Powered By Blogger

torsdag 17 juni 2010

Paket med festivalinnehåll & bryderier

Så var dels jag, dels make och dels paket hemma. Två paket visade det sig vara.
I ett gömde sig den lila dolce skirten jag beställde från Fitts&Co efter tips från låtsassyster Linda. Snabbt gick det. Den har jag inte provat ännu.

Men det har jag däremot gjort med innehållet i det andra paketet. Ett überspontant klick på ett plagg jag trots allt haft ögonen på länge. (och alltså INTE drömklicket jag yrade om igår…)

Nu var priset rätt, nu slog jag till. På den här:


Missing dress, red

Och med risk att låta som en stroppig överklasskärring med pengar i vartenda skrymsle så köpte jag den mest för att ha på festivaler.
Vilket betyder plagg som får leva hårda tag. Utan nojjor över dess fortsätta överlevnad.

Inte alls så välsittande klockren som jag hade väntat mig (och shit vilka gigantbomber man fick i den…) men jag är ändå övertygad om att den kommer att få se en del av livets glada dagar i mitt sällskap.

Jag dryftade ju om bryderier tidigare och de kommer här:
Allt är bokat och klart för en resa till Göteborg imorgonkväll. Med besök på Metaltown. Och en efterföljande lördag som jag tjatat till mig ett besök på Freeport innan festivalbesök igen.

Och det är här bryderierna kliver in i sammanhanget – för ska jag verkligen åka till Freeport, rapporterna pratar nämligen om väldigt få plagg i 2 = min storlek?
Eller ska jag stanna i Göteborg city och knalla runt i butiker med Mollyutbud, det börjar ju trots allt vankas reor?

Vojne vojne… Vad tycker ni??? Vad hade ni gjort???
Både och finns nämligen inte på den tidsmässiga kartan…

Nu ska vi äta kvällsmat… nattmat snarare men men… våfflor med creme fraiche, räkor, svart billighetskaviar, rödlök, dill och mozarellaost. En klar favorit i min värld, och därför en rätt jag härmed rekommenderar.

Så over and out. Ses imorgon. Kram!

3 kommentarer:

  1. Den klänningen har yours truly jagat med blåslampa på T! Fan vad fin den är! När det gäller shoppingen skulle jag satsa på Freeport i alla fall tror jag. Om inte så kommer du att ångra dig och undra vad som fanns där. Det andra kan du ta i Malmö sen....Kram gumman!

    SvaraRadera
  2. Hej där i kvällskymningen!

    Jag skulle nog också satsa på Freeport, skulle nog fundera annars på vad som kanske eventuellt möjligen kunde finnas där, å andra sidan det man inte vet osv.
    Däremot vet jag att du kommer att bli syggast på varenda festival. Och så gott med våfflor och goda tillbehör.

    Hälsningar från Eva S.

    SvaraRadera
  3. har varit på Freeport 4ggr sen öppningen. Du hinner med det på ett besök, det finns inte SÅ mycket kul och mest storl 1!
    Så gå du till Kålle&Ada, Milk&Honey, charlotteGBG osv istället=)
    fint köp, läcker i den=)
    Har mailat dig, ingen brådska förstår du har fullt upp!
    Kram

    SvaraRadera