Powered By Blogger

måndag 21 juni 2010

Dagens – i parkvandrarnas stirrande blickfång

Om man är stressad. Och samtidigt uttråkad...
Konstig kombination jag vet, men jag är ganska less på att det mesta i mitt liv handlar om jobb, utan att jag egentligen hinner få ihop så det räcker till att bocka av alla kraven i alla fall… därav både stressad och uttråkad…
... så kan man tydligen få för sig att liva upp tillvaron på de mest bisarra sätt. Som jag gjorde nu nyss.

På hundpromenad i en av stadens mest gångtrafikerade parker dök nämligen hux flux frågan ”undrar hur det blir om man tar bilder på sig själv utan att ha en spegel framför sig?” upp.
Och eftersom jag hade en kamera i väskan var det ju bara att slå till på ett försök. Så här kan det till exempel bli:



Snacka om att folk stirrade. Jag tyckte till och med att jag såg i blicken på ett par stycken att de undrade om det inte var på sin plats att ringa psykvården så de fick komma och omhänderta…
Jag tyckte nästan synd om de stackars vovvarna eftersom jag skämde ut dem på det sättet.
Så som kompensation får de vara med här så att alla förstår att de inte är hälften så kocko som deras matte:




Ajax med sin älskade ”hantel” låtsas att hon inte ser det pinsamma som pågår.
Freja desto mer uppmärksam och förnärmad över det genanta mattebeteendet…

Och för att bryskt och brutalt byta ämne så har jag ett paket på väg hem!!!
Maken jobbar extremt nära vårt lokala paketutlämningsställe så han har tagit på sig rollen som den ständige pakethämtarmannen.

Och i paketet ska det ligga mitt drömklick! Får se om det stämmer (vågar inte ropa hej förrän Mollysarna är på plats i sitt nya suktande hem) och om jag i så fall känner att jag hinner och orkar lägga ut ett litet provningsinlägg senare ikväll… annars kommer det under morgondagen istället.

Önskar alla en bra kväll! Kram!



4 kommentarer:

  1. Snygg som alltid! Kan tänka mig blickarna. :D
    Söta vovvsingarna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Måste säga att ni ser bedårande ut alla tre och blickarna från andra, det är bara avundens blickar för något annat kan det inte vara.

    Kram från Eva och Herr Otto

    SvaraRadera
  3. Ha ha, det är underbart! Kul när man kan bjuda lite på sig själv!
    Vilka bedårande "sötnosar" som fick låtsas vara någon annanstans el fick skammens rodnad när matte roade sig, hihi..

    Ååh så kul med paket! Det är konstigt man aldrig "blir vuxen"..för det är alltid superkul! Nyfiken såklart..
    Kram snygging

    SvaraRadera
  4. Men du ÄR Josanne :)

    Du har lyckats så bra med din marknadsföring så inte loggvärlden) kallar dig för annat än Josanne.

    Kör i svängen och slå till du också, varför inte liksom???

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera