som börjar på F - det kan du FETGLÖMMA!
    Kram vännen

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Du är vansinnigt snygg i klänningen och var det feta finns det vet jag inte.
    Men visst är det märkligt att vissa måstelistor blir till ganska trevliga listor när man är ledig.

    Ha det nu så bra och kram från oss här i Mjölby

    SvaraRadera
  8. Njut av semester och låta omvärlden njuta av att se dig i den fina klänningen! Kul att du gillar mina katter förresten...

    SvaraRadera
  9. Jag säger som du, fetsnacket kan du lägga ner asap! Klänningen är klockren på dig! Jag har sålt min, den var för stor och jag ska leta reda på en storlek mindre på rean. Ha en underbar midsommar och en kanon-semester! Snart ses vi igen:) Stor kram

    SvaraRadera
  10. Tack för bra blogg! Fantastiskt vacker klänning! Hur är den i storlek? Om man ligger mellan strl 2 och 3, vilken rekommenderar du att jag tar? Har ingen möjlighet att prova... Kram Camilla.

    SvaraRadera
  11. Du snygging.....DITT FEL ATT JAG NU VARIT TVUNGEN ATT KÖPA DENNA KLÄNNING!!!! Var inne och tittade in för ett tag sedan och såg dig i denna Magnolia Strap dress, jag som HELT ratat denna serie, kände mig som en fet larvpuppa i en av Magoliaklänningarna som ha en liten kort ärm, vet ej namnet. Sen dess har jag ratat dessa, men så såg jag dig i denna kreation och var TVUNGEN att ha den. Du är OTROLIGT snygg i den. Tack för fin (om än dyr) inspiration. Tur jag hittade min på REA för 1.000 lappen.
    KRAM!!! och trevlig semester!!!

    SvaraRadera