Powered By Blogger

söndag 6 juni 2010

När maken får välja dagens

Fina människor som vi är tog jag och maken på oss rollen att agera ölinhandlare idag. Så det blev en båttur.
Följt av lång promenad med vovvarna. Nationaldagen till ära fick maken välja vad han ville att jag skulle ha på mig.

Jag gör så ibland när veligheten blir för stor, och då har jag dessutom någon annan att skylla på om det blir fult som stryk.

Han valde den här klänningen - resten har faktiskt jag satt ihop, så där faller ju tesen om att skylla en smula, men i alla fall…



Emb bikette denim jacket
Artology silk dress
vitt standardlinne från Gina Tricot
nyinköpta mockastövlarna från Ellos


Första bilden är paniktagen med make i en hiss på båten (hissen gick ju sjukt fort...), de andra under vovvenaden.

Min hund älskar att apportera och knalla runt med sin ”hantel” i munnen. Det väcker en hel del imponerande blickar, vilket matte gillar fett.
Vem vill inte ha stans coolaste hund liksom. ;o)

Nu är det tvätt, disk och matlagning som står på schemat så jag övergår till de måstena.

Hoppas ni har en bra kväll. Vi ses imorgon. Kram!

14 kommentarer:

  1. Hi hi, tror säkert du har stans coolaste hund!!
    Snygg båtklädsel. Jag blir GRYMT avundsjuk på din klänning! Maken tycks ha bra smak..precis som du! Min som var likadan sålde jag, hmm.. Ytterligare en med andra ord som bara ska tillbaka hit någongång!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klänningen är urfin! Stövlarna med. Var in på Ellos och kollade hur vida dom är i skaftet, mätte mina fotbollsvader och visst fan skiter det sig:) Ska maken på mässa igen? Tänkte på öl-shoppandet;) Kram gumman!

    SvaraRadera
  3. Oj vad snyggt! Blir lite sugen på stövlarna....så coola ;-)
    Hur är de i storleken?
    Kram Halvan

    SvaraRadera
  4. Han kan välja han...SÅ himla fin den där klänningen och på dig är den ju som gjuten!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej och godkväll!

    Stämmer in i lovorden, du ser helt bedårande ut, verkligen fint.

    Allt gott till er från Eva Solid och Otto som hälsar att han har så mycket att nosa på så bära det går då rakt inte förutom en snusnäsduk om halsen.

    SvaraRadera
  6. hej du fina. maken din har god smak, det kom fram någon wigwam sedan;)
    Din vovve är bara för söt, klart man måste ha ett uppdrag för man kan inte bara gå på promenad.

    kramar

    SvaraRadera
  7. Annelie: haha... varför tror du att jag har tagit på mig uppgiften att hindra dig från att sälja mer ;o). Kanske stans coolaste hund men mot lagotter... hmmm... :o) Vi hörs gumman! Kram!

    Linda: trist... men mät igen för de 'r stora och det är INTE du...
    Ja han ska faktiskt jobba på Sweden rock festivalen, men ölen var till studentfest.
    Vet du om L har mailat bild? Mr make håller lite tider till honom eftersom han föll fett för L´s story... Kram!

    Septemberflikka: han tolkade det som att han har bra smak på sig själv (med tanke på första bilden) jag tror du menar på mig... :o)Kram!

    Halvan: jag har mellan 38-39. I stövlarna tog jag 39 för att vara på den säkra sidan. De är lite stora men på ett bra sätt eftersom jag inte har fått minsta skoskav i hälar eller tryck över själva foten där den är som bredast, och det brukar jag få. Så jag skulle gissa på "normala" i storlek. Ta den du brukar ha. Kram!

    Jeanette: kul att se dig idag!!! Alltid kul när han får välja, för helt ärligt är det oftast de plagg med mest urringning som åker fram. Sen att jag alltid tar ett linne under har han lite glömt... :o) Kram!

    SvaraRadera
  8. Éva: haha... Ajax bär, släpper var 5:te sekund för att nosa,uder tiden hon gör det rullar "hantel" iväg och hon måste leta upp den igen, därav lååååånga hundpromenader :o) Hoppas se dig på träffen ;o) Kram!

    Fengxumamma: varje gång jag ska skriva till dig så börjar jag på ditt riktiga namn... men lyckas få rätt på det till slut... vi har valt samma, vi har bra smak ;o) Kram!

    SvaraRadera
  9. Tack för svaret! Såg att de bara fanns i 39 kvar, 38 var slut :-(
    Så då blev valet enkelt.......klick,klick ett par 39:or.......och rabatt var det nu också ;-DDDDD
    KRAM! Halvan

    SvaraRadera
  10. Halvan: hoppas du blir nöjd. Jag gillar dem som tusan och sedan jag fick dem i fredags har jag väldigt svårt att låta dem stå kvar ensamma hemma när jag går ut ;o. Kram!

    SvaraRadera
  11. Snygg är du som vanligt! Bra smak han har din make.
    Kramar Affi

    SvaraRadera
  12. Å klänningen är underbar! Passar så bra till stövlarna!=)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  13. Snygging! Så kul att man kan kommentera i efterskott!!!

    kramar

    SvaraRadera