Powered By Blogger

fredag 14 maj 2010

Dagens – i skuldkänslornas tecken

Vissa plagg har jag lite skuldkänslor till. Plagg som jag egentligen tycker om men som ändå får se dagsljus rysligt sällan.

De blir liksom bara sist valda till laget hela tiden, trots att de egentligen förtjänar ett bättre öde.
Någon som känner igen sig?

För mig är Hearted tunic ett sådant plagg. Både den jag har i lite liliac och den i almost black.
Så i dag bestämde jag mig för att ge den sistnämnda lite revansch.




Den fick sitta framför en dator i tidningsfabrik, vara med på stendött möte, träffa en ung ambitiös konstpluggartjej och en tossig Sverige-runt-cyklist.
Rasta hundar, besöka banken och bli tillfälligt bespottad av regndroppar. Bland annat.

Det i sällskap av Mollysläktingarna Private embroidered dress, rose och Chrysalis minigown, almost black.
Dessutom var en lågpriskofta i skrikrosa och ljusgrå jeansleggings från Vero Moda med på färden. Och en ängel som jag gärna skulle vilja hitta en till av för att ge en galen halvsyster...
Tyvärr är den slut där jag köpte den, någon som sett den till salu någonstans så får ni gärna hojta!

Nu tar både den och jag en välbehövlig vila. Den på en galge. Jag nyss uppkrupen framför både tv´n (där det mest är skit) och datorn (med en hägrande bloggvärld). Fredagen till ära med ett glas rött i högst hugg.

Vi ses imorgon! Kram!

7 kommentarer:

  1. Kul att man inspirera någon iaf! :)
    Åh den är så fin Hearted Tunic, blev dock aldrig något köp.
    Ha en super skön fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin du är! Tycker du gör det så bra med allt lager på lager, det passar perfrekt på dig! Jag hade aldrig löst det, funkar inte alls med lager på lager på mig, därför är det extra kul att se dina kreationer!

    Ha en bra kväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Må du och ditt glas rödtjut ha en underbar kväll framför dator och tv;) Snygg as always! Ängeln är verkligen fin....Kram gumman!

    SvaraRadera
  4. Å vad fin du är! Tycker Hearted tunic i almost black är supersnygg! Använd den oftare!;)

    Kram
    Adela

    SvaraRadera
  5. Om jag känner igen mig... Fy, så hemskt och trist att det blir sådär. Även min fina hearted (i lite lilac) hänger och deppar på sin galje, tillsammans med bl.a. min underbara FOL och några till. Nej, som du säger krävs det uppryckning på den fronten! Men jag snöar lätt in på plagg och så kör jag dem väldigt intensivt ett tag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skulle du flytta ut godingen kan du ju alltid tänka på mig :-) Hit är den mer än välkommen!!!!
    Snygg är du som alltid!!

    SvaraRadera
  7. Som jag har letat efter den ängeln efter jag sett den på dig. Den finns inte i Malmö tror jag, jag har kollat när jag varit inne i affärer med halsband. Även i Köpenhamn tittade jag. Är den helt märkeslös?

    SvaraRadera