Powered By Blogger

söndag 2 maj 2010

Premiär - hiss eller diss?

Jag borde ha jobbat i dag. Men jag unnade mig istället en heldags ledigt.

Först slappandes framför tv´n i det välstädade hemmet (gårdagens verk) och sedan i den underbara vårsolen med vovvarna.
Och så blev det några timmar på en båt med min mamma också.
Visserligen mest inomhus men det vackra vädret fick mig att tänka i färg och därför blev dagens denna premiärstass:



Revolution dress, yellow - som jag shoppade på Odd Molly-utförsäljningen i Stockholm förra helgen.

En klänning som jag aldrig tidigare ens bemödat mig med att slänga ett snabbt öga åt.
Men så hängde den plötsligt där i reakaoset. Och jag kastade mig över den. Utan att egentligen fatta varför.

Men när jag strax därefter stod med den i handen i en lång kassakö kände jag mig löjligt lycklig över att vi nyss stiftat bekantskap och ändå redan var på väg därifrån tillsammans. Det kändes liksom som den klockrena definitionen av kärlek vid första ögonkastet.

Har ni varit med om det någon gång: att först inte se och först långt senare bli huvudstupa kär i ett plagg?

I mitt fall har den spontana blixtförälskelsen hållit i sig.
I alla fall tills jag fick på mig klänningen i dag. Och kände; är den verkligen rätt på mig… Är den så mycket jag som jag vill?...

Vad tycker ni? Hiss eller diss?

Nu ska jag kasta mig i sängen och se om det är något på tv att rensa hjärnan med innan nästa jobbpass tar vid.
Vi ses i morgon. Kram!

11 kommentarer:

  1. Hiss! Du är jättefin i klänningen.

    SvaraRadera
  2. Hiss!! Definitivt! Ser cool och exotisk ut på samma gång.

    SvaraRadera
  3. Tycker den är läcker på dig!!! tänk så mesigt det hade blivit på mig. HISS!!

    kramar

    SvaraRadera
  4. absolut hiss, du gör klänningen skitcool!!
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Hiss alla gånger! Jätteläcker på dig!
    Ja, nu har valpen äntligen landat! Och tokkär är man ju! Lukas heter han. Ja, du vet ju precis hur snabbt det går att förälska sig i hundar!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tänker tyvärr vara brutalt ärlig här och säga att det finns fan så mycket mer som du skulle vara snyggare i. Du är jättefin i den, men den känns för "snäll" för dig! (Förlåt!) Kram!

    SvaraRadera
  7. Hmm...jag vet faktiskt inte...känns inte så där klockren som alla dina andra outfits. Men den är himla fin på dig. Tror jag inte är van vid att se dig i bara klänning. Du brukar ha lager på lager det är ju så du. :) Den kommer bli himla härlig trots allt i sommar!!! :D Lika velig som dig är jag just nu tror jag.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Helt klart HISS! Löv It på dig.

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Ja, jag tycker att den är skitsnygg på dig!!
    Skulle sett mesig ut på någon annan kanske men jag tycker att på dig är den läcker hur som helst!
    Sen finns det självklart de klänningar som hänger i din garderob som är snyggare men jag tycker att du är snygg i denna och den klär dig bra:-)
    Jag gillar den!!
    HISS BABY!

    SvaraRadera
  10. Diss, kanske för att jag själv inte är speciellt förtjust i den och för att du brukar vara så fräckt och snyggt klädd alltid och jag känner ingen wow-känsla som jag nästan alltid gör för dina kombinationer.

    SvaraRadera
  11. Tusen tack för era kommentarer!
    Även om jag är skeptisk så har jag bestämt mig för att låta den bo kvar här. I alla fall ett tag till. Och för att testa den med annat till. Har inga idéer just nu men de kanske dyker upp.
    Alla förtjänar ju en andra chans ;o) Kram!

    SvaraRadera