Powered By Blogger

tisdag 1 juni 2010

Min genomtänkta egolista i vill ha

Jag hotade i går med att publicera min högst egotrippade men rannsakade vill-ha lista över denna vårens och sommarens Mollysar.
Nu gör jag verklighet av saken. Allra överst kommer den här:

Wigwam dress, white

Efter att ha stiftat bekantskap med den grå så kastade sig den här rakt upp i toppen.
Andraplatsen upptas av den här:


Livingloving dress, rouge

Varför vet jag egentligen inte men jag kan helt enkelt inte släppa tanken på att äga den. Fast det får dock bli ett rea-inköp.

Jag satte upp en gräns på max tre plagg. Men den där sistaplatsen var betydligt svårare att tillsätta än vad jag trodde. Det finns helt enkelt lite för mycket att välja bland.
Så jag kör en medelväg och sätter upp dessa fyra plagg:


Prairie short strap dress, lite green
Nymph dress, dark cherry
Print frill tee, red
Tenfold knit, almost black

Där ett kanske får flytta in, de andra tre inte. Vilket det blir, om det blir något, får slumpen avgöra. De är ju inte direkt enklast att få tag på.
Observera att äldre plagg går utöver denna lista... :o)

Hur ser det ut för er, har ni mycket kvar på era vill-ha listor?

Roligare inlägg än så här blir det inte just nu. Dags att göra sig redo för jobbet. Återkommer ikväll. Ha en bra dag! Kram!


11 kommentarer:

  1. vilka godingar!! Min lista blir aldrig kortare hur mycket jag än köper(-; får hoppas på reas snart!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Hej och godmorgon!

    Nä, min lista blir aldrig kortare den heller men din ser finfin ut. Själv så inbillar jag mig att bara jag hade den röda Lotta Lotta Long Jacket så...och wigwam shirt i vitt och någon jacka som jag inte kommer ihåg namnet på och som egentligen inte ser riktigt klok ut men som jag inbillar mig att jag skulle bli lycklig över. Ja. du ser.

    Hälsningar Eva Solid

    SvaraRadera
  3. 2 av dom har jag ju och dom andra finns med på min lista! Gelèsulorna kan du nog köpa i vilken skoaffär som helst. Det är som en trekant som man lägger längst fram i skon. Nu får allt webbshoparna skärpa till sig och dra igång en brak-rea innan vi försmäktar;) Ha en bra dag gumman. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin lista. Prairie short strap dress och
    Nymph dress, dessa finns på min lista med men inte samma färger.

    Men sen tillkommer ju om jag hittar nått väldigt billigt med. Som typ på freeeport där jag inte har nån tur eller om det är nån som säljer sin 327 till mig. :)

    Ha en underbar dag. KRAM

    SvaraRadera
  5. Min lista tar aldrig slut heller.
    Älskar Wigwamen i alla färgerna och siden klänningen är ju vacker. Men jag vill ha såååå mycket. Blir som tokig när jag ser äldre fina plagg som jag "missade" då de fanns i butik. Och så får man köpa dem dyrare på tradera. ( Ibland har man tur men godingarna blir dyra! )/ Anna

    SvaraRadera
  6. Gillar din lista! Hoppas också på reor snart!! Mmm wigwamen är fin.....;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  7. Ja du, våra listor är ju rätt roliga!! Har självklart flera mollysar på önskelistan..som i o för sig förändras emellanåt! Är man halvgalen eller..fast roligt är det!!
    Ha en bra dag snygging! Kram

    SvaraRadera
  8. Typiskt! Den röda tishan var ju rea på nu i helgen på folkmalmö...25%. Jag har en sådan som jag har funderingar på att sälja, hojtar till isåfall=)

    KRAM!

    SvaraRadera
  9. Grattis vännen! Jag vet vad du har köpt... lallallaa... :DDD

    SvaraRadera
  10. Haha.. kul att se att vi är en klan av tokar med samma trogna/ otrogna hållning till våra listor ;o) Och att vi har listor... halvgalen säger Annelie och jag håller definitivt med. :o)

    Filippa: du har mail.

    Eva: du har också mail.

    Tarleena: min vackra finska vän, vilken koll du har ;o) Jag vet ditt T-alias och vet att jag inte "snodde" från dig så då är det ju okej...
    jakten på röd är fortfarande top priority, som de säger på FBI (i alla fall i tv-versionen..). Kram!

    SvaraRadera
  11. Har plötsligt fått ett väldigt sug efter en grå Wigwam....

    SvaraRadera