Powered By Blogger

måndag 31 maj 2010

Inlägg från en 120 åring

Tiden går allt snabbare ju äldre man blir. Vem har inte hört den?
Jag måste vara minst 120 år gammal för min tid rusar i en hastighet snabbare än vad fortkörarna på autobahn någonsin kommer i närheten av. Skumt nog gäller det bara min lediga tid…

Hade en massa på schemat i dag. Och en hel del har jag väl lyckats pricka av.
Sådana spännande saker som att packa upp, diska, dra med min mamma till Lindex och handla en blus till henne, hundpromenada, tvätta och shoppa mat.
Alla punkterna utfördes iklädd det här:

För glöm sommar i Skåne. Jag frös till och med iklädd denna mundering som mer borde höra hösten till... Inte timmarna före det slår över till juni...

Men nu är det något helt annat som gäller i klädväg. För jag lagar fisksoppa iklädd mysbyxor och högklackade stövlar.

Ett par äkta New Rocks inköpta i London för den löjligt snorlåga summan av 1080 svenska riksdalker!

Tanken bakom att jag rantar runt med dem och ser ut som en galning är att för att gå in dem så att de faktiskt blir använda.

Jag pratar de här:


Inga bra bilder jag vet, men simultankapaciteten av att inte bränna grönsaker, skriva det här och ta bra bilder, samtidigt, gick inte ihop sig i 120 årshjärnan.

Så nu återgår jag till min trippande matlagning.

Fast först känner jag bara för att berätta att jag även håller på med en rannsakande kartläggning av vad jag ska ha med på min vill-ha-lista när det gäller vårens och sommarens Mollysar.
Har satt upp en gräns på max tre plagg. Och sedan tänkte jag försöka utmana mig själv att hålla det.
Vet ju hur lätt det är att shoppa överstyr när reorna drar igång ordentligt. Men nu tänker banne mig tanten vara smart med sina pengar.

Får jag ihop en slutgiltig lista idag (vilket är planen men jag tvekar som en tok på plats 3...) så återkommer jag med den senare ikväll, annars ses vi morgon. Kram!

8 kommentarer:

  1. Du ser rätt så pigg ut för din ålder!! (fnissar.,) Snygg kocka måste jag säga också..
    Det bra med ambitioner, sen blir det som det blir ändå i slutänden. Kram

    SvaraRadera
  2. Annelie: eller hur... det viktigaste är nog just att kunna acceptera att det blir som det blir...
    man har sina stora visioner ovan molnen... som faller platt i krokarna av där buskarna har sina nedersta blad.
    Men bättre det än ingenting... :o) Kram!

    SvaraRadera
  3. Läckra skor, säger hon som älskar nitar! Jag kör gelè-sulor i mina skor med klack, är jävligt skönt och avlastar trampdynan. Klart man ska laga mat med stil;) Ha en bra kväll. Kram!

    SvaraRadera
  4. Läckert!!!
    Välkommen hem till skåneland.
    Kör stenhårt emd gelekuddar jag med, funkar väldigt bra.

    kramar

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jag hoppas att jag blir en lika snygg 120-åring som dessutom kan svassa fram i tillvaron på höga och läckra klackar.

    Kram från Eva Solid

    SvaraRadera
  6. Snygging! Underbart det är att komma in till dig. DU är så snygg på alla bilder.

    Sånna skor skulle jag ej kunna gå i, bambi på hal is.. :)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Vilka gryma pjucks, passar urbra med mjukisar, gärna uppkavlade hihi...
    Blir impad över hur mycket saker folk hinner när de har jobb, jag hinner inte ett smack utan - suck

    Kram
    /Carina

    SvaraRadera
  8. Linda & Fengxumamma: gelesulor... låter som ett smart drag... aldrig hört talas om (ännu en bekräftelse på att jag är 120 år gammal...) Var får man tag på sådana??? Kram!

    Eva & Tina: fast det är ju det jag inte kan, gå i höga klackar, därav öva hemma. :o) Kram!

    Carina: och uppkavlade mjukisar var det ;o) Man har väl koll på hur man får fram den sexigaste looken ;o)
    Jag hinner heller aldrig ett skit, i dag var lite av ett undantag. så jag instämmer i din suck. Kram!

    SvaraRadera