Powered By Blogger

söndag 23 maj 2010

2 köp och en gårdagens

En sväng på stan igår resulterade i två vita underklänningar. Jag var ju inte så smart att jag hade med mig wrapen som de är tänkta att dejta så det blev att gå på känsla och bilder i huvudet av hur jag vill att det ska se ut.
En illusion som lever kvar än eftersom jag inte hunnit prova. Så hur det avlöper får bli ett inlägg senare istället…
Det var i alla fall de här som fick den stora äran att vandra hem med mig:

Men som jag insåg att jag hatar att gå i butiker.
Massa människor och ännu mer kläder som bara hänger i stora oforcerbara horder.
Jag höll på att bli galen. Hade det inte varit för att jag hade vit underklänning i skallen och skannade enbart på den linjen så tror jag att jag hade varit inspärrad på mentalsjukhus vid det här laget…
Planlöst shoppande är inte min grej liksom…

Kan ha att göra med att jag jobbade med modefotograferingar för ett gäng år sedan (jag stod bakom kameran om ni undrar vad fan hon hade där att göra med den korttjocka hyddan…), och då gick en hel del av min tid åt till att röja runt i butiker. Så det kan vara ett utslag av done that, been there.
Är ganska lycklig att jag hittat mitt märke och slipper jaga plagg i butiker. Om ni fattar vad jag menar…

Förutom underklänningsshoppande blev det även bland annat ett besök på uteservering. Så här såg jag och Ajax ut under den utflykten:



















Mollysar:
Nya jackan från "In odd we trust"
Suiteheart minidress, almost black
Chrysalis minigown, almost black

Nu ska jag nog ta och försöka sova någon timme till. Lite för tidigt för något annat känns det som. Fattar inte ens varför jag vaknade så här tidigt…
Vi ses senare! Kram!



5 kommentarer:

  1. Rätt att sova en stund till, förmodligen har du jobbat lite för mycket;)
    Härliga underklänningar, gillar den vänstra av de två.

    kramar

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilka fina underklänningar och vilken sötnos han är din Ajax, snygga var ni under utflykten.

    Hälsningar från Eva Solid som nu ska ila iväg till söndagen gudstänster

    SvaraRadera
  3. Snygg kombo! Förstår att du tycker om din nya jackan, den är perfekt på dig!

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Jättefina underklänningar! Kommer att passa fin-fint till wrapen om det är den jag tror:) Vad fint han satt på uteserveringen, Ajax! Kram
    (Du har mail!)

    SvaraRadera
  5. Fengxumamma: har jobbat alldeles för mycket... men tror du jag kunde somna när jag hade chansen? Icke. Låg och glodde på Survivor istället. Ha en bra dag! Kram!

    Eva: hoppas du får en riktigt bra dag! Kram!

    Filippa: älskar jackan. Snacka om att synas i den färgen! Ha en kanonbra dag gumman! Kram!

    Linda: har tagit bilder nu, visar strax. Du har mail tillbaka. Kram!

    Psst! Ajax meddelar att hon är flicka...

    SvaraRadera